Dag 09 Pompei-San Lucido (Paola (280km) - Reisverslag uit Paola, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 09 Pompei-San Lucido (Paola (280km) - Reisverslag uit Paola, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 09 Pompei-San Lucido (Paola (280km)

Blijf op de hoogte en volg Marjo

25 Augustus 2013 | Italië, Paola


Gisterenavond Lasanja gegeten. Ik had 2 stukken en vond ze zo lekker dat ik nog een dubbele portie bestelde. De ober keek me verbaast aan en vroeg of ik dat zeker wist ! Natuurlijk zei ik. Thuis eet ik ook altijd 4 flinke stukken. Daarna weer een, inmiddels standaard na het eten, ijsje en als afzakker een Baco.

Na de Geschiedenisles van Dirk gisteren nu weer een normaal verslag door mij:

Vanmorgen nog even lastig uit de parkeergarage van het hotel kunnen komen. Van 2 kanten uit werden er gisterenavond nog auto’s voor en achter ons geparkeerd. Ik 2x onze beide motoren moeten draaien alvorens eruit te kunnen. Dus de dagelijkse portie ochtendgymnastiek alweer gehad.
Dan rijden we weer de stad uit en schieten de A3 op richting het zuiden. Bij een tankstation parkeer ik de motor tussen enkele pionnen en dat terwijl de politie daar net achter staat. De agenten zeggen niets (hebben het te druk met buurten en hun nieuwe I-pad) en ik laat de motor dan ook mooi staan. Dan ziet Dirk een takelwagen aankomen en zegt “die komen voor jou motor” Mooi niet dus. Niks aan het handje en na even wat gedronken te hebben kunnen we weer verder. In de verte boven de hoge bergen ziet het er dreigend donker uit. Toch blijft het bij dreigen en vervolgen we de weg. Het is alweer 30 grC. Net nadat we bordje Calabri hebben gehad (meest zuidelijke provincie) gaan we van de snelweg af en vervolgen de zeer mooie weg langs de kust naar beneden. Onderweg nog een fruithapje. Daarna nog een stukje rijden, dan even zoeken door kuren van Dirk zijn Navi en dan zijn we alweer vroeg op de eindbestemming Hotel Cliche in San Lucido aan de Tyrrheense kust. Het is nog maar 14:15uur. Dirk en Leny nemen een Biertje en ik moet het bij Aqua houden omdat ik nog even wil gaan rijden. Heb nog niet genoeg km gehad vandaag!
De vriendelijke jonge eigenaar van het hotel vraagt waarom we een 2 en een 3 pers kamer hebben geboekt terwijl we maar met z’n 4-en zijn? Ik zeg dat op internet stond dat er nog maar 1x een twee pers kamer te boeken was. Hij zegt, klopt niet ik heb er nog wel meer hoor. Doe maar dan. Als we dan op onze kamers komen zijn we helemaal verbaast. Dirk en Leny hebben een 3 en wij zelfs een hele grote 4 persoons kamer. Wij snappen het ook niet meer maar dat hebben we hier wel vaker.

Om 16:00 uur ga ik dan ook alleen op pad. Ik neem de motor mee en probeer bij de kust te komen. Deze ligt in vogelvlucht op 1 km afstand. Toch doe ik daar nog `meer als een kwartier over. Ik moet van de grote weg af door het kleine, op een zeer schuine helling van wel 20gr gebouwd dorp naar beneden zien te komen. 3x loopt het weggetje dood en moet ik draaien en dan bereik ik uiteindelijk de kust. Maar goed dat Dirk niet is meegereden. Die had het Spaans…Eh Italiaans benauwt gekregen. Ik heb daar een mooi stukje privéstrand gevonden en geniet 2 uurtjes van de brandende zon. Dan zoek ik weer een weggetje terug omhoog om uiteindelijk uit te komen bij het hotel alwaar Mieke mij al op zit te wachten op het terras. In de douche spoel ik zo’n halve kilo strandzand van me af en ga ook dan naar beneden voor een heerlijk Italiaans biertje. We maken gebruik van het restaurant in het hotel en gaan daarna met een vol gevoel terug naar de kamer. Italianen eten trouwens pas erg laat; meeste restaurants openen pas om 20:00 of sommige zelfs om 21:00uur.

Morgen een laatste stukje tot aan de Ferry alvorens we Sicilië gaan verkennen. Voor we de boot opgaan heb ik nog een overnachting geboekt 500m vanaf de veerboot aanlegplaats. Tot morgen Marjo.

  • 25 Augustus 2013 - 22:22

    Marjo Miek:

    He Hans,

    Mieke (en Leny) zijn het er niet mee eens!

  • 25 Augustus 2013 - 23:45

    Rene Van Appeltjes En Peren ;-):

    voor jou doen idd vroeg op de bestemming Mai ;-) .....dus 2uurtjes extra zon is weer meegenomen !

    ik hoor het al , diverse dingen herkenbaar zoals in Spanje ...maar nu dan op z n Italiaans whahaha!

    slaap lekker !

  • 26 Augustus 2013 - 11:29

    Ton En Anneke:

    Hallo mieke ,marjo leny en dirk
    hier is alles prima ,loopt allemaal op rolleltjes . poesjes worden goed verzord .wat er met de telefoon was weet ik niet! maak je maar geen zorgen en geniet van de vakantie.

    groetjes ton en anneke.










  • 27 Augustus 2013 - 22:29

    Hans En Sies:

    Hoi Mieke , ik kom ook eens bij jouw eten 4 stukken vlees lekker.
    Bij effe weg geweest naar pinkpop classic , goede bands gezien, dus vandaar niet altijd een reactie gegeven.
    Vroeg me af of je nu rood was na een strand avontuur
    Toch wel spannend italie met die hotel kamers wat si het nu 2,3 of 4 personen, volgens mij wilde hij jullie samenvoegen in een kamer. Was goedkoper geweest
    Nog een stukje en dan zitten jullie bijna in Sicilië . Succes morgen hier schijnt de zon en is 22 graden. Hans en Sies

Tags: Paola, motorreis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Welkom op het dagboek van onze (motor) reizen Zie ook: http://marjoarts.googlepages.com/ en marjoarts2,waarbenjij.nl voor meer verhalen van onze reizen. Veel plezier en laat ook gerust een berichtje achter ! Groetjes Marjo en Mieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 134906

Voorgaande reizen:

17 April 2020 - 02 Mei 2020

2020 Balkan tour: CANCELLED ivm Corona

16 November 2018 - 07 December 2018

2018 India motorreis

09 Juli 2017 - 09 Juli 2017

2017 Motorreis naar de Zwarte zee

16 Mei 2016 - 16 Mei 2016

2016 USA motorreis

21 Oktober 2015 - 28 Oktober 2015

2015 Avsalar Turkije najaarsvakantie

13 Juni 2015 - 04 Juli 2015

2015 Motorreis Ierland

16 Augustus 2014 - 05 September 2014

2014 motorreis naar de Zwarte Zee: Cancelled

17 Augustus 2013 - 06 September 2013

2013 op en neer naar Sicilië Italie

18 Augustus 2012 - 07 September 2012

2012 motorvakantie naar Griekenland en terug

20 Augustus 2011 - 05 September 2011

2011 Estland per motor

09 Juli 2009 - 19 Augustus 2009

2009 Vietnam per motor

11 Juli 2007 - 12 Juli 2007

2007 China per motor

Landen bezocht: