Dag 13 Nicolosi - Davoli (280 km) - Reisverslag uit Davoli, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 13 Nicolosi - Davoli (280 km) - Reisverslag uit Davoli, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 13 Nicolosi - Davoli (280 km)

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

29 Augustus 2013 | Italië, Davoli

Voor de 1e keer nu ook een goed ontbijt. Ze hebben ham, kaas en zelfs een eitje. Na een goed gevulde maag de motor gepakt, nog even een paar foto’s met de motor aan het zwembad met op de achtergrond de iets rokende Etna gemaakt en dan op naar de veerboot in Messina. Dat is toch nog zo’n 100km. Tijdens het opstellen bij de terminal was Mieke nog even in paniek toen ze een van de 2 tickets ineens niet meer kon vinden. Ze rent snel naar de ticketkiosk om een nieuwe ticket te kopen maar net voor ze wil bestellen vind ik de zoekgeraakte ticket op de grond net langs de motor. We roepen Mieke snel terug en kunnen de boot op. De oversteek duurt in totaal zo’n 1 ½ uur en we staan weer op vaste grond. Het ging dus niet zo snel als de heenweg!

We rijden nu aan de rechterkant de laars omhoog en kunnen na 40km gereden te hebben nog steeds de Etna zien. Wat een beest van een Vulkaan. Na de lunch (Spagettie Bolonese) nemen we de grote doorgaande weg langs de kust. Het toerisme heeft hier een flinke deuk opgelopen; veel hotels staan dan ook leeg of zijn maar half afgebouwd. Onderweg staan regelmatig borden van 30 en 50 km/h maar niemand trekt zich hier iets van aan en de meeste rijden dan ook 90kmh of zelfs daarboven. Wij passen ons gewoon aan.

Om 16:00 staan we bij het Aqua Marina resort voor de deur. Het ziet er erg uitgestorven uit en er loopt alleen maar een oud opaatje die wat in het Italiaans mompelt. Als oma dan komt zegt ze Piano Piano wat betekend rustig rustig. Dan komt de gastvrouw des huizes zelf aanlopen en begroet ons met een hand. Ze is erg gastvrij en geeft ons een complete rondleiding door het resort. We weten niet wat we zien maar aan de achterzijde is een complete oase opgericht die uitmond bij het strand van de Adriatische zee. We nemen plaats op een vd vele mooi terrassen. Onder de druivenranken nemen we een lekkere Birra Morettie, het bier hier uit de streek. Dan maar eerst even de motoren parkeren onder het gebouw in de garage. Als we nog meer biertjes drinken lukt het dadelijk niet meer zegt Dirk. Dan gaan we nog een paar uurtjes aan het strand liggen en genieten van de heerlijke ondergaande zon die al om 18:00uur achter de bergen verdwijnt. Om 20:00uur als we in het restaurant zitten is het dan ook al pikkedonker hier. We bestellen een vismenu (voor Dirk een kippetje) en laten het wegglijden met bier en bako’s. De gastvrouw verwent ons tussendoor ook nog met heerlijke hapjes. We gaan dus met een dikke buik naar ons mandje toe.

Het hotel voor morgen en overmorgen is inmiddels ook alweer geboekt het programma loopt nog steeds op schema. Volgens mij zitten we zelfs een dag voor. We kunnen dus rustig aan doen.

Groetjes van mij, Marjo en mijn medereizigers

Hier kunnen jullie alvast een filmpje zien:

Kopieer de link

He Hans, Waar zijn die Trollen, we kunnen ze niet vinden. Of moeten we nog veeeeel noordelijker. Daar hebben we ze jaren terug wel eens gezien.

• 29 Augustus 2013 - 22:25

Rene Van Appeltjes En Peren ;-):

Dat is toch ook wat met die zoekgeraakte ticket whahaha!
    Leuk hoe je deze rit omschrijft....over de oversteek en de steeds opdoemende Etna.......zou zo mn brommer pakken en even naar jullie toe sjeesen om even mee te toeren ;-)
    Ik zou dan cola-fanta mix nemen bij de Adriatische zeer....
    Rijdt voorzichtig morgen en de komende dagen enz !

;-) René

• 29 Augustus 2013 - 22:31

Hans En Sies:

Hallo dar zijn we weer, trouwe volgers en wat gaat het snel.
    inderdaad jullie lopen/rijden veeel te snel, neem de tijd voor trulli
    ligt in zuid italie in de provincie puglia in de plaats alberobello
    we hebben het even op gezocht.
    jullie zullen er wel langs rijden

• 29 Augustus 2013 - 23:25

Emile:

Hee Marjo.....toch maar een tochtgaatje in de voorruit gemaakt, of zag ik dat verkeerd op het filmpje??
    Fijn hè die frisse wind :-)

• 30 Augustus 2013 - 07:30

Marjo Miek:

He Appeltje, Ja lekker toeren hier; was echt ook iets voor jou

Hans en Sies, trouwe volgers, net als vele andere als ik de bezoekersteller bekijk, we gaan kijken of we er in de buurt komen.

Inderdaad Emile, had 2 weken van tevoren nog zo'n ventilatieklep besteld in USA. Kreeg hem pas de laatste dag voor ons vertrek binnen. Heb hem er toen nog snel in moeten frezen. Is inderdaad lekker. Dirk heeft hem constant dicht staan; krijg je vliegen etc in je gezicht zegt hij !

Groetjes

• 30 Augustus 2013 - 09:17

Ria:

goeie morge! vanuit Hollanda.
    jullie zijn wel echte km vreters,neem de tijd om er van te genieten!!!! anders knal je alles voorbij.

Ik was dit jaar ook in noord Italië, Gaan jullie via de Dolomieten terug? dan veuuuul bochten en slinger plezier.

• 30 Augustus 2013 - 18:11

Lucienne Tang:

Hai Biekkers,
    Leuk filmpje. Het geeft een aardige indruk van de omgeving.
    gr. Sjaak & Luus

• 30 Augustus 2013 - 19:48

Marjo Miek:

He Ria, we doen toch wel rustig aan hoor. Hotels boeken we steeds een of twee dagen vooruit. Dus hoeven we s'middags niet meer gaan te zoeken bevalt ons heel goed. Daarom hebben we tijd genoeg. Maar vanwege de hoge temperaturen zijn we toch liever een beetje op tijd bij het hotel.

Sjaak en Luus,
    Leuke filmpjes he . Zal kijken of ik nog tijd heb om er nog een paar te plaatsen.

Hans,

Morgen gaan we naar de trollenstad ! Hebben zojuist de route aangepast

Greetings