Conclusie/samenvatting: 11 landen in 21 dagen - Reisverslag uit Sambeek, Nederland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Conclusie/samenvatting: 11 landen in 21 dagen - Reisverslag uit Sambeek, Nederland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Conclusie/samenvatting: 11 landen in 21 dagen

Blijf op de hoogte en volg Marjo

17 September 2017 | Nederland, Sambeek

Het was een mooie, soms zware en innoverende reis. We hebben weer veel beleefd tijdens de ruim 6100km die we hebben afgelegd. De hoofddoelen die we voor ogen hadden hebben we af kunnen vinken; De Zwarte zee met Nesebar als verste wegpunt van de reis. Moldavië, een erg arm land met de slechtste wegen van Europa. Met een Goldwing niet doorheen te komen en waar we rechtsomkeer hebben moeten maken. Ze hadden wel de goedkoopste benzine: €0,80/Ltr. 5 cent per liter duurder is de benzine in Ukraine het land waar veel is gebeurd de laatste jaren (lees oorlog met Rusland); een land dat zich steeds meer verwesterd maar waar ook nog erg veel te doen valt, vooral ook aan het wegennet. En dan het bezoekje bij Cor en Sjan in Bulgarije. Iets dat we enkele jaren geleden al hadden willen doen maar wat er toen door omstandigheden niet van is gekomen. Deze keer een warm ontvangst met een gezellig samenzijn met de buren. S’ avonds een heerlijke BBQ en de volgende morgen een goed ontbijt. Met en volle buik, vele verhalen rijker konden wij de reis weer hervatten. Naar de andere landen zoals Hongarije, Kroatië, Servië, Roemenië, Polen, Oostenrijk, en Duitsland (niet in deze volgorde). Dirk en Leny zijn er inmiddels achter dat dit soort reizen, gezien hun leeftijd, te zwaar zijn. Voor hen zal dit waarschijnlijk de laatste grote motorreis zijn geweest. Deze reis stond bij Dirk al jaren op zijn bucketlist. Hij kan hem in ieder geval afstrepen. Met Leny gaat het inmiddels alweer een beetje beter.
Na 3 weken reizen weer heerlijk thuis, Nu na genieten van de vele foto’s en filmpjes van dit avontuur en ook nu (net als na eerdere ver weg motorreizen) waarderen weer des temeer hoe goed we het hier in ons eigen Nederland eigenlijk hebben.

Groetjes van ons Dirk & Leny, Annemieke & Marjo

• 17 September 2017 - 11:11

Dirk & Leny Hageman:

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de beterschap wensen aan Leny, het is nu zondag en het is bijna weer de oude Leny een bikkel die eigenlijk niet van opgeven wil weten. We maken al grapjes over een volgende reis. Deze winter eens goed nadenken maar iedereen kan ziek worden onderweg en wij willen zo graag, het is het motorvirus waar wij mee besmet zijn. Het was een onderneming op onze leeftijd 72/73 waar wij beslist geen spijt van hebben. Ik noemde Marjo de reisleider en Mieke de kassier en dat was ook zo. Goed gedaan reuze bedankt. Ook Cor en Sjan bedankt voort hun grote gast vrijheid, wie staat zijn eigen bed nu af aan een vreemde!. Zoals Marjo zegt, we hebben weer kunnen strepen op onze bucketlist en er staat nog wel wat op. Verder alle volgers bedankt en jullie horen vast wel via Marjo wat we gaan doen in 2018. De motor blijft en ga ik eens goed oppoetsen.
    Nogmaals iedereen bedankt.

Groetjes van ons Dirk en Leny

• 17 September 2017 - 20:44

Anny:

Hallo Leny & Dirk,

Fijn om te horen dat het alweer wat beter gaat met Leny.

Nu nagenieten van de foto's en de filmpjes.

Dan maak je de reis nog een keer mee.

Maar nu lekker vanuit je luie Stoel.

Veel groetjes en de allerbeste wensen voor jullie beiden Van:
    De Moeder van Marjo.
    Doeiiiiiiii

• 18 September 2017 - 12:01

Appeltjes En Eitjes ! :

Fijn te horen dat jullie goed en veilig thuis zijn gekomen.

Welkom thuis !!!

Groetjes,