Dag 18 Rimini - Padova (200 km) - Reisverslag uit Montegrotto Terme, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 18 Rimini - Padova (200 km) - Reisverslag uit Montegrotto Terme, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 18 Rimini - Padova (200 km)

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Marjo

03 September 2013 | Italië, Montegrotto Terme

Na een goede nachtrust en goed onbijt gaan we weer de weg op.
We gaan gelijk van de kust af de SS16 op, deze weg is nog redelijk afwisselend. Dan gaan we na 55 km, de SS309 op. Een lange drukke weg van 100 km naar het noorden en deze zit overvol met vrachtauto’s, we moeten dus de een na de andere inhalen om een beetje uit de dieselgassen te blijven. Er achter blijven hangen schiet helemaal niet op. Het hotel dat geboekt is ligt 50 km van Venetië omdat de kamers in de aanbieding waren van € 200,-- naar € 76 en Marjo zuinig is. Bij Venetië is het namelijk zeer duur. Rond 13.30 uur arriveren we bij het hotel. Een pracht ding met twee zwembaden, een op de vierde en één op de zesde verdieping. Het zwemwater was eindelijk eens goed op bejaarden temperatuur. De internet verbinding lukt niet erg moeten we later nog maar eens proberen. Als we eindelijk een nieuwe code krijgen hebben we internet. Gelijk gaat Marjo de nieuwe hotels voor de volgende dagen boeken. Helaas vergist hij zich in de datum dus annuleren en opnieuw boeken, krijgt geen bevestiging dus als dat maar goed gaat. Leny en Mieke staan te trappelen om de stad in te gaan om te eten zij hebben trek, door de korte rit hebben we de lunch overgeslagen, dacht doen we wel in het hotel maar het zwemmen bleek belangrijker. Dineren in ons hotel is niet aantrekkelijk daar er bussen vol Hollanders staan om in te checken. We vinden een aardig restaurantje en Marjo en Mieke gaan aan de Pizza, Leny aan de gebakken kreeft en ik hou het op ze’n Hollands, kip dus. Nu zijn we terug in het hotel, nemen een afzakkertje, baco dus, terwijl ik het verslag af maak. Morgen vroeg op, 7.30 ontbijt omdat we naar Venetië gaan. Daarna gaan we nog 100 km afleggen tot het volgende hotel.

Groet van Dirk en de rest van de Crew.

• 03 September 2013 - 22:37

Rene Van Appeltjes En Peren ;-):

wederom een goed ontbijt ? dat gaat vooruit daarzo ;-)
    Marjo zuinig??????? whahahaha! hij lijkt wel een Chinees whahaha!
    Veel plezier en ik hoop dat de volgende hotel/verblijf idd gereserveerd is !

• 04 September 2013 - 07:52

Ria:

Goeie morge luitjes.
    s'morgens bij een bakkie lees ik jullie verhalen, heb nu geen krant nodig.
    we worden goed op de hoogte gehouden wbt ontbijten, prijzen van hotels en de conditie van het wegennet in het buitenland.
    toch wat anders dan wat er in een krant staat.

Als je door Oostenrijk komt, let dan eens op de grote billboards in de bergen.
    (beschermengel op unne Harley hi hi)
    goeie reis.

• 04 September 2013 - 17:17

Hans En Sies:

Prachtig even nog Venetië mee pikken, met de buspont naar het st. marco plein. Vond ik wel gaaf, dat zijn we niet gewent. En dan nog even in zo'n punter. De romantische fotos en dan nog 100 km rijden.succes