Dag 06 Bezoek Rome 0 km. - Reisverslag uit Rome, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 06 Bezoek Rome 0 km. - Reisverslag uit Rome, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 06 Bezoek Rome 0 km.

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Marjo

22 Augustus 2013 | Italië, Rome

Allemaal goed geslapen, goed ontbeten en Rome in. De motoren blijven op stal zogezegd.
Anderhalve kilometer lopen tot het metro station. Met een dagkaart kunnen we heel Rome onderdoor en er zijn metro stations op elke plaats waar wat te bezichtigen valt.
Uiteraard gaan we eerst naar het Sint Pietersplein, een drukte van jewelste, wat een mierenhoop, heb nog aangebeld bij Popie Jopie maar hij was niet thuis. Had verwacht dat Mieke en Marjo nog wel even op de knieën gingen, zoals bij onze reis naar Litouwen bij de Kruisberg, maar dit was niet het geval. Voor de basiliek stond een rij van 400 meter in de brandende zon te wachten voor ze naar binnen konden. Wij zijn dus niet aangesloten en zijn met de metro verder gegaan naar het volgende bezichtigingpunt. In de metro stond een muziekkante dermate lawaai te maken dat ik plotsklap mijn gehoord apparaat eruit haalde, dat leidde tot een spontane lachbui bij enkele omstanders. Het geld bakje van de muziekkante bleef dan ook geheel leeg en met een kwaad gezicht verliet ze bij de volgende stop de wagon. Wij eentje verder, vervolgens hebben wij Piazza del Poplo, Fritina del Monti, Plaza della Repubblica en het Colosseo bezocht. Allemaal indruk wekkende gebouwen die hun eigen verhaal kennen. Gidsen met vlaggetjes te kust en te keur in alle talen, wel betalen zogezegd. Dat geld gebruiken we maar voor de lunch. Daarna bezoeken we nog even Monumento Vittorio en zijn het dan zat, is heet 14.30 uur, zijn de koers een beetje kwijt geen Metro in de buurt en nemen de overvolle bus naar het dichts bij zijnde Metro Station. Tijdens het instappen in de bus komt Mieke klem te zitten tussen de deuren en ook bij de 2e en 3e poging krijgt de chauffeur de deur niet dicht. Als Marjo dan nog even wat kleine Italianen platdrukt lukt het en rijden we aan. Op de eind bestemming uitgestapt een IJsje genomen, bier voor in het Hotel gekocht, en gekeken of de die 1,5 km naar het Hotel ook niet met de bus konden. Ja, en nemen lijn 246. We twijfelde nog over de juiste richting maar dit liep goed af. Inmiddels is het vijf uur, zitten we aan het meegenomen bier, bij het hotel zwembad en ben ik dit aan het schrijven. Was al met al een indrukwekkende en vermoeiende dag, je kunt beter op de motor zitten. Vanavond nog even naar de stad voor een diner, want dat van gisteren was niets bijzonders.
Morgen de motor weer op, Rome uit en naar Pompei, hier hebben we ook weer een bezoek dag gepland. O, ja Mieke haar moeder is jarig en net zo jong als ik geworden, van Harte Gefeliciteerd van Dirk en de rest van de Crew, we nemen er nog eentje op.

• 22 Augustus 2013 - 22:59

Marjo Miek:

Hans, foto;s kun je zien als je links in menu op foto's klikt !

Inmiddels voor de 1e keer heerlijk gegeten in Italie: Mix grill, dus veel vlees.

Mis nog veel reacties van verschillende lezers; mag wel hoor ! Vinden we leuk en ik lees ze voor aan de rest van het stel.

Ciao Marjo

• 23 Augustus 2013 - 00:04

Rene Van Appeltjes En Peren ;-):

als ik het zo hoor was het een warme dag daar in Rome.
    Het Colosseo , doet me denken aan The way of the Dragon ;-)))) filmpje uut de jaren 70 met mn neef die ook meespeel whahaha!
    Al die vlaggetjes van die gidsen, overal ter wereld zie je dat.En dan te bedenken dat ik ook een daggie ermee heb gelopen met een groepje pffffff.....en dat was bij het Rode Plein bij al mn fam daar whahaha!
    Maar volgens mij waren de ijsjes lekker ? daar staan ze toch wel om bekend....en hoeveel kost daar nou zo n ijssie ? :-O

• 23 Augustus 2013 - 00:05

Rene Van Appeltjes En Peren ;-):

En oowja , Mieke ook gefelisiflapsteert met je mams ....en als je ouders dit lezen : Van Harte Gefeliciteerd met uw verjaardag !!!

• 23 Augustus 2013 - 00:10

Rene Van Appeltjes En Peren ;-):

nog wat Mai : denken jullie dat jullie straks op de terugweg Bad Karlshafen aan doen ? ....nu niet aan denken natuurlijk he , want feestje is net begonnen......maarre..bij die warmwater baden worden jullie weldadig verwent ....relaxen en chillen en goed voor na zo n lange motorrit ;-))) c.a. 10 euro zit je van s morgens tot minstens 22.00 uur s avonds.....;-)

• 23 Augustus 2013 - 00:11

Rene Van Appeltjes En Peren ;-):

volgens mij ben ik de enige die nog wakker is van de thuusfront.....hihihi!

• 23 Augustus 2013 - 18:12

Marjo Miek:

He Rene, wij doen alles op eigen houtje; geen gids met een vlaggetje voor ons op. De ijsjes hier zijn de beste van de wereld en zijn niet echt duur. beetje dezelfde prijsjes als bij ons maar dan wel veeeel lekkerder !!

Denk niet dat we deze reis in B Karslhaven aankomen. Heb je nog een idee in de buurt van Mannheim of Stuttgart ?

• 23 Augustus 2013 - 23:22

Lucienne Tang:

Hai biekers,
    Het is weer een geweldig avontuur waar jullie aan zijn begonnen. De foto's van Rome zijn top.
    Greatings, Sjaak & Lucienne

• 25 Augustus 2013 - 21:24

Hans En Sies:

Hebben jullie toch wat gemist, kelder in en daar licht popie Jopie.
    Moet je toch gezien hebben