Dag 04 Genova - Livorno via Pisa (I) 250km - Reisverslag uit Livorno, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 04 Genova - Livorno via Pisa (I) 250km - Reisverslag uit Livorno, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 04 Genova - Livorno via Pisa (I) 250km

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Marjo

20 Augustus 2013 | Italië, Livorno

Afgelopen nacht hebben 3man slecht geslapen, alleen Marjo was goed uitgerust. Slaapt thuis zeker ook op een plank, zo hard waren de bedden.
Een redelijk ontbijt voor Italiaanse begrippen, dus geen pasta.
Op weg dan maar, 23 gr. en droog. Er staat een bezoek aan Pisa op het programma.
Eerst nog en stuk Genova uit, die kustweg die schoot niet op. Na een uur pas 30 km. afgelegd.
We besluiten de tolweg maar te nemen, welke we zo’n 30 km voor Pisa weer verlaten en weer de kustweg opzochten. Deze was een stuk rustiger maar barste van de oversteek plaatsen en om geen Italianen te raken moet je wel in de ankers. Ja, het is vakantietijd in Italië. Nu aan de vakantiegangers te zien gaat het zo slecht nog niet. Na de lunch-stop verder naar Pisa. Ja, hier ben ik in 1967 al geweest. Toen ik nog bij de Navy zat. Marjo maakte nog een opmerking, “ik zie hier geen roodharige types rond lopen, dus Dirk je bent braaf geweest”. De toren stond toen nog niet zo scheef en was het er minder druk. De motoren mochten niet op het plein. Wel zo dicht mogelijk bij geparkeerd, hoefde maar 50 meter te lopen. Ja, en scheef stond hij en druk dat het was, leek wel een mierennest. Iedereen maakte nep foto’s dus leek het of ze de toren tegen stonden te houden. Wij ook dus. Na de fotoscoop de stad maar weer uit. Weer gaf Marjo zijn Truus de geest en heb ik het geheel de stad uitgeloodst. Dat Marjo zijn Truus niet meer werkt komt volgens mij dat het geheugen helemaal vol zit. Dat krijg je met al die illegale kaartversies merkte ik terloops op. Nog 17 km dan zijn we in Livorno, hotelletje zoeken bij de eerste was het goedkoop € 45,-- maar toen de vrouw de motoren zag werd het plotsklaps een dubbele prijs, heb me vergist zei ze. Na enige discussie zijn we doorgereden en bij de 2e konden we terecht. Het is inmiddels 18.30 uur. Op mijn mobieltje kreeg ik nog een CO alarm binnen van de parkeergarage in Tiel. Nu, ik ben er niet en Theo of Cees lossen dat wel op.
Marjo zal zijn Truus even nakijken en het geheugen vrij maken, kan hij morgen weer voorop, vind ik veel fijner rijden. Daarna zal hij vast een via Internet een Hotel in de buurt van Rome boeken en dan kunnen we de stad in.

Groetjes van Dirk en natuurlijk de rest van de Crew.

• 21 Augustus 2013 - 08:19

Audrey:

Heerlijk deze verhalen en fijn om te lezen dat jullie je goed vermaken daar. Rij veilig en zorg ervoor dat jullie voldoende onvergetelijk mooie herinneringen maken!

• 21 Augustus 2013 - 08:48

Hans En Sies:

Volgens mij slapen jullie de vakantie niet veel met al die slechte bedden in die goedkope hotelletjes. Marjo Kees heeft helemaal gelijk die tom Truus van jouw zal wel te vol zitten.
    Met illigalie tijdKijk maar uit dat mag volgens mij niet in italie.
    Heel veel plezier in Rome, een prachtige stad. Met vriendlijke groet Hans en sies

• 21 Augustus 2013 - 08:58

Rene Van Appeltjes En Peertjes ;-):

Illegale versie voor de tomtom......Goedkoop is soms duurkoop whahaha!
    Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat die Pisa-toren omvalt ...... ;-)
    Veel rijdplezier allemaal !

• 21 Augustus 2013 - 18:28

Marjo Miek:

Thanks Ua3, alles goed daar verder met jou ?

He Hans, Truus haar touchscreen heeft het begeven; knop op display blijft hangen. Misschien toch maar een keer een nieuwe kopen. Is ook alweer 5 jaar oud. ja dan is electronische apparatuur tegenwoordig geheel op !

Appeltje, de toren valt niet om; er is onlangs nog een berg beton onder gespoten. Als hij zou instorten of omvallen zou ze dat miljoenen aan inkomsten schele in Pisa !

• 21 Augustus 2013 - 21:30

Emile:

Volgens mij was is Truus niet van het mannelijke type (TOM), maar meer van het onzijdige
    Wel een goede reden om nu een "echte" aan te schaffen (iets met 600 in het type nummer :))
    Wel balen dat zoiets altijd in je vakantie de geest geeft en nooit met een clubritje of zo.
    Hoop dat jullie je toch kunnen redden met Dirk zijn navigatie.
    Groetjes Emile & Riet.

Tags: motorreis