Dag 02 Lichtenau (D) - Orsieres (Zwitserland) - Reisverslag uit Orsières, Zwitserland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 02 Lichtenau (D) - Orsieres (Zwitserland) - Reisverslag uit Orsières, Zwitserland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 02 Lichtenau (D) - Orsieres (Zwitserland)

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Marjo

18 Augustus 2013 | Zwitserland, Orsières

Mijn beurt om wat te schrijven. Blijkt dat ik de enigste ben die goed geslapen heb. De rest vond de matrassen te hard. Het ontbijt was volgens de Duitse normen dus uitstekend. Op weg dan maar. We starten met 23 gr. en droog weer. Tot aan de Zwitserse grens rijden we toeristisch op mooie binnen wegen. We worden wel op gehouden door allerlei oude tractoren die naar hun verzamel show plaats reden, er zaten slierten auto’s achter en met de motor konden we ze voorzichtig voorbij. Vlak voor de grens eerst tanken en dan de 5 op. De grens passage was een wassen neus, er werd alleen gecontroleerd of er een autobaan vignet op het windscherm zat. Natuurlijk had ik daar via de ANWB voor gezorgd. Eigenlijk zonder te stoppen konden we met 10 km/h doorrijden. Verder de autobaan later autoweg door vele tunnels door de Alpen heen. Natuurlijk een lunchstop en daarna werd het echt mooi om te rijden. Weet niet hoe het binnen meer heet waar we langsreden en de bergen groots boven uitstaken. We zijn 2 keer gestopt om foto’s te maken. Inmiddels was de temperatuur ook al weer 28 graden dus eigenlijk uitstekend motor weer. Vlak voor ons eindstation hebben we nog even de getankt. Na 12 km gaf Truus te horen dat het hotel aan de linker kant zou zijn. Marjo ging naar rechts de spoorbaan over. Ik stopte op net over de spoorbaan om te draaien en jawel hoor, de bomen gingen dicht. Marjo keek op afstand naar mijn gemanoeuvreer maar toen de laatste boom sloot was ik van de spoorbaan af.
Het hotel ligt aan de spoorbaan, zal wat worden met het slapen, we zitten weer aan het bier en de luitjes zitten mijn aan te sporen om te stoppen met schrijven, ze willen eten.

Dus allemaal de groeten van Dirk en de rest van de crew.

• 18 Augustus 2013 - 20:30

Emile:

Hoi daar,

Vergeet niet te genieten van al het moois onderweg en vooral lekker pasta eten.
    Ben wel benieuwd hoe jullie het stuk onder Rome gaan ervaren.
    Wij gaan morgen op pad om een weekje rond te toeren in de Vogezen/Swartzwald.

Groeten van een blije (Goldwing) rijder!

• 18 Augustus 2013 - 21:08

Rene Van Appeltjes En Peren ;-):

Heej jongens , Orsieres , ben ik ook ooit geweest.....prachtige bergen daar bij Wallis ;-)
    Ben benieuwd naar de foto s ;-)

• 18 Augustus 2013 - 21:28

Hans En Sies:

Prachtig de motoren zijn de bergen over gekomen.
    Hopelijk slapen jullie beter dan gisteren.
    En rijden de treinen alleen overdag
    Probeer elke dag een berichtje te sturen.
    Morgen voor ons weer werken
    Maar nog maar twee weken en dan mogen we ook weer.
    Hans en Sies

• 19 Augustus 2013 - 07:45

Ria:

jullie houden het wel spannend zeg!
    en geniet van al die bochtjes, die kom je hier in Nederland niet veel tegen

• 19 Augustus 2013 - 18:52

Marjo Miek:

Vandaag heerlijk rustig Italie binnengereden. Alleen het laatste stuk door de stad Genova was ergggg druk. Dat gaan jullie lezen in het verslag van dag 3