Dag 01 Boxmeer (Tiel) - Lichtenau (D) 500km - Reisverslag uit Lichtenau, Duitsland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 01 Boxmeer (Tiel) - Lichtenau (D) 500km - Reisverslag uit Lichtenau, Duitsland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 01 Boxmeer (Tiel) - Lichtenau (D) 500km

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

17 Augustus 2013 | Duitsland, Lichtenau

Net na 9:00 uur zijn de bewakers voor ons huisje(Ton en Anneke), voor de komende 3 weken, gearriveerd. Niet veel later komen onze mede avonturiers Dirk en Leny aanrijden op hun mooie blinkende Wing . Na een bakje koffie of thee rijden we rond de klok van 10:00uur aan voor een nieuw motoravontuur.
Voordat we de A73 opdraaien regent het ietsjes en is het maar 18graden. Dat veranderd spoedig want rond het middaguur klaart het helemaal op en rond 14:00uur zitten we al tegen de 30 grC. Als we stoppen op een parkeerplaats om wat te drinken zie ik een auto wegrijden die iets laat vallen. Ik zeg tegen Dirk, dat is een platgereden leeg blikje cola of iets anders. Ik loop erheen en wat blijkt. Het is een I-Phone 16MB !. De auto is inmiddels al niet meer te zien en de I-phone gaat in de jas. Omstreeks 17:00uur zijn we bij ons Hotel Blumenhof in Lichtenau – Scherzheim in het Swartzwald vlak bij Baden Baden. Als we het familiehotel betreden zegt de oude heer des huizes dat alles vol is maar als ik mijn thuis uitgeprinte Booking.com reservering overhandig wordt het een heel ander verhaal. De dochter, een soort afgekeurde non van een jaar 30 zegt “allemaal meekomen” en geeft ons de sleutels van kamer 2 en 3 van het pas gerenoveerde gedeelte van het hotel. Als we vragen of we eerst een Grosse bier kunnen krijgen (hebben allen ondertussen wel dorst) zegt ze “Nein”en loopt weg. “Kein zeit jetzt” roept ze nog na en gaat verder met haar werk. Dan maar rustig even aan een tafeltje zitten en wachten rustig af. Na zo’n 10min komt moeders en neemt onze bestelling op.

Als we zijn opgefrist gaan we terug naar onze gereserveerde tafel en genieten van een heerlijke vismaaltijd. De gevonden I-phone ligt langs ons op de tafel maar gaat niet af; zou de eigenaar hem echt niet terug willen ?? Na nog wat biertjes besluiten we om op tijd naar ons mantje te gaan; morgen moeten we fit zijn want dan moeten we door de Zwitserse Alpen zien te komen.

Doei Marjo

• 17 Augustus 2013 - 23:36

Hans En Sies:

Kijk die mensen hebben altijd geluk, nu kunnen ze nog gratis bellen ook.
    Zitten ze met plus 30 graden, gaan ze binnen eten.
    en wij ons maar uitsloven voor nog beter weer
    ben benieuwt of die plastic brommers de heuvels overkomen, hoor het morgen wel
    groetjes hans en sies

• 17 Augustus 2013 - 23:54

Rene Van Appeltjes En Peren ;-):

Vreemd om zo je mobieltje weg te gooien....niet echt milieu bewust :-O
    Of ze hebben daar binnen ruzie whahaha! het is maar gissen....ben benieuwd of de eigenaar zich gaat melden nog....
    Jullie lekker genieten en ikke maandag weer aan de slag.....grrrrr ;-)
    doegies ! veel plezier !!!

• 18 Augustus 2013 - 14:46

OOM MARTIEN:

MARJO ,MIEKE
    IK ZIE DAT JULLIE WEER AAN EEN VAKANTIE REISJE BEGONNEN ZIJN.
    VEEL REISPLEZIER, EN EEN FIJNE VAKANTIE, OOK DE MEDE REIZIGERS.
    GRT. OOM MARTIEN
    PS.MISSCHIEN LAG DIE TELF. WEL OP'T DAK????????

• 18 Augustus 2013 - 17:18

Ria:

De kop is eraf !
    ben benieuwd naar jullie avonturen.

• 18 Augustus 2013 - 18:49

Marjo Miek:

Hans, we zaleten lekker in de biertuin hoor ! En onze brommers hebben eerder hun diensten al bewezen (wat dacht je van Albanie servie, Bosnie, Bulgarije etc)

Rene (appeltje), Ze hebben zich nog steeds niet niet gemeld voor jun I-phone. Denk dat ik hem thuis op de zwarte markt even simlock-vrij ga maken.

Ome Martien, denk inderdaad dat hij van het dak af viel, er is ook een klein hoekje beschadigd.

Ria, de kop is er inderdaad af; zei ik straks ook nog tegen mijn medereizigers

Het volgende verslag is inmiddels in de maak !

• 18 Augustus 2013 - 19:58

Hans:

Hey luitjes, kan het zijn dat wij vandaag naar elkaar hebben gezwaaid in Oostenrijk, er kwamen ons een blauwe en rode wing tegemoet dicht bij de Silvrettapas.
    Waren jullie dat ? Ik rij tegenwoordig op een grijze wing en Richard mijn zoon reed voorop op zijn blauwe FJR

Groeten Hans

Tags: Motorreis