Dag17 Siofok (H)–Marbach (a/d Donau) (A) 270km - Reisverslag uit Marbach an der Donau, Oostenrijk van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag17 Siofok (H)–Marbach (a/d Donau) (A) 270km - Reisverslag uit Marbach an der Donau, Oostenrijk van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag17 Siofok (H)–Marbach (a/d Donau) (A) 270km

Blijf op de hoogte en volg Marjo

03 September 2012 | Oostenrijk, Marbach an der Donau

Het eerste stuk van deze dag gaat via een weggetje langs het Ballatonmeer. We stoppen nog even bij de camping waar we 16 jaar geleden ook al eens geweest waren. Toen met enkele leden van het Brummerke. Ook moeten we nog 2x langs een security. Er staan veel mooie huisjes, een groot aantal daarvan staat te koop. Dirk heeft wel interesse en we gaan het er later nog eens over hebben. Voor 10 a 20 mille koop je hier nog iets leuks. een goede investering denkt hij. Dan nemen we wegnummer 82. Destijds een erg slechte en drukke weg. Nu erg rustig en geheel vernieuwd.
Net voor Sopron nemen we nog een laatste Hongaarse goulashsoep en dan gaan we de A3 in Oostenrijk op. Ik mis nog even een afslag maar dat was geen straf. Na een herberekening krijgen we een prachtig stukje Oostenrijk te zien. We zien oa de mooie plaatsjes Baden en Alland. Tegen Dirk zeg ik dat dit bij de route hoort maar Dirk zegt; hier ben ik al 4x eerder geweest. Geen succes dus. Dan gaan weer verder op de A21 ri Lintz. Om 15:00 uur zijn we het zat en zoeken we een hotel in het toeristisch plaatsje Melk (nooit van gehoord)! Het is hier erg druk en de prijzen reizen de pan uit. We rijden nog wat verder en komen aan de andere kant van de Donau terecht bij een Gasthaus in Marbach. Dirk gaat naar het toilet en zegt dat het er niet heel goed uitziet. Er ligt nl wat papier op de grond. Als de kamers ook zo zijn beloofd het wat.
Maar wat schets onze verbazing; als we op de kamer komen blijkt alles splinternieuw te zijn. De kamers zijn geheel gerenoveerd. Trouwens het hele gasthaus is gerenoveerd. Ook het eten is geweldig. We krijgen rostbraten en cordon bleu met gebakken piepers. Heerlijk. In de bar binnen drinken we nog wat biertjes etc etc.
Omdat we voor liggen op ons programma ga ik de route nog even aanpassen. Morgen zouden we weer veel autobaan hebben maar vanwege het tijdoverschot kunnen we Tsjechie via mooie Oostenrijkse binnenwegen bereiken.

Jullie gaan het morgen weer lezen. Dan geschreven door Dirk

Groetjes Marjo

• 03 September 2012 - 23:08

Harald:

He avonturiers !

Wat een mooie verhalen weer. Echt aan het genieten van wat jullie allemaal meemaken.
    Ook milieuvriendelijk, afdalen met de motor uit ! goed bezig. Hoe armer de mensen zijn hoe gastvrijer. Dat die Grieken maar 1-2 uur een hotelletje boeken, vreemd wa !? Misschien hebben ze vanwege de crisis niet het geld om 1 complete dag te boeken. Benieuwd naar jullie laatste verhalen. Geniet nog lekker.

Harald

• 04 September 2012 - 18:10

Ton En Anneke:

hallo luitjes
    weer op de terugreis , wat geweldig wat jullie allemaal hebben gezien!
    wanneer zijn jullie weer thuis, wij verwachten jullie eerder of heb ik dat mis? julli zijn alweer zover op de terugweg. Gras ziet er niet meer uit hahhaha !!!!!! poesjes zijn nog steeds lief en wij ook !

groetjes allemaal en tot in sambeek.

• 04 September 2012 - 20:00

Marjo Miek:

He Harald, We maken wat mee onderweg. Wel heel leuk allemaal. Hoe zijn jullie destijds gereden; welke landen? Wij zitten inmiddels aan land nummer 15.

Morgen zitten we in Oost Duitsland. We rijden geheel binnendoor en eindigen in Winterberg op vrijdag. Daar nemen we afscheid van Dirk in Leny en wij blijven daar nog tot zondagmorgen. Zondagavond zijn wij weer thuis. Gewoon volgens schema.

Moet Peter straks met zijn grasmachine komen ? Misschien kun je Ivo vragen of hij met zijn zitmaaier een middag-je komt maaien.

Groetjes van ons M&M + D&L