Dag 20 Munchberg – Smittlosheim (D) 340 km. - Reisverslag uit Korbach, Duitsland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 20 Munchberg – Smittlosheim (D) 340 km. - Reisverslag uit Korbach, Duitsland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 20 Munchberg – Smittlosheim (D) 340 km.

Blijf op de hoogte en volg Marjo

06 September 2012 | Duitsland, Korbach

We gaan weer rijden en het is koud, 11 gr. Eerst 14 km autobaan daarna een mooi heuvelgebied gebied in rond Leutenberg blijkt een natuurpark te zijn. Marjo vraagt of we nog even koffie gaan drinken bij onze vriend in Leutenberg waar we regelmatig geweest zijn bij onze vorige reizen. Rij maar door zei ik, anders krijg ik nog een rekening van het achterlicht van zijn trabantje die ik gemold had. Dan weer 40 km autobaan en er weer af in de buurt van Erfurt gaan we het Thuringen gebied in, het stadje kennen we al en laten we dan ook links liggen. Ook dit is een mooi gebied met flinke heuvels. Bij Eisenbach gaan we voor de lunch, echter hier is geen parkeerplaats en Marjo rijd een hek in met privaat parkeerplaatsen. In het woongebouw gaat een raam open en een kenau met een gestapo gezicht snauwt “was machen sie hier?” Machen sie das sie weg kommen” Marjo doet net of hij haar niet verstaat en de kenau herhaald het. Marjo zegt “U kan dit ook normaal zeggen”. Dan komt er een ander vrouwtje die wat vriendelijker is en gaan we maar weg op zoek naar een andere lunch stop wat gauw gevonden is. Dan volgt nog een stukje van 36 km autobaan en verlaten die om richting Waldeck te gaan na vele bochten in de heuvels bereiken we Waldeck een zeer mooi gebied met een stuwdam welke in de oorlog met is gebombardeerd, hoewel hij is hersteld kun je nog zien dat er op geschoten is. Boven op een heuvel ligt een groot kasteel bezoeken doen we dat niet maar rijden nog 20 kilometer verder naar een onder komen waar Marjo en Mieke 15 jaar geleden zijn geweest. Er is plaats en bier, het diner overtrof alle verwachtingen en het beste van onze reis. De grappige oude eigenaresse heeft dit jaar een jubileum te vieren. Ze bezit het hotel inmiddels 50 jaar. Van een Duitse motorclub krijgt ze een leuk schildje plus foto voor aan de muur.

Ja de reis is ten einde en dit is mij laatste verhaal. Morgen rijden we 342 km via de autobaan naar huis. Vanavond nemen we al een afscheid borrel met Marjo en Mieke, die gaan nog even verder en hebben een rendez-vous met hun motorclub het Brummeke welke morgen in Winterberg arriveert. Die gaan samen nog even de bloemetjes buiten zetten. Wij hebben genoeg plezier gehad en kunnen terug kijken op een zeer mooie reis, waarvan we hebben genoten en tot op heden geen drup regen hebben gehad.
Mieke bedankt voor het verzorgen van de financiën en regelen van de overnachtingen.
Marjo bedankt voor het fungeren als reisleider en het oplossen van de kleine problemen, mogelijk wordt dat zijn nieuwe baan.
Over een volgende reis gaan we in December nadenken.
Allemaal de groeten van Dirk en Leny

P.S. Marjo zal nog wel een stukje schrijven over het clubweekend.

• 07 September 2012 - 14:48

Ton En Anneke:

hoi,hoi,
    even nog de groetjes van anneke en ton , speciaal voor leny en dirk omdat jullie met marjo en mieke zo fijn vakantie hebben gevierd . ik heb begrepen dat, dat weleens anders is geweest. geweldig dat het ook zo kan !

ton en anneke.

• 07 September 2012 - 15:01

Marcel & Marij:

Hallo Marjo & Mieke,

Wat een reis! Ik heb al het gevoel 3 weken weg te zijn geweest als ik een dag of 5 rondrijdt naar Frankrijk of zo. Kan me voorstellen dat jullie het gevoel hebben een jaar weg te zij geweest.Denk dat jullie toch wel blij zijn dat je een paar dagen even kunt blijven hangen in Winterberg.

In ieder geval veel plezier daar en doe ze de groeten.

Wij gaan hier nog ff naar de Hustlers en kuukse kermis misschien.

Groeten,

• 07 September 2012 - 19:17

Dirk Hageman:

Hee Mai en Mieke
    Ben al weer thuis, het eerste stukje was nog erg mooi daar in het Sauerland. Na Mechede de autobaan.
    Volgens mij staat het verslag van dag 20 hierboven dus, er 2x op. Gisterenavond toch te veel bier op?
    Groet van Dirk en Leny