dag 08 (Amfithea / Loannina) – Kastraki (Greece) - Reisverslag uit Kastrákion, Griekenland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu dag 08 (Amfithea / Loannina) – Kastraki (Greece) - Reisverslag uit Kastrákion, Griekenland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

dag 08 (Amfithea / Loannina) – Kastraki (Greece)

Blijf op de hoogte en volg Marjo

25 Augustus 2012 | Griekenland, Kastrákion

Rond 8.30 u. ontbijt, na het ontbijtje kom de hulp plots met een schaal baklava dat wij ook nog even op moeten peuzelen. Nu de dames en Marjo hebben hier geen trek in, om de vrouw niet teleur te stellen neem ik toch maar een portie. Daarna gaat Marjo opnieuw naar de stad om de gelaste rem hendel op te halen. Zo zie je dan dat je minimaal met twee motoren zulke reizen moet doen anders sta je in de midle off nowehere toch raar te kijken. Een half uurtje later is Marjo terug met de vakkundig gelaste remhendel, hier kunnen we Nederland wel mee halen. Na dat deze door mij is gemonteerd kunnen we verder. Bedankt Marjo!!!
Van zijn eigen motor was het dimlicht doorgebrand dus is dat ook gelijk hersteld. Wij rijden een mooie route af en gaan door diverse nieuwe tunnels wat overigens geen stuiver kost. Halen we toch nog wat terug van al die Nederlandse centen die wij in Griekenland geïnvesteerd hebben. Inmiddels is het alweer 39 graden en begint de Baklava mij op te borrelen. Beter toch niet kunnen nemen. Na de drinkstop besluiten we het vandaag rustig aan te doen en zo gauw mogelijk een hotel met zwembad te zoeken. Rond 2 uur rijden we een toeristisch dorpje (Meteora) binnen. Marjo stopt en zegt even een stukje terug te rijden omdat hij dacht een hotel met zwembad te hebben gezien. We hebben dan pas 100 km afgelegd.
Ik sta rustig te wachten komt er een Griek van het restaurantje naar mij toe. Ha Hollander problemen? Nee zeg ik we zoeken een hotel met zwembad. Kijk eens achter je rug zegt de man. Achter het appartementen gebouwtje licht een prachtig zwembad. En er tegenover kun je eten en ontbijten voegt de man eraan toe.
Toen Marjo terug kwam besloten we gelijk maar te gaan zwemmen en hadden we een onderkomen voor de nacht. Ook aan het zwembad werden we verrast door de gastvrijheid, tijdens het bier en bacho’s die we bestelde kregen we er gratis van allerlei versnaperingen tussendoor. Om half zeven hield ik het voorgezien, genoeg drank op en geen trek in eten maar even naar kooi. We zouden om negen uur gaan eten. Wordt er om half negen op de deur gebonst door Mieke. Blijkt het al half tien te zijn. De klok blijkt in dit gedeelte één uur vooruit gegaan te zijn. Eten dan maar, de souvlakie was niet om te pruimen maar ik had mazzel, een kleine hond zat onder mijn stoel en die is in 5 minuten wat dikker geworden.
Tot morgen maar weer, groet van Dirk.

• 27 Augustus 2012 - 08:40

Fikkie:

Ziet er goed uit daar.

• 29 Augustus 2012 - 16:47

Appeltje ;-):

Geweldig : Meteora , Kastraki ! ;-)))
    nog vale gieren gezien en kloosters bezocht in die bergen >?

;-)))