Dag 7,8 en 9 - Reisverslag uit Thekkadi, India van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 7,8 en 9 - Reisverslag uit Thekkadi, India van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 7,8 en 9

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

24 November 2018 | India, Thekkadi

Do 21-11 Dit blijkt met stip de mooiste route van deze reis tot nu te worden. Nadat we zonder elkaar kwijt te raken de stad zijn uitgekomen bezoeken we eerst een steenfabriekje. Hier wordt door vooral vrouwen de klei met de hand in een gietvorm gestopt. Dan worden ze eruit gedrukt en kan het drogen beginnen. De arbeiders zitten zelf ook van boven tot onder de klei. Sandra en Mieke helpen nog even mee en dan gaan we verder. Na de lunch gaan we de bergen in. Het lijkt een rustige en fantastische weg te zijn. Het uitzicht is adembenemend. Ook zien we de 1e theeplantages. Als we aan de andere kant van de berg zijn en weer omlaag gaan zien we prachtige watervallen maar ook de 1e wegwerkzaamheden wat geen overbodige luxe is. We moeten snel foto’s maken want het blijkt dat ze over enkele minuten een stuk van de wand van de berg willen opblazen. Dit om de weg te kunnen verbreden voor de toekomst. En inderdaad als we een 500m verderop staan te kijken zien en horen we een behoorlijke explosie en niet veel later valt er tig vrachtwagens aan steen naar beneden. Pffff we zijn net op tijd voorbij want het opruimen gaat wel een uurtje of wat duren. Helaas voor de volgwagen. Die mocht er niet meer door en moet wachten! We hebben te vroeg gejuicht want na 10km gereden te hebben worden we tegen gehouden. Ook hier gaan ze mbv explosieven een stuk van de berg opblazen. Een uurtje gaat het opruimen duren zegt de man die ons tegen hield. Dit uurtje worden er uiteindelijk 2! We verdrijven onze tijd door te buurten met een bezopen tuktuk rijder en zijn klanten. Met een groep motorrijders uit Malesie wisselen we email uit. Misschien komen ze ooit nog op bezoek tijdens een clubavond van onze motorclub ’t Brummerke.
Inmiddels steekt de mist op, is het donker en zien we in de verte fikse weerlichten. Dit wordt te gevaarlijk dus Miek stapt in de volgwagen die inmiddels ook is gearriveerd. Als de weg vanaf beide zijden wordt vrijgegeven staan we binnen no time weer stil. De weg met diepe afgronden is hier zo smal en slecht dat we moeten wachten op de vele vrachtwagen en bussen die ons rakelings tegemoet komen. Gelukkig heb ik een stofkapje want er hangt ook nog heel veel stof en uitlaatgassen in de lucht.
Na 3 kwartier in het pikkedonker op deze zeer slechte weg vol gaten gereden te hebben arriveren we dan eindelijk bij ons hotel in Munnar (provincie Kerala). Het is 21:30 als we het avondeten voor onze neus hebben. Een latertje dus maar zeer de moeite waard deze dag. Deze zal nog lang in ons geheugen gegrift blijven staan.
Morgen een soort rustdag. We blijven nl 2 nachten in dit hotel en gaan alleen een toer maken van 100km.

Vr 22-11
Deze morgen bezoeken we eerst een theefabriek. Daarna gaat het naar een olifantenfarm waar je een rondje kunt maken op de rug van dit logge beest. Wij zien daar alle vanaf en rijden verder. Trouwens in deze omgeving kun je nog olifanten in het wild tegen komen. Op verschillende plaatsen staan bordjes met “pas op overstekende olifanten” Wij zien ze vandaag niet in het wild. Wel een hele grote groep apen midden op de weg. Net zo als wilde paarden en weer heel veel koeien. Ondanks dat dit gebied heel erg is afgelegen zijn ze hier toch al bezig met de aanleg van glasvezel. Ik denk dat het hier eerder is aangesloten als bij ons in Boxmeer eo ! Wat in klus. Ook stopt onze motor er nog even mee. Onze monteurs zijn snel ter plaatse en hebben het euvel snel verholpen (ook een defecte Amperemeter). Ik denk dat dit een kwaaltje is van de Enfield. Na de lunch (die ons zevenen wel gezegd 8,- kost; incl drank) rijden we verder via een grote stuwdam, naar de top van een andere berg. Boven aangekomen blijkt de optrekkende mist ons uitzicht te verpesten. We moeten zelfs de regenpakken aan. Dan maar weer snel terug naar beneden waar de zon gewoon schijnt. Het is hier nog wel steeds een stuk kouder dan de rest van deze reis +/- 24grC. Dit omdat deze stad toch nog op zo’n 1500m hoogte ligt. Om 18:00uur drinken we een Kingfischer biertje boven in een prive zaaltje. Het bier is speciaal voor ons gehaald want officieel mogen ze dat hier niet schenken. Eten doen we vanavond in de stad zelf en dan zit de “rustdag” er alweer op. Morgen gaan we verder richting Zuiden.

Za 23-11
Vandaag een erg afwisselde rit van maar 100km met het eerste stuk in een prachtige omgeving door de vele theeplantages die tegen de bergen zijn aangeplant. Jammer dat de weg niet al te goed is ! Zeg maar gerust bar slecht (zo’n beetje als in Moldavie waar ze geen wegen hebben, he Dirk). Gelukkig is er bijna geen verkeer. Het 2e stuk is een splinternieuwe weg met de mooiste bochten die je je als motorrijder maar kunt wensen. We zien veel mooie bomen zoals; koffie, peper, caramon, bananen, ananas etc etc.
We zijn om 15:00uur al bij het spik-splinter nieuwe en mooiste hotel tot nu to in India. Zelfs een van de mooiste die we ooit eerder hebben gehad. Dit verwacht je dus echt niet. Benieuwd ? google op: Woodnote hotel Thekkady
Dan lopen we een rondje door de stad en worden door velen nagekeken. Wij vinden het hier apart maar de mensen hier vinden dat ook van ons. Dan is het al snel tijd voor een pintje en daarna het diner in het à la carte restaurant van het hotel.
Alweer een hele mooie dag met prachtig weer en een schitterende route.
Doei M&A en de rest van de groep.

• 24 November 2018 - 10:53

Twan:

Hoi M&A,

Wat je in een paar dagen toch allemaal kunt meemaken!!
    Nogmaals: geniet ervan!

Groeten,

Twan

• 24 November 2018 - 13:22

Wim Arts:

Hallo Marjo en Mieke,

Wat een mooie reisverslagen . de moeite van het lezen waard.

Wat zijn jullie toch grote bofkonten om dit allemaal te mogen meemaken.

Wat een belevenissen zijn het allemaal. indrukken om nooit te vergeten

Deze week alleen al heb je zo verschrikkelijk veel indrukken gekregen ..!!!

Nog 2 weken en het zit er weer op. Je zult nog veel wonderbaarlijks tegenkomen.

geniet met volle teugen !!

Veel plezier nog en tot mails .
    Pa Wim en Ma Anny

• 24 November 2018 - 13:43

Marjo Miek:

Ja, helemaal geweldig deze reis. Het is hier echt een andere wereld. En wat zijn wij verwend in Nederland. Als we straks terug zijn respecteren we nog meer hoe goed we het eigenlijk hebben in ons kleine kikkerland. Veel mensen klagen wel maar weten niet half hoe goed ze het eigenlijk hebben!!!

Nogmaals groetjes van Marjo en Mieke uit Kerala Zuid India

• 27 November 2018 - 12:36

Berry Bronkhorst:

ik heb het hotel Woodnote hotel Thekkady even bekeken, maar wat een luxe!

wel prima afleiding als je dit steeds kunt afwisselen met de, naar mijn mening ,
    redelijk zware reis die jullie maken.
    veel reisplezier verder

• 27 November 2018 - 16:51

Erwin:

He reisigers boeiend verslag en indrukwekkend lijkt mij het ook wel.
    Be nu al benieuwd naar de foto; s en jouw verhalen.
    Fijne reis verder. Ajax gaat over winteren 2-0