dag 1,2 en 3 - Reisverslag uit Madras, India van Marjo Miek - WaarBenJij.nu dag 1,2 en 3 - Reisverslag uit Madras, India van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

dag 1,2 en 3

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

18 November 2018 | India, Madras

Na ruim 24uur onderweg te zijn geweest zijn we dan eindelijk in de startplaats (stad) van onze reis Chennay (Madras) in het Zuid-Oosten van India. Als we het vliegveld uitkomen staat ons busje klaar waar we mee naar ons hotel worden gebracht. We genieten nu al als je ziet hoe de chauffeur door het chaotische verkeer gaat. Er staat ons nog wat te wachten ! Het is hier nu 30 grC en behoorlijk benauwd. Als we arriveren bij ons 1e hotel , wordt eerst de bus met een spiegeltje aan de onderzijde bekeken op onjuistheden. Dan mogen we uitstappen en moeten we eerst door een security poortje. Daarna nog een handmatige body scan en dan naar de kamer voor een opfrisbeurt. S’avonds maken we gebruik van een zeer luxe buffet in het hotel en worden we voorgesteld aan de 4 Indiers die ons tijdens onze reis gaan begeleiden. Samen met reisleider Bert hebben we dus 5 man tot onze beschikking. Even ter verduidelijking we zijn met 6 deelnemers. Het 1e Indische eten smaakt voortreffelijk en de bediening is overweldigend. Steeds komen ze vragen of alles naar wens is en of ze nog iets voor ons kunnen betekenen. Dan druipen we een voor een af naar onze kamer voor een welverdiende rust. Wat zullen we slapen.

Het is vandaag zondag (18 nov). We worden eerst met een busje naar een tempel gebracht waar we buiten onze schoenen eerst uit moeten doen. Het is er behoorlijk druk en wij zijn zo’n beetje de enige toeristen. Iedereen staart ons dan ook aan en ook zijn er veel bedelaars die smeken om wat geld. Na de tempel gaat het via een drukke kustweg naar de andere kant van de stad alwaar de Royal Enfield fabriek is gevestigd. Daar aangekomen blijkt de fabriek voor enkele maanden dicht te zijn vanwege groot onderhoud. Ook al smeekt onze gids nog zo bij een van de beveiligers, we komen er niet in. Gelukkig mogen we na wat aandringen wel een foto maken van de naamplaat naast de grote poort. Dan terug naar het hotel. Nemen een duik in het zwembad en maken ons klaar voor de 1e kennismaking met onze motoren, Royal Enfield Bullet 350cc 4-takt. Na een korte proefrit gaan de motoren nog even op stal. Morgen is de grote dag. Dan gaat het feest beginnen. Zal nog wat worden om de stad uit te komen. Vandaag was het dus zondag en alle wegen zaten al bomvol. Ze rijden hier ook nog eens links.

• 18 November 2018 - 06:58

Anny:

Zo, na een heel lange reis zijn jullie gelukkig goed aan gekomen en heb je al kennis gemaakt met de drukte in India en het temperatuur verschil met die in Nederland. Wij hebben nachtvorst gehad en de gevoelstemperatuur is ook overdag koud, maar de zon schijnt. Wens jullie nog een mooie Zondag en hou het morgen recht in dat drukke verkeer.
    Lieve groet van:
    Pa Wim & Ma Anny

• 18 November 2018 - 07:15

Emile:

Hoi jongelui, begint al goed, geen bezichtiging! Erg jammer, want is toch een stukje nostalgie.
    Hopelijk is dit de enige teleurstelling.
    Geniet van de reis en de 350cc ( IPV 1800:-) )

Groetjes R & E

@ Marjo, geen melding gehad van verslag!!

• 18 November 2018 - 07:25

Oona:

Heerlijk warm

• 18 November 2018 - 08:08

Berry Bronkhorst:

namaste!
    veel geluk en plezier op jullie reis!
    groetjes van Ineke en Berry

• 18 November 2018 - 08:49

Twan:

Geniet ervan!!

• 18 November 2018 - 09:28

Hans:

Elke vakantie is het zowat 30 graden of meer kan je het stuur nog wel vast houden
    Have fun, and make A beautiful trip with your 4 takt

• 18 November 2018 - 14:03

Cor & Sjan:

Hoi Marjo en Mieke,

Geniet van deze reis want er zal een totale andere wereld voor je open liggen. Kijk wel uit want het verkeer is bijna net zo chaotisch als hier. Vergeet vooral niet je logboek bij te houden en foto's te posten. wij volgen jullie op de voet.

Veel plezier en kijk ook af en toe ook op de weg!!!
    Cor en Sjan

• 19 November 2018 - 11:00

Wil En Winand:

Lekkere temperatuur smaakt het bier lekker veul schik met je brommer

• 19 November 2018 - 16:07

Erwin:

He Mario en Mieke,

Veel plezier en geniet ervan. Lekker temperatuurtje hier brand de kachel volle poele.

• 20 November 2018 - 12:07

Mayke:

Hey Marjo & Mieke, Het Indiase eten is inderdaad verrukkeluk..

• 20 November 2018 - 12:07

Mayke:

Huh.. Staat de rest van m'n reactie er niet op..?