Dag 1-3 - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 1-3 - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 1-3

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

14 Juni 2016 | Verenigde Staten, Phoenix

zaterdag 11-6
Ferdy en Petra brengen ons met hun luxe Ford Scorpio naar Schiphol (nogmaals dank), Rene Liem is al daar en zwaait ons uit (leuk verassing Rene). Het zelf uitprinten van de tickets in de vertrekhal is een crime net als de vele controles van de douane (bodyscan, vingerafdrukken, irisscans, fouilleren en vragenlijstjes). En na een vlucht van 16uur incl tussenlanding in Houston komen we om 17:30uur (plaatselijke tijd aan in LA.
Joost van USA motorreizen brengt ons met een oude bus naar het hotel waar we eerst een biertje nemen. Eten doen we bij een Japanner en dan na ruim 24 op te zijn geweest om 21:30uur naar ons mandje.

Zondag 12-6
We zijn met in totaal 13 personen en een Duitser. Na een bescheiden ontbijtje gaan we naar het verhuurstation. Pikken de motoren op en gaan op pad met voor ons een HD Roadking. Het is fris als we LA uitrijden maar dat zal snel veranderen. Nadat we de 10 banen snelweg hebben verlaten komen we de 1e bergen tegen. In een toeristisch dorpje nemen we als lunch een stuk Nederlands appeltaart met karamel. Na de bergen komen we in een woestijn gebied en daar loopt de temperatuur snel op tot boven de 40gr Celcius. De Roadking rijdt goed maar toch ruilen we onderweg nog een keer van type motor omdat Mieke kramp krijgt in haar benen. Ook de HD Herritge geeft geen verbetering dus morgen gewoon weer van start met de blauwe blauwe Roadking. We hebben vandaag 243ml gereden.
We overnachten in el Centro in het Super8 hotel. Gelukkig hebben ze hier airco en een heerlijke T-bone.
Groetjes van ons. Tot morgen

Ma 13-6 Deze morgen lig ik al om 6:30uur in het zwembad. Om 8:00uur op de motor voor pittige rit van ruim 300ml. Het is vandaag tegen de 40grC. Onderweg bezoeken we een auto-openlucht-museum. Hier staan honderden oude auto's en andere oude bezienswaardigheden. Vooral de T-Ford is goed vertegenwoordigd. Om 17:00uur rijden we Phoenix binnen. Net voor het tankstation stopt onze volgwagen ermee; tank helemaal leeg. Net als de accu. Een beetje diesel erbij en met hulp van een andere auto wordt hij overgestapt. Dan kunnen we naar het hotel en eindig ik deze dag net zo als ik ben begonnen: het zwembad. Na lekker afgekoeld te zijn schrijf ik snel dit verslag en kunnen we dadelijk gaan eten in het restaurant hier tegenover. Doei tot het volgende verslag en bedankt nog voor alle leuke reacties, M&M

• 14 Juni 2016 - 08:48

Anny:

.....Heel blij iets van jullie te horen..!!

Heb je een leuke groep?

Straks weer een veilige rit.

Veel vac-plezier.

Hier hebben we regen.

Liefs van ons:
    Pap en Mam
    Doeiiiiiiiii

• 14 Juni 2016 - 08:51

Twan:

Hoi,

Goed te horen dat jullie het goed maken!
    Nog vele fijne dagen gewenst!

• 14 Juni 2016 - 10:03

Ria:

dat waren de eerste km. de voetsteunen kun je waarschijnlijk verzetten / instellen. ik zal Twan ff
    vragen daar ga ik toch zo even heen je hoort nog. anders wordt het masseren Marjo!!veuuul plezier en geinie van het mooie geluid of hebben ze dat afgeknepen hopelijk niet.

• 14 Juni 2016 - 11:38

Dirk:

Ja Mai je wist het wel, een Harley is geen Goldwing, gelukkig is Mieke een volhouder.
    Zie op de foto dat er mooie gele Goldwings bij zitten, die willen zeker niet ruilen.
    Is Joost de reisleider en wie zit in de volgauto?
    Verder veel plezier.

• 14 Juni 2016 - 11:55

Berry Bronkhorst:

mooie verhalen, sterkte met de rest van de reis, ik volg het graag.

• 14 Juni 2016 - 21:19

Rene Liem Appeltje ;-):

Hoi Mai,Mieke !
    Fijn wat van jullie te horen.
    40 graden ? net als Indonesië ? of ik denk droog -warm :-O ?
    Enne.... Engelse mijl of Amerikaanse mijlen ? hoeveel KM is dat ook alweer ?

Wat een gezijk dat op Schiphol he, ik had graag ff jullie op een kop koffie met saucijzenbroodjes getrakteerd ! maar helaas na enkele uren moesten jullie door de douane/Marechaussee ( mijn oude collega's ! ;-)))

Een Duitser ??? Nederlanders , Amerikanen en één Duitser whahaha ! ach met die moffen kan je ook lachen hoor !
    Hebben jullie een leuke groep ? Wij zijn benieuwd naar de foto's !!!

Veilige mijlen toegewenst en tot horens weer !!!

;-)))

• 14 Juni 2016 - 21:51

Harald De Winter:

Ha Marjo und Mieke,

Internationaal gebeuren daar in de States met zonne Duitser er tussen.
    Is wel gemudlich ! Die Amerikanen eten net zo ongezond en veul als de Duitsers.
    Hopelijk hebben jullie een gezellige groep, kan natuurlijk
    nooit zo gezellig zijn als de groep van 2005 haha !

Geniet van dit prachtige land en benieuwd naar jullie verhalen.

Groeten, Harald, Sharon, Sil en Jikke

• 15 Juni 2016 - 21:23

Iwan:

Hoi Marjo en Mieke.

Mooi dat jullie het naar de zin hebben.
    Het is effe wenne zo`n duitser er tussen .
    Je weet het Marjo ,ik zit er de hele week mee opgescheept.

Vertel hem maar niet van die Helm die ik aan de muur heb hangen , ha ha ..

Groet en veul plezier nog.
    Iwan.

• 21 Juni 2016 - 07:30

Fikkie:

Na de kou de hitte in.
    Ondanks de hitte moet je toch goede kleding aan, das niet fijn en dan ook nog eens problemen voor Mieke.
    Jammer dat je geen Goldwing kon kiezen.
    Succes met de verdere rit.

• 27 Juni 2016 - 12:34

Rob Bierenbroodspot :

Toch niet dezelfde Joost als wij in Tibet hadden?

Tags: Motorreis, USA