Dag 15 Jena (D) - Boxmeer/Tiel 525 km. - Reisverslag uit Sambeek, Nederland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 15 Jena (D) - Boxmeer/Tiel 525 km. - Reisverslag uit Sambeek, Nederland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 15 Jena (D) - Boxmeer/Tiel 525 km.

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Marjo

04 September 2011 | Nederland, Sambeek

De laatste avond had Marjo, via Truus de GPS,toch weer een aardig hotelletje gevonden, alleen het douche was wat minder, moest onder de druppels heen en weer springen om nat te worden en was het afwisselend van steen koud tot zeer heet, dacht dat Mart welke de kamer naast ons had aan de instellingen stond te rommelen. Tevens lag het nabij de spoorbaan maar mijn nachtrust was in tegenstelling tot Leny, uitstekend. Het ontbijt was behoorlijk en ik dacht laat ik maar een broodje extra naar binnen proppen, want de lunch kan wel eens worden overgeslagen als men weer de stal ruikt. Op weg dan maar, eerst vol getankt en dan 525 km. autobaan, A4 - A7 - A44 - A1 - A2 - A3 - A42 en A57, niet zo’n pretje voor de achterop zittende. Gelukkig was er nauwelijks vrachtverkeer. De snelheid varieerde tussen 130 en 140 km per uur, meer kon de Cruise Control van Mart niet aan. Gelukkig bleef de defecte schokdemper er wel onderhangen. Het was inmiddels 31 gr. en had ik grote (na) dorst. Op de eerste rust stop was niks te krijgen, de autohofen werden overgeslagen en bij de tweede tankstop kon ik nog net een flesje water bemachtigen want mijn vrees voor het missen van de lunch werd waarheid. Die rasstate (vreetschuren) vond Mart maar niks, doorjakkeren dan maar . Op de 57 komt er een Porsche naast Marjo rijden en die kon zich niet beheersen, zowel de Porsche als Marjo en Mieke verdwenen snel uit het zicht ik zat Mart nog wel een beetje op te duwen maar die gaf geen krimp en hield onverstoord zijn snelheid. Net voor de Nederlandse grens passage reden we weer bij elkaar en belanden we rond half vier in Boxmeer, waar we reis afsloten met een flink diner in het plaatselijk restaurant. Na alle goede wensen en kusjes hebben Leny en ik in alle rust de laatste 60 km afgelegd en waren om 18.00 uur te Tiel.
Dit was het laatste verslag van deze reis, het resumé zal voor mijn mede reisgenoten anders zijn aangezien de persoonlijke ervaring toch wel verschillend is gebleken.
Voor mij was het een prachtige motorreis en met 2 kleine regenbuitjes veel goede maar soms ook slechte wegen. Litouwen was het mooiste en toeristische land, een aanrader. Letland het armste met een hoop grindwegen en Estland het rijkste vergelijkbaar met Nederland. De laatste komen dan ook met uitzondering van de hoofdsteden, niet voor een normale vakantie in aanmerking.

Totaal 5295 km. Gereden.

Benzine verbruik wist Marjo:

Aantal liters benzine getankt: 313 ltr
Gemiddels verbruik: 1 ltr op 16,71 km
Kwijt aan brandstof Eur 433,-

(per motor zal dit iets afwijken)

Met dank aan Mieke de kasbeheerster en Marjo de voorrijder, Mart, Ans en Leny voor hun gezelschap, reed ik de gehele reis als bezemmotor en sluit ook deze reis af.
Aan alle lezers de groeten en tot een volgende keer.
Dirk Hageman.
zie ook eens www.dirkhageman.nl en https://sites.google.com/site/marjoarts/

• 04 September 2011 - 16:01

Loes En Dirk Feijth:

Hallo crew, wij hebben genoten van jullie verhalen en vinden het fijn dat jullie weer gezond en veilig thuis zijn.
    Misschien tot een volgend reis verslag?
    Groeten van de Vleutjes

• 04 September 2011 - 16:59

Moeder Van Marjo:

Fijn dat jullie weer thuis zijn,ik hoop dat jullie goede herinneringen aan deze vac. over hebben gehouden.
    Wie weet tot een volgende keer,het gaat jullie goed....!!!!!!
    Hartelijke groeten van: Anny en Wim Arts -Boxmeer

• 05 September 2011 - 06:35

Herman En José:

Wij hebben met veel plezier jullie motorverslagen gelezen.
    Groeten uit Akersloot

• 05 September 2011 - 14:27

Jeroen Amtravel.nl:

Erg leuke verslagen Marjo en kornuiten.
    Met zoveel reiservaring in de koffer is de pilot thailand reis rond kerst en nieuw ook wel wat voor jullie?

groet jeroen

• 05 September 2011 - 17:49

Ria:

Hallo kilometer vreters weer helemaal "heel"thuis.
    en nu sterke verhalen in het clubhuis!

Tot gauw bij een pilsje