Dag 06 Marijmpole – Siaulai (LT) - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 06 Marijmpole – Siaulai (LT) - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 06 Marijmpole – Siaulai (LT)

Door: Leny

Blijf op de hoogte en volg Marjo

25 Augustus 2011 | Litouwen, Vilnius

Dag 6 Marijmpole – Siaulai 255km
Weer een nieuwe dag nu is Leny aan het schrijven.
We beginnen met een achterstand op de planning van 68 km, en vandaag zijn de benodigde kilometers ook niet gehaald. De eerste uitloopdag wordt dan ook een feit. Nog steeds hebben we goed weer zo rond de 22 á 24 graden. De achterstand aan kilometers was gauw weg gereden en belanden wij in Kaunas. Vond het druk en veel uitlaat gassen en was blij dat we de stad weer verlieten. Via mooie binnen wegen kwamen we in dorpje waarvan de huizen leken als uit een western, oude houten vervallen huisjes waarin Nederland de kippen nog niet willen huizen. Wij stoppen en foto’s maken, uit het bos kwam een aantal personen, behoorlijk onder de wodka, hier zat de nieuwe vriend van Mieke bij en kuste Miek op haar wang. De rillingen liepen over haar rug maar je moet vriendelijk blijven toch? Verder dan maar de weg vervolgen, plotsklaps ging Marjo weer in de ankers omdat er een zwerm ooievaars in de wei stond, die hebben ze in Boxmeer niet.
Moet toch maar eens naar Ommeren in de Betuwe daar barst het ervan. Mart en Marjo rijden nog steeds rond met hun kruiske dus op naar de kruisberg in Valnas. Daar ter plaatse was er wel een processie aan de gang maar de Kruisberg was veranderd in een winkelcentrum. De opmerking van Dirk dat Mart nu toch met zijn kruiske bleef zitten werd niet in dank afgenomen. Marjo wist raad en middels de plaatselijke VVV bleek de Kruisberg verplaatst, zo’n 12 km verderop. Eropaf dus en gevonden, grote berg allemaal met kruizen en kruiskes.
Marjo en Mart hebben hun kruiske erbij gezet, viel wel in het niet bij dat grote geheel van 200.000 kruizen. Maar Marjo weer, heeft zijn kruikske in het zicht gezet op het Maria beeld.
De mening van Dirk over dit geheel zullen maar buiten beschouwing laten. Ieder het zijne en ik hou mij helemaal op de vlakte. Inmiddels was het zes uur in de middag en hoog tijd een slaapplaats de zoeken. Dat werd gevonden op 6 km van de Kruisberg, een nieuw gebouwde camping annex gasthuis. Wat zullen wij nu rustig slapen in de buurt van de kruisberg.
Groeten aan allen van Leny.

• 25 Augustus 2011 - 20:35

Fikkie:

In Beugen hebben ze ook ooievaars.
    En in Boxmmer heb je een grote baseliek waar ook kruisjes neer gezet kunnen worden, maar dat zal wel niet zo bijzonder zijn als die grote heuvel. Maar jullie zijn jullie kruisjes kwijt.

• 26 Augustus 2011 - 05:47

Marjo:

Ja klopt Fik, maar geen 30 ooievaars bij elkaar !

En ook geen 200.000 + kruizen !

Hoe gaat het met het herstel ?

• 26 Augustus 2011 - 06:12

José:

Hier had ik ook wel willen staan,indrukwekkend.