Dag17 Hong-Yuan naar Barkam (vrij 27-7-2007) 190 k - Reisverslag uit Peking, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag17 Hong-Yuan naar Barkam (vrij 27-7-2007) 190 k - Reisverslag uit Peking, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag17 Hong-Yuan naar Barkam (vrij 27-7-2007) 190 k

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

30 Juli 2007 | China, Peking

Om 9:00 uur vertrokken met regen. Het 1e stuk zien we nog veel uitgestrekte hoogvlaktes maar al snel veranderd het landschap in dat wat lijkt op de Duitse Eifel met veel haarspeldbochten: gaaf dus ! Het natte wegdek is wat minder maar ja dat nemen we voor lief.
We rijden goed door en om 14:00 uur zijn we al bij ons hotel in de stad Barkam.
Toeristen zie je hier niet en dus hebben we weer veel bekijks ! Daar hoeven we trouwens tijdens onze hele motorreis ziet over te klagen. Overal worden er (door de rijkere Chinezen en Tibetanen) foto’s en films van ons gemaakt. Ja zo’n groep blanke reuzen op allemaal dezelfde motoren zien ze hier niet elke dag.
In het centrum van de stad gebruiken we de luch en daarna lopen we nog wat door de winkelstraten. We kopen nog even 2 koffers met wieltjes en een cijferslot want onze tassen beginnen te verslijten en ook zijn de wieltjes vaak erg nuttig. Ze vragen er 300 Yuan (Eur 30,-) per stuk voor, maar Ik onderhandel net zo lang dat ik er 2 voor 340 Yuan mee kan nemen.
Daarna nog even het internet cafe opgezocht en mijn mails en de reacties op marjoarts1.waarbenjij.nu bekeken. Ik had geen tijd meer om de verslagen bij te werken omdat ik 10 Chinezen (waaronder de eigenaresse van het internet cafe zelf) om mij heen had zitten die de foto’s die ik hen liet zien van deze en onze eerdere reizen erg interessant vonden.

Samen Patrick even over een groente en vismarkt gelopen en ook nog een dvd-je met Tibetaans muziek gekocht.

Het diner was in een restaurant waar een hele groep vrouwen vreselijk veel plezier hadden. Ze hadden een vrijgezellenavond en gingen helmaal uit hun dak toen wij bij hen aan tafel aanschoven. Er werden meteen een aantal extra flessen wijn besteld en wij moesten meedrinken en proosten. Toen deze groep meiden de zaak verlieten was het meteen een stuk rustiger en konden wij op ons gemak beginnen aan onze Chinese maaltijd.

Daarna zijn we met een aantal nog naar een Disco gegaan terwijl Rob en Theo nog even een bezoek brachten aan de kapper ! Er zijn 2 soorten kappers in China; nl met en zonder gordijntje achter in de zaak! Met gordijn geven nog een extra behandeling !!! Welke onze jonges bezocht hebben mag je zelf raden ! Ook in deze disco werd er speciaal voor ons een Tibetaans optreden verzorgt en ook wij moesten weer mee dansen ! Wat hebben we gelachen. De hele tent stond op z’n kop. Toen we de disco verlieten, met eigenlijk iets teveel biertjes achter de kiezen voor deze hoogte, hebben wij, Jan en ik nog een meisje opgetild en naar ons hotel dat maar 20m verderop lag gedragen. In de hal van het hotel hebben we het meisje op de balie van de receptie neergelegd. De 5 Chinezen die erachter zaten wisten niet wat ze zagen; ik denk dat zoiets nog niet eerder meegemaakt hebben ! Wat zijn die Hollanders gek !!!!

• 30 Juli 2007 - 08:13

Petit:

mai, als je langer had onderhandeld had je vast de koffers nog veeeeel goedkoper gekregen hihihi !
    Heb je gemerkt dat al die Chinezen een rooie kop hebben als ze gedronken hebben ?
    Het zit n.l.zo : wij Chinezen missen een gen whoeaaaaaaaa !........neej serieus , we missen een gen die de alcohol moeten afbreken eer ze in ons lichaam komen.
    Omdat we die gen niet hebben worden we gelijk rood whahaha ! Diezelfde gen hebben de Indianen in USA ook niet . Als je de evolutie bekijk dan bestod de werelddelen vroeger uit één stuk land die door de eeuwen heen zijn gesplitst.
    Het gebied waar de oorspronkelijke Indianen leefden zat vast aan het "vaste" land wat nu China heet .
    Daarom hebben de Indianen ook diepere jukbeenderen , net als de Aziaten .
    Ze werden ook roodhuiden genoemd omdat ze veel "vuurwater" dronken dus vaker rood werden.
    Leuk om te weten he ? ;-)

• 30 Juli 2007 - 13:13

Fikkie:

René, nu weet ik waarom je geen alcohol deinkt :-) :-) :-) :-)