Dag10 lanzhou (Rijexamen) - Reisverslag uit Lanzhou, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag10 lanzhou (Rijexamen) - Reisverslag uit Lanzhou, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag10 lanzhou (Rijexamen)

Door: Webmaster Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

20 Juli 2007 | China, Lanzhou

Vandaag is de grote dag ! We gaan naar het politiebureau voor het afleggen van het rijexamen voor het Chinese rijbewijs.

Moeten we niet eerst een helm kopen ?vragen we aan Joost, maar die zegt; nee dat doen we wel na het examen. He ???

Nou, op het politiebureau worden we allen in een grote vergaderzaal geplaatst en krijgen thee ingeschonken.

Dan komt er 1 grote hoofdagent met 2 hulpagenten de ruimte in en wij bekijken het gespannen. De beambten nemen voor ons plaats en de hoofdagent gaat in gesprek met zijn compagnonnen. Er is ook een tolk bij en zij vertaald in het engels wat de hoofdagent te melden heeft: We moeten zeer voorzichtig rijden en ze vraagt ook of we in Nederland ook allemaal motor rijden? Iedereen knikt en zegt volmondig : Ja. Dan worden er wat Chinese borden doorgenomen en moeten wij ook allemaal even in een groot boek vol met Chinese borden en regeltjes kijken. We doen allemaal heel serieus maar kunnen eigenlijk ook bijna onze lach niet houden. Na een klein uurtje vinden de agenten het wel mooi geweest en komen ineens onze rijbewijzen voor de dag !

We worden een voor een naar voren geroepen en ik natuurlijk weer als eerste !
Mieke, is ook in de examenruimte aanwezig en neemt alles video op !

Als ik als eerste het Chineese rijbewijs in ontvangst neem, beginnen de agenten te klappen en de rest van de groep klapt mee ! Ik ben dus geslaagd ! Jihhhhaaaa

Voor de rest geld hetzelfde. Zelfs Frans, die inmiddels de 73 al is gepasseerd is geslaagd. Alleen toen de agenten om zijn leeftijd vroegen schrok hij een beetje want je mag hier maar tot je 65e jaar motor rijden. De agenten zeiden; je ziet er uit als 60 dus het is geen probleem !
Vanwege tijdgebrek hoefden we het praktische gedeelte niet te doen en
binnen 10 minuten stonden we al lachend buiten en gaan we de motoren ophalen.

Vanwege (alweer) tijdgebrek moet ik nu stoppen; later maak ik dit verslag af en hoop ik ook dat we wat foto's kunnen plaatsen.

Iedereen de groeten en tot het volgende verslag !

• 20 Juli 2007 - 13:18

Anneke:

Ik ga ook mijn rijbewijs halen !
    daar kunnen wij het allebei halen!En wij zie eruit als 40 !!!! Rij voorzichtig en fijne gezellige moterreis
    groetjes pap en mam hendriks

• 20 Juli 2007 - 17:30

Wolfie:

Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs Mai !!!
    Stel dat je dat hele eind had moeten fietsen

Grtz
    Tonny

• 20 Juli 2007 - 17:48

Geert L:

Mooi man dat rijbewijs laat die jongens maar eens zien hoe je kunt motorrijden. Ik dacht dat mieke het rijbewijs ook wilde hebben? of is het te trikkie daar.

Grtz Geert

• 20 Juli 2007 - 18:24

WIM En Anny Arts,:

Hallo MARJO en MKIEKE,rondom de aardbol.

Ik vind dat jullie heel mooie verslagen
    maakt, prettig om te lezen en het is toch
    fantastisch dat dit allemaal zo kan en dat je dat kunt !!!!
    Jullie hebben weer heel veel meegemaakt en je goed gehouden, hopen we.
    Alles naar wens?, kan bijna niet anders

Dag 10 hebben we al weer gehad en dat is
    alweer 1/3 van de totaalreis.
    Let heel goed op bij het echte werk, het
    crossen door de rimboe en de hoge bergen.

Hier alles oke, Twan etc. gaan vrijdag-
    nacht om 0.03 u. naar Oostenrijk.

Een fijne en plezierige voortzetting
    van deze monsterreis in China, Tibet en het Nomadengebied.

STERKTE en GOD BLESS YOU

Ons Pap em Mam uit Boxmeer.

• 22 Juli 2007 - 02:31

Marjo En Mieke:

Leuk he dat chinese rijbewijs, ga ik straks in nederland aan de politie tonen als ik aangehouden word.

Nu zullen we eens laten zien hoe je moet rijden.

Inderdaad 33% zit erop; de tijd vliegt hier !

• 22 Juli 2007 - 14:27

Ineke Zuidam:

Dag Marjo en Mieke,

Pittige tocht hoor, gefeliciteerd met het chinese rijbewijs, mooi dat Frans mee mag blijven doen omdat hij er uitziet als 60!! Doe hem de hartelijke groeten van mij, veel plezier voor jullie allen!
    vriendelijke groet,

Ineke

• 22 Juli 2007 - 20:01

Fikkie:

Gefeliciteerd met het behalen van je / jullie rijbewijs. Zie je wel Frans, je ziet er jonger uit. Een compliment van chineese aard.
    Marjo, kun je me vertellen wat er allemaal op je rijbewijs staat? Wel in het nederlands dan :-)