Dag 4 Peking - Reisverslag uit Beijing, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 4 Peking - Reisverslag uit Beijing, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 4 Peking

Door: Webmaster Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

14 Juli 2007 | China, Beijing

Hallo allemaal in the Netherlands:

Nou daar komt deze dag dan:

Vandaag met de bus naar de Chinese muur; een tocht van zo'n 70km en daar ben je toch al snel zo'n 2 uur mee bezig: je moet immers eerst het centrum uit zien te komen. Peking is net zo groot als heel de provincie Utrecht !

Onderweg nog even de graftombes van een of andere Empire (keizer geloof ik bekeken). Daarna dus gearriveerd bij de ingang van de Muur. Mbv een soort bobslee zijn we omhoog de berg op getrokken. De meeste Chinezen hier lopen naar boven omdat een kaartje hiervoor Eur 6,- kost en dat is voor hen toch net iets te duur als je weet dat ze ook al Eur 6,- hebben moeten betalen voor de entree voor het bekijken van de muur zelf en dat ze per maand maar gemiddeld zo'n Eur 200,- verdienen !

Boven bij de muur aangekomen was het zicht erg beperkt en konden we dan ook niet zo'n hele mooie foto's maken. Ook vanwege de vele duizenden Chinezen steeds weer in de weg staan. Gelukkig ben ik goed in Fotoshop en zal ik onszelf wel op een foto die ik van internet af haal manupileren !

Waarom het hier zo gigantisch druk is komt omdat er maar enkele stukjes van de muur gerestaureert zijn ! en een ervan is dus hier. De volgende plaats is weer 130km verderop. En dan is er nog een 3e locatie; dat is alles. de rest van de ongeveer 6000km lange muur (die je vanaf de maan kunt zien; bij helder zicht dan tenminste) is geheel beschadigd door de tijd.

Nadat we met de bobslee weer naar beneden zijn gevlogen hebben we een uitgebreide lunch genomen in een gigantisch shopping Center. Ik houd hier persoonlijk niet zo van maar dat zal straks ook nog wel anders worden.

Om 18:00 ons met een aantal pers. uit laten zetten in het centrum van Peking om te genieten van een pilsje op een leuk maar duur dakterras. Biertje is hier nog duurder als in Nederland terwijl bij ons hotel in de straat een biertje maar zo'n Eur 0,30 per halve liter kost !

Dus hier zijn we niet lang blijven zitten en na nog wat geshopped te hebben zijn we terug gegaan naar de bar in de straat van het 't hotel. Daar hebben we nog gezeten tot 22:30 uur en toen zijn we maar eens een keer lekker vroeg naar bed gegaan !

• 16 Juli 2007 - 03:25

Fikkie:

De muur hebben jullie dus ook al bekeken. Jammer dat je niet zo'n mooie foto's hebt kunnen maken.

En ja, die shopping center, daar hou ik ook niet zo van. Maar lijkt me wel leuk om een keer mee te maken.
    En gauw terug naar je hotel om een biertje te drinken. In dat center komen zeker alleeen buitenlanders die ze af kunnen zetten.

Je berichtje is hier om 04.33 binnen gekomen en nu is het 05.24. Niet dat ik niet kan slapen, maar de pyromaan is terug van vakantie. Hij heeft vlak achter elkaar 6 auto's en een vrachtauto in de fik gestoken. Gelukkig kwamen Oeffelt en Vierlingsbeek assisteren. En ik maar wachten dat je weer foto's kwam maken van de branden ;-)))

• 16 Juli 2007 - 03:45

Marjo En Mieke:

Gelukkig hebben we de auto achter de poort gezet; we twijfelden nog omdat als hij ervoor staat het lijkt of er iemand thuis is !
    Pffffff. Hopelijk loopt hij toch snel tegen de lamp ! Wat dit wordt te gek.

Ja in die grote zaken waar veel toeristen komen wordt je inderdaad vaak afgzet; maar ja dat weet je van tevoren !

GR M&M

PS En rust maar lekker uit op het werk.

• 16 Juli 2007 - 03:53

Fikkie:

Ik ga gewoon achter de pc slapen. Hoop dat ze me dan niet horen snurken hahaha