Dag 14, 15 en 16 - Reisverslag uit Belūr, India van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 14, 15 en 16 - Reisverslag uit Belūr, India van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 14, 15 en 16

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

01 December 2018 | India, Belūr

Do 29-11 We rijden vandaag door een Tijger natuurreservaat. Foto’s maken is verboden net als stoppen met de motor of auto. We zien een Olifant, pauwen, herten, div soorten apen maar helaas geen tijgers vandaag.
Daarna nog een flink stuk op een tolweg en dan zijn we rond 17:00uur alweer bij ons hotel president in de behoorlijk grote stad Mysore. We slapen hier 2 nachten dus morgen gaan we de stad verkennen. Nu eerst naar de bar voor hopelijk een lekker koel biertje. De laatste week gaat bijna beginnen. Wat vliegt de tijd als je plezier hebt.


Vr 30-11 Als 1e bezoeken we de mooie en een van de hoogste kerken in Azie; de St. Philomena's Cathedral van Mysore. Er zijn veel schoolkinderen in uniform. Ze kijken ons allemaal aan. Waarschijnlijk hebben ze nog nooit een blanke gezien. Het valt ons op dat er veel moslims deze kerk komen bezoeken. Dan bezoeken we een klein winkeltje in een steegje waar ze geur-olie en wierook-staafjes maken. Daarna gaat in een tuktuk (Vespa) naar het Paleis in het centrum van deze op 5 na schoonste stad van India. Ook hier weer duizenden schoolkinderen in prachtige uniformen en de meisjes allemaal strikjes met bloemen in hun mooie lange zwarte haren. Ook hier worden we door bijna alle kinderen bekeken. Sommige, die het durven te vragen, willen een foto van ons. Na de lunch gaan Miek en ik samen met patrick en Feru met mbv van een Tuktuk naar een Enfield winkel. Helaas hebben ze geen t’shirts en worden we doorverwezen naar een andere RE shop aan de andere kant van de stad. Daar scoor ik een paar leuke shirts en schaalmodel van de RE Bullet. We krijgen thee aangeboden en een officiele handgeschreven rekening (met enveloppe) wordt opgemaakt. Bijna al het personeel zwaait ons weer uit als we terug gaan naar het hotel. We zijn 1 ½ uur onderweg geweest met de tuktuk chauffeur en moeten 350 roepies betalen ongeveer €4,-! Om 18:00uur hebben we breefing in de bar van het hotel. Daarna dineren in de stad en dan naar bedje. Morgen gaan we weer rijden. Heb er nu alweer zin in. We hebben nog steeds goed weer en rond de 30grC hier. Tot nu toe hebben we nog maar een middag regen gehad. Afkloppen.....

Za 1-12 Vandaag weer goed weer en goede wegen. Alleen jammer van al die drempels. We bezoeken als eerste een gebouw uit +/-1700 met veel muurschilderingen over Franse soldaten en een Sultan. Ik moet extra 20 roepies betalen omdat ze zien dat ik een filmcamera bij heb. Als ik later in het gebouw aan het filmen ben wordt ik erop gewezen dat dat niet mag. Als ik zeg dat ik er extra voor heb betaald zeggen ze; dat geld alleen voor de tuin” ! Dan rijden we weer verder richting de plaats Hassan ! Daar in de buurt nemen we de lunch. Ze hebben een uitgebreide kaart maar hebben er maar een paar gerechten van. Ik kies een gerecht vanaf een plaatje wat er goed uitziet. Als ik het dan daadwerkelijk voor me heb liggen weet ik niet wat ik aan het eten ben. Volgens Patrick zijn het darmen en ingewanden van een geit. Niet bij nadenken zeg ik tegen mezelf en met een soort brood werk ik het naar binnen. Door de vele kruiden smaakt het niet echt vies maar kan ook niet zeggen dat heel lekker is. Het laatste stuk tot aan Belur is voor mij best zwaar vanwege pijn in mijn onderrug. Gelukkig bied een ibuprofen uitkomst. We hebben een erg grote kamer in een apart bijgebouw. De bedden zijn keihard maar misschien is dat wel goed voor mijn rug. Morgen zullen we het weten. Voor het avondeten lopen we eerst nog naar de grote tempel van deze stad. Schieten wat beeldmateriaal en gaan terug naar ons hotel.

  • 01 December 2018 - 15:45

    Ma Anny & Pa Wim:

    Mooi verslag, fijn om zo op de hoogte te blijven van alle dag.

    Hopelijk wordt het nog een mooie week met veilige KM.
    Geniet er maar van, het is voorbij voor je het weet.

    Beterschap met je rug..!!
    Dikke knuffel van ons.
    Doeiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Belūr

2018 India motorreis

Een motorreis door Zuid India. We rijden op een Royal Enfield

Recente Reisverslagen:

09 December 2018

Conclusie

07 December 2018

Dag 20, 21 en 22

04 December 2018

Dag 17,18 en 19

01 December 2018

Dag 14, 15 en 16

28 November 2018

Dag 10 t/m 13
Marjo

Welkom op het dagboek van onze (motor) reizen Zie ook: http://marjoarts.googlepages.com/ en marjoarts2,waarbenjij.nl voor meer verhalen van onze reizen. Veel plezier en laat ook gerust een berichtje achter ! Groetjes Marjo en Mieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 135543

Voorgaande reizen:

17 April 2020 - 02 Mei 2020

2020 Balkan tour: CANCELLED ivm Corona

16 November 2018 - 07 December 2018

2018 India motorreis

09 Juli 2017 - 09 Juli 2017

2017 Motorreis naar de Zwarte zee

16 Mei 2016 - 16 Mei 2016

2016 USA motorreis

21 Oktober 2015 - 28 Oktober 2015

2015 Avsalar Turkije najaarsvakantie

13 Juni 2015 - 04 Juli 2015

2015 Motorreis Ierland

16 Augustus 2014 - 05 September 2014

2014 motorreis naar de Zwarte Zee: Cancelled

17 Augustus 2013 - 06 September 2013

2013 op en neer naar Sicilië Italie

18 Augustus 2012 - 07 September 2012

2012 motorvakantie naar Griekenland en terug

20 Augustus 2011 - 05 September 2011

2011 Estland per motor

09 Juli 2009 - 19 Augustus 2009

2009 Vietnam per motor

11 Juli 2007 - 12 Juli 2007

2007 China per motor

Landen bezocht: