Dag 09 Tallinn – Billa (Cësu rajons) (LV) - Reisverslag uit Riga, Letland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 09 Tallinn – Billa (Cësu rajons) (LV) - Reisverslag uit Riga, Letland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 09 Tallinn – Billa (Cësu rajons) (LV)

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Marjo

28 Augustus 2011 | Letland, Riga

Na een voor de meeste slechte nacht (2e slechte hotel tot nu toe), de veren staken door de bedden, toch wel een goed ontbijt, vertrokken met 24 gr.C. uit Tallinn, ons verste punt, nu met de neus weer richting Nederland.
Via redelijk grote wegen (toegestaan max 100 km/h) en een koffiestop, op naar Helme voor bezichtiging van de Grotten. Vol verwachting kwamen we daar ter plaatse, maar het bleek en domper. Een ruïne van een vroeger kasteeltje wat je in 5 minuten doorlopen hebt. Daarna de zogenaamde grot. Leek meer op een groot gat in de heuvel. Marjo ging er even in met zijn mijnwerkers lampje, na 2 meter moest je al op handen en knieën verder kruipen en zag je zonder lamp niks meer. We hadden toch wel minstens druipsteen verwacht, beslist geen toeristische attractie.
Verder dan maar weer op route en kijken of we iets op de planning in konden lopen. Via aardige binnen wegentjes waren plotseling weer in Letland en een paar kilometer verder hield het asfalt op, het werden grindwegen. Na ongeveer 30 kilometer en vooral voor mij en Leny stof happen, reed achter aan, waren we weer een ervaring rijker, werd weer asfalt en kruiste we de grote weg, daarna weer grind. Gelijk begon het te motregenen, besloten maar een alternatieve route te gaan nemen, zonder grind. Moesten nu via Riga (een omweg van zo’n 150km) Tevens regenkleding aangetrokken. Toen wij weer op de grote weg zaten brak het even los. De eerste grote regenbui van deze vakantie is een feit. Na de bui gestopt voor het diner omdat de verwachting was dat het wel laat zou worden alvorens een slaapplaats gevonden zou worden. Vol gegeten gingen we verder, en hadden onverwacht na 6 km. een slaapplaats rond 19.00 uur.
We zitten dus nu in Letland en verwachten morgen weer in Litouwen te belanden.
De motoren zien er niet uit na al dat stof en regen en mijn mede reis genoten verwachte dat ik de motoren zal wassen omdat ik de route had uitgezet. Nu dan kunnen ze lang wachten.
Omdat in dit hotel geen drank word verschenkt verplicht op tijd naar bed. Is ook niet erg aangezien we allen een zware dag achter de rug hebben.
Aan allen weer de groeten en word weer vervolgd,

Dirk

Gereden vandaag: 418 km.

• 28 Augustus 2011 - 19:50

Moeder Van Marjo:

Dirk, als jullie al die regen nog krijgen die wij gehad hebben worden de motoren van zelf gewassen,kom jij er goed vanaf!!!!!!!!!!
    Groet voor jullie allen.
    Anny

• 28 Augustus 2011 - 21:10

Loes En Dirk Feijth:

Hallo crew, wij genieten van al jullie berichten, top.
    Groetjes van de Vleutjes

• 29 Augustus 2011 - 19:25

Hans:

Gisteren de herdenkingsrit gereden werd ik geattendeerd op jullie reisverslag.
    wat leuk zeg. alles door gelezen.
    nog een goede vacantie
    hans

• 01 September 2011 - 18:36

Ton En Anneke:

hallo luitjes
    eindelijk kan ik jullie 'n berichtje sturen.
    want hier heeft de hele week internet eruit gelegen! ennne.... ook eindelijk mooi weer vandaag dus er meteen tussenuit gepeerd en 'n lekker pilsje gedronken. wens jullie goede terug en de groetjes van ton en anneke.