Dag18 Barkam-Danba (28-7-2007) 204 km - Reisverslag uit Peking, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag18 Barkam-Danba (28-7-2007) 204 km - Reisverslag uit Peking, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag18 Barkam-Danba (28-7-2007) 204 km

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

30 Juli 2007 | China, Peking

Vandaag een schitterende route (lijkt hier nu wel op de Alpen). Ook weer veel dieren op de weg, maar daar beginnen we inmiddels aan te wennen en slalommen er steeds makkelijker omheen.
In een dorpje gestopt voor de lunch en als ik even buiten ga kijken wordt ik aangesproken door een man die zich identificeert als een opsporingsbeambte van de immigratiedienst. Hij vraagt om mijn paspoort maar doe net of ik hem niet begrijp en stuur hem het restaurant in naar Joost. Het blijkt dat hij al onze paspoorten wil zien maar Joost is het daar niet mee eens omdat we in dit dorp niet blijven slapen. Er komen nog 3 agenten meer bij en samen met onze gids (Sangee) wordt er wat gepraat en dan gaan ze samen naar de overkant van de straat waar ze een kopieerapparaat hebben. Er worden nu kopieen van kopieen van onze paspoorten gemaakt en dan blijkt dat de agent in burger tevreden is en kunnen ook wij onze weg weer vervolgen.
’s Avonds slapen we bij Tibetaanse mensen thuis, ze hebben meerdere woningen en wij krijgen er een van toegewezen. Gezellig met 4-en op een kamer.
Op de binnenplaats van de hoofdwoning gaan we eten. Hier zit een grote groep Shanghai Chinezen die al behoorlijk zijn aageschoten ! Het blijkt dat ze met zo’n 10 dikke jeeps een soort camel-tropie tocht aan het maken zijn. De auto’s zitten geheel onder de modder net als onze motoren. Ze hebben allemaal een fototoestel en ook wordt alles wat ze uitvreten op video vastgelegd. Na heten volgt er weer een show door Tibetaans vrouwen en een aantal dronken Chinezen. Ook wij worden natuurlijk weer naar voren geroepen en proberen te dansen als Maikel Jackson. We krijgen luid applaus en de Chinzen trakteren ons op bier en een stuk geit die de hele avond aan het spit heeft staan draaien. Ook wij ontkomen niet aan de vele fototoestelen en filmcamera’s. Wat zijn die spleetogen gek. Om een uur of 11 s‘avonds zijn de meeste Chinzen van deze groep uitgeteld en wij drinken dan maar hun bier op wat ze teveel hebben besteld. In het donker lopen we via een ruig paadje terug naar ons huisje en nemen nog een laatste biertje voordat ook wij naar bed gaan.

• 30 Juli 2007 - 06:57

Fikkie:

Hoop dat de omgeving nog gaat veranderen voor jullie.
    Want als als de omgeving op de Eifeel en de Alpen lijkt, dan hebben jullie toch de verkeerde afslag gepakt. Vooral als ze daar ook nog Duits gaan praten ook nog. ;-)

• 30 Juli 2007 - 08:16

Petit:

na zo'n schitterende alpentocht hebben jullie natuurlijk wel een biertje verdient hihihi !

• 30 Juli 2007 - 08:17

Peit :

fik:
    whoeaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!

• 30 Juli 2007 - 12:35

WillyB:

Hallo luitjes
    niet dat jullie ook nog meer bier daar gaan drinken dan hier;)!