Dag 11 di 23 juni Spiddal – Ballyheigue - Reisverslag uit Ballyheige, Ierland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 11 di 23 juni Spiddal – Ballyheigue - Reisverslag uit Ballyheige, Ierland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 11 di 23 juni Spiddal – Ballyheigue

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

23 Juni 2015 | Ierland, Ballyheige

Deze morgen weer met een stralende zon vertrokken. We nemen eerst de grote weg door de stad Galway en buigen dan af naar de kust. We rijden dan nog ruim 50km kustweg om aan te komen bij een van ierlands grootste trekpleister “The Cliffs of Moher” Dit is een van de mooiste kustlijnen ter wereld. Rotsen steken hier meer als 100meter uit de zee. Aangekomen bij de grote parkeerplaats is het dan ook erg druk. Bussen vol met toeristen worden hier afgezet.Veel te druk voor ons dus besluiten we weer een stukje terug te rijden en parkeren de motoren in een klein zandweggetje aan de noordzijde van de rotsen. We lopen via een klein paadje de berg op en komen op het meest exclusieve uitzichtpunt van deze cliffs. Er zijn hier maar een paar wandelaars dus kunnen we op ons gemak foto’s en film schieten. Sies blijft weer achter want ze is erg bang voor deze steile hellingen.
Dan gaan we verder on route. Onderweg komen we nog een rode GL1800 trike tegen. We moesten met z’n alle aan Dirk en Leny denken. Helaas kunnen zij, vanwege hun gezondheid, niet meer mee; jammer. Na een korte stop voor een soepje en toast met chips voor Hans gaan we verder en stoppen nog even bij de cliffs van Kilkee. Ook weer schitterend en bijna geen toeristen.
Dan nemen we de grote veerpont van killimer naar Tarbert. Als we aanleggen is het inmiddels alweer 17:00uur en besluiten we om in deze plaats een B&B of hotel te zoeken. Er blijkt weer een feest in dit stadje te zijn en alles zit vol. We rijden verder en het duurt nog tot 18:15uur voor we iets naar onze zin hebben gevonden.
S ‘avonds eten we in het restaurant van een groot hotel. We hebben gelukkig net besteld als er een bus van Neckermann vol Franse toeristen wordt gedumpt. Als wij het eten op hebben zitten zij nog steeds te wachten op hun 1e drankje. Wij lopen eerst nog een kilometer langs het bijna verlaten strand. Vinden nog wat leuke stenen voor de verzameling en daarna nemen we nog een Guinnis en een bacootje en dan is het weer bedtijd. Groet Mai

• 24 Juni 2015 - 11:21

Dirk:

Hoi luitjes,
    Mai de route ontvangen maar kan hem niet openen. Email naar jou gestuurd.
    Die rode trike was mijn andere ik, ben in 1966 in Ierland geweest en heb daar wat achter gelaten.
    Weet niet of jullie het nieuws volgen maar gisteren was er in Calais een veerboot staking en de treintunnel was ook geblokkeerd. Vandaag is alles weer normaal.
    Ga dus maar verder avonturieren en blijft genieten.
    Groetjes Dirk&Leny

• 24 Juni 2015 - 11:41

Appeltje ;-):

Nog steeds benieuwd naar jullie foto's !
    Veel rijplezier daar !!!

gr

René

• 24 Juni 2015 - 22:55

Emile:

Het klinkt allemaal fantastisch, maar ik denk dat jullie gewoon een strandtentje in Ijmuiden hebben.
    De rest is denk ik verzonnen, want een knappe foto van al die mooie natuur en loslopende beesten kan er niet van af.
    Laat staan een bewijs dat er eens flink op zijn Iers gedanst is/wordt. :-)

Have Fun en nog veel plezier daar!