Dag 09 zo 21-juni Sligo – Bangor Erris - Reisverslag uit Belmullet, Ierland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 09 zo 21-juni Sligo – Bangor Erris - Reisverslag uit Belmullet, Ierland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 09 zo 21-juni Sligo – Bangor Erris

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

22 Juni 2015 | Ierland, Belmullet

Dag 09 zo 21-juni Sligo – Bangor Erris

Vandaag vaderdag dus Hans wordt gefeliciteerd. Als cadeau krijgt hij vandaag een normaal continentaal ontbijt. Eens een keer geen Englisch/Iers (full)breakfast. We hebben vandaag weer een prachtige route langs de kust. Soms regent het een beetje en dan schijnt weer de zon. We zien prachtige rotsformaties en eilandjes in de Atlantische Oceaan. Op sommige kleine weggetjes is totaal geen verkeer. Toch moeten we regelmatig afremmen; de vele schapen die je hier ziet nemen spontaan gebruik van de weg. In een barretje in een klein dorpje waar ze zelfs nog een benzinepomp voor de ingang hebben bestellen we koffie en chocomelk. De choco mogen we in het winkeltje bij de buren gaan halen net zo als een stuk cake die we uiteindelijk wel in de bar zelf mogen opeten.
De barvrouw geeft ons zelfs een bord en een mes. Ja de Ieren zijn erg vriendelijk en gastvrij.

Een lus (route) over het schiereiland, hier in het westen bij het plaatsje Belmullet, laten we rechts liggen. Nu komen we ook iets voor op ons geplande schema. Maar dat maakt niet uit; de route van morgen is weer lekker pittig. Het gaat trouwens goed met mijn in februari geopereerde rechter schouder terwijl Hans steeds meer last van zijn linker schouder begint te krijgen. Dan moet Sies vanavond maar even masseren.
Ik moet nog even vermelden dat de huizen hier in Ierland er goed uit zien. Bijna iedereen heeft hier een ruime vrijstaande villa met een groot stuk grond. Ze zijn erg goed onderhouden en ook de tuinen zien er chique uit. Heb gisteren in Sligo nog eens gekeken bij een makelaar: voor 150.000 euro (ja, ze hebben hier Euro’s) heb je al zo’n prachtig stulpje. Maar dan woon je vaak wel erg afgelegen. Voor 35mile heb je een klein huisje.
Tegen half 4 zijn we op het eindpunt van deze dag; een nette B&B met in het plaatsje Bangor Erres. De eigenaar is een gepensioneerde politieman en hij laat ons trots zijn 2e huis zien waar wij mogen slapen. Ook krijgen we thee, koffie en koekjes aangeboden. De man is blij met ons bezoek en blijft maar verhalen vertellen. Gisteren was hier nog een cameraploeg van de Duitse tv die dagen lang opnames hebben gemaakt van de schitterende opmgeving. Op 5 juli wordt het uitgezonden.
Het uitzicht vanuit onze kamer is dan ook manjefiek. In de verte zien we Links en rechts grote met gras begroeide bergen. Het zonnetje erbij maakt het plaatje compleet. Wat is dit een mooi land.

S ‘avonds gaan we naar de plaatselijke dorpskroeg. Het is 19:45uur en op het aanplakbiljet stond dat er om 19:30uur live muziek zou zijn. Iedereen is al behoorlijk dronken maar van een zanger zien we niets. Een uur later arriveert de zanger. Hij moet nog alles opbouwen terwijl er helemaal geen ruimte voor hem is. Tafels en gasten worden opzij geschoven en klokslag 21:00uur gaat het los. Het wordt een groot feest. De Ieren willen maar een ding; dansen en het liefst met een van ons. Een jong meisje van 18 jaar is helemaal weg van Sies terwijl ik bezoek krijg van een iets oudere dame. Later moet ook Hans eraan geloven. Mieke wijst ons erop dat het tijd wordt om terug te lopen naar onze B&B. Aangezien Miek de knip beheert hebben we dat maar gedaan. Morgen moeten we weer fris zijn. Groet Marjo

• 22 Juni 2015 - 14:17

Appeltje;-):

Weinig verschil met hier het weer hahaha!
    De foto's krijgen we nog te zien natuurlijk !
    Goed dat Mieke er is ................. houd ze in de gaten Mieke whahaha !

velige reis allemaal !!!

René

• 22 Juni 2015 - 16:15

Dirk:

Hoi Luitjes,
    Heb de route vanuit het verslag in map source gezet en zit nu op zo'n 1600 km vanaf Sambeek, de zee afstand mee gerekend. Kan dus goed volgen waar jullie ongeveer geweest zijn.
    Ga zo door en geniet.
    Groetjes Dirk&Leny

• 22 Juni 2015 - 19:15

Britt:

Hoi daar,

Ik lees dat je goed verwend wordt op vaderdag ;) Mijn cadeautje had je al gehad haha.. Ik had gister nog even een berichtje gestuurd om je een fijne vaderdag te wensen maar ik denk dat de telefoon nog niet aan is geweest, groot gelijk hoor!

Tom en ik zijn afgelopen weekend op een festival geweest, helemaal gesloopt nu maar de werkweek is vandaag weer begonnen!

Veel plezier nog en de groetjes aan de rest.

Liefs,

Britt en Joost

• 22 Juni 2015 - 20:04

Marjo Miek:

Het weer is hier vandaag geweldig; hele dag zon en zitten nu zelfs aan de 18 grC! Beter motorweer kun je je niet wensen. Mooi Dirk dat je ons kunt volgen. Zal je zo de route mailen. Rene, Zal kijken of ik nog wat foto's kan uploaden. Ja Harald dit is het motorland! Wat een mooie en afwisselende en ongerepte natuur.
    Britt, zal vader even inlichten. Rust maar lekker uit bij je baas !

• 23 Juni 2015 - 14:07

Hans Hermans:

jij gedanst Hans ? moet niet gekker worden.
    veel plezier verder, Marcel en ik hebben vrijdag een zware BBQ ( Bart is er ook niet, dus wij moeten jullie erdinger op drinken).
    fijne vakantie nog

Tags: Bangor erris