Dag 07 Buncrana – Dungloe - Reisverslag uit Dungloe, Ierland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 07 Buncrana – Dungloe - Reisverslag uit Dungloe, Ierland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 07 Buncrana – Dungloe

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

20 Juni 2015 | Ierland, Dungloe

Dag 07 Buncrana – Dungloe

Vandaag gaat Hans weer voorrijden. Het is prachtig weer; zonnetje schijnt en er is minder wind dan de afgelopen dagen . Hans heeft al bijgeleerd. Het eerste stuk is een 100km weg en Hans rijdt vlot door. Haalt zelfs regelmatig auto’s in. Dan komen we weer op een klein weggetje in de bergen en prachtige zandstranden. We kunnen hier midden op de weg stoppen. Er is hier bijna geen verkeer meer. Mieke maakt prachtige video opname achter op de motor. Dan stoppen we bij een kasteelruine ergens aan de kust. Er is een klein parkeerplaatsje en we komen in contact met een oud mannetje die zijn zelfgemaakte olieverf schilderijen probeert te verkopen. Hij woont in een oude vervallen toercaravan en daarin is het een grote puinhoop. Hij vind het jammer als we gaan maar we moeten echt verder. De weg wordt nu ook veel slechter en het wordt ook nog eens mistig. Ruim voor 16:00uur zijn we bij het geplande eindpunt van deze dag. Daar we morgen een lange rit voor de boeg hebben besluiten nog wat km’s van de rit van morgen af te snoepen. We rijden nog zo’n 30km tot aan het stadje Dungloe. Het is inmiddels een beetje gaan regenen . In het centrum nemen we een gezellige B&B annex pub. De met turf gestookte kachel in de bar brand lekker en we zitten bijna allemaal aan de cola Bacardi (lekker Dirk) en terwijl ik dit verslag zit te typen vallen Hans zijn ogen dicht. Hij is zeker een beetje moe van de rit van vandaag. Ik neem nog een 2e bacootje. Na het eten (een lekkere steak) gaan we nog even de bar in. Als Sies buiten gaat roken komt er een aangechoten man naar haar toe. Hij vraagt of ze zin heeft om met haar naar zijn huis te gaan. Nee, gaat niet gebeuren, zegt ze en ook een kus op de wang wijst ze meteen af. Dan nemen we er nog een en gaan naar ons mandje. Morgen weer een dag.

• 20 Juni 2015 - 19:57

Dirk:

Hoi luitjes, nu ik dit zo zit te lezen krijg ik ook dorst en het is pas 20.00 uur.
    Proost, het blijft beter als bier.
    groetjes Dirk&Leny

• 20 Juni 2015 - 20:12

Ons Mam Anny.:

De lange rit van vandaag zit er inmiddels op denk ik.

Nog een gezellige Avond en Morgen een fijne Zondag.

Vele groetjes van ons:
    Pa Wim & Ma Anny.
    Doeiiiiiiii

• 21 Juni 2015 - 16:44

Appeltje ;-):

misschien nog een verdwaalde Schot gezien met de naam William Wallace ?
    hihihi !
    Rustig rijden....dan breekt het lijntje nie ;-)))

• 21 Juni 2015 - 20:07

Emile:

Blijkbaar is de Guinness niet goed bevallen, iedereen aan de Bacardi! Maar goed, ieder zijn meug.
    Leuk om de ervaringen te lezen, maar ik mis toch nog wel de details als temperatuur en hoe het links rijden ervaren wordt.
    En natuurlijk wat foto's
    Groetjes en hou hem recht.

• 21 Juni 2015 - 20:29

Wim Arts:

Hallo Motorfanaten,

Ik zie gelukkig telkens weer dat het allemaal goed gaat met jullie . Dat het
    weer redelijk tot goed is. Blij dit alles te horen of te zien.!!

Marjo ik heb een vraag :

Ik heb enkele dagen geleden 3 pps-jes gedownload , is het
    dan niet toevallig dat die alle 3 over IERLAND - gaan. ? Nog nooit gehad wel bijna
    alle landen maar geen IERLAND.

Daar staan prachtige beelden op, waar ik erg jaloers op ben.
    Zo mooi.!!! zijn ze !!!! . Ik moet het hebben van plaatjes (images) en
    jullie zitten er midden in ! wat een bofkonten , netjes uitgedrukt.!!!!

Nu is mijn vraag moet ik deze laten staan tot dat je terug bent of
    nu of morgen naar jou via een e(g)-mail ?? Zeg het maar .

Het allerbeste , hou het roer recht en vaar en wel bij.
    Ik zie het wel op me afkomen.

Groetjes aan jullie 4-tjes en het gaat jullie goed tot zeer goed.

Ons Pap,

• 21 Juni 2015 - 20:44

Roy & Mayke Lichteveld:

Hallo Marjo & Mieke , Hans & Sies.

Allemaal leuke verhalen , mooi weer , leuke cultuur.
    Fijne dagen toegewenst.

Geniet ervan !

M.vgr Roy & Mayke Lichteveld Boxmeer.

• 22 Juni 2015 - 10:01

Winand:

Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat, troost je het weer is hier ook 3x niks. Geniet er maar lekker van. Gr Wil&Winand

• 22 Juni 2015 - 10:20

Harald:

Ha avonturiers !

Wat een prachtige verhalen weer. Fijn dat jullie weer zo genieten. Lijkt me geweldig om daar rond te toeren. Hopelijk treffen jullie nog wat zomerweer, smaakt het bier ook wat beter. Wanneer volgen er meer foto's ?
    Hier vandaag ook shitweer, lijkt wel herfst. Eind deze week weer beter.

Groetjes en wij blijven jullie volgen.

Harald uut Swolgen