Dag 05 (17-juni) Belfast-Portrush - Reisverslag uit Portrush, Verenigd Koninkrijk van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 05 (17-juni) Belfast-Portrush - Reisverslag uit Portrush, Verenigd Koninkrijk van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 05 (17-juni) Belfast-Portrush

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

17 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Portrush

Dag 05 17-juni Belfast-Portrush

Na weer een full ontbijt (voor mij dan) vertrekken we klokslag 10 uur. Het duurt een klein uurtje voor we de stad uit zijn. Niet lang daarna beginnen we aan de geweldige Causeway coastal route. Het is een klein kustweggetje van in totaal zo’n 400km (schat ik) in het noorden van Ierland. Ja echt breed is hij niet. Sommige stukken kunnen 2 tegemoed komende campers elkaar niet passeren. Het word ze dan ook middels borden sterk afgeraden om gedeeltes van deze weg te nemen. Wij wel en genieten weer met volle Teuge (Cor, tot nu toe is het geweldig hier in Ierland maar de mooiste route moet nog komen: The Wild Atlantic way route van Noord naar Zuid met een weg afstand van ruim 2800km). Voor Dirk zou deze weg niets zijn geweest. Sommige hellingen zijn 20 graden en de bochten gaan dan ook nog haaks om. We hebben goed weer alleen het waait hier in het noorden behoorlijk. Het blijkt dat hier de meeste wind is van heel Europa.
In Carrick bezoeken we een hangbrug waar je voor 5,50pond pp heen en terug overheen mag lopen. Je zit dan wel +/-30 meter boven de Ierse zee. Sies heeft hoogtevrees en bekijkt alles middels haar verrekijker en op gepaste afstand. Dan gaan we verder en komen we uit bij de grootste Wisky stokerij van Ierland in het plaatsje Bushmill. Hier is het erg druk en dus commercieel. We besluiten om deze attractie over te slaan (er komen er nog wel meer) en vervolgen onze weg. Er moeten ook nog ergens vierkante rotsen te zien zijn. Maar als we in het plaatsje Portrush zijn blijkt dat we het voorbij gereden zijn. Hans krijgt van Sies op zijn donder waarom hij dit toch niet gezien heeft. Het bleek dat het 20km terug zou zijn. Daar het al aan de late kant is besluiten we om niet terug te rijden en in deze plaats een overnachting te zoeken. Hans en Sies mogen deze keer iets uitzoeken en nadat Sies een aantal hotels heeft bekeken wordt het uiteindelijk een B&B midden in dit stadje. De motoren gaan naar de prive parkeerplaats aan de achterzijde. Hans ontdekt al meteen dat wij precies boven de motoren liggen en is hier heel blij mee.
Sávonds eten we in een Piza vreetschuur. Dan nog even de pub in en wat blijkt; ze gaan helemaal niet zo vroeg dicht als wij altijd hadden gedacht. Welterusten.

• 18 Juni 2015 - 19:23

Appeltje ;-):

Heb je bericht ontvangen Mai ;-)

weer jullie leuke avonturen gelezen vandaag !

gr

Rene

• 18 Juni 2015 - 23:43

Joke:

Je krijgt wel een foto van de blokjes van ons. Let op dat je Waterville niet voorbij rijdt !! Chaplin.

• 19 Juni 2015 - 19:08

Marjo Miek:

Chaplin gaan we zeker aandoen, Joke
    Vandaag weer prachtig weer en prachtige natuur.

Groetjes van ons allen