Dag20 Targon verblijf (ma 30-7-2007) - Reisverslag uit Peking, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag20 Targon verblijf (ma 30-7-2007) - Reisverslag uit Peking, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag20 Targon verblijf (ma 30-7-2007)

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

30 Juli 2007 | China, Peking

In de maak !

Waarschijnlijk komt dit verslag pas na het imposante Litang paardefestival omdat daar helemaal geen voorzieningen zijn. We verblijven daar 3 nachten in tenten en horen zojuist dat het erg koud is. Ook heeft het er weken aan een stuk geregend en zijn er hele wegen weg gespoeld ! Ook zijn er daardoor al tientallen mensen omgekomen. Worden dus een paar spannende en koude dagen. Maar je moet dit meemaken want dit blijkt een uniek festival te zijn. Er zijn nog maar weinig mensen buiten China die dit hebben mogen meemaken!

Hier dan het verslag van deze dag:

Dag20 Targon verblijf (ma 30-7-2007) 40km

Vandaag lekker uitgeslapen tot 8:00uur. Had nog wel langer willen slapen maar we liggen aan de straatkant en het leven op straat komt hier vroeg op gang. Er wordt in de dorpen en steden ook veel getoeterd dat is hier normaal !
We gaan even winkelen (toiletpapier is op) en kijken of de enige pc in de stad vrij is om de verslagen te uploaden. Ja ik heb geluk en kan alle verslagen tot vandaag bijwerken. Wel valt de pc een keer uit maar gelukkig heb ik alles op mijn stick staan deze keer ! Ook kopen we nog een dikke fleecetrui voor Eur 5,- want in Litang is het behoorlijk koud en nat !
Om 13:00 uur verzamelen we bij hetzelfde restaurant van gisteravond voor de lunch.

’s Middags ga ik zonder Mieke met nog een aantal van de groep een stukje in de omgeving rijden. We crossen met hoge snelheid over een prachtige off road weg naar de top van deze berg op zo’n 4000m. We hebben een prachtig uitzicht op met sneeuw bedekte bergen in de omgeving (Het begin van d Himelaya). Boven op deze berg staat weer een klooster waar we even binnen kijken. Dan gaan we nog harder naar beneden; geweldig om een keer alleen te rijden! Ik leef me helemaal uit ! Onderweg vindt Theo nog een schedel van een Yak met prachtige hoorns. Ik bind hem achter op de motor en neem hem mee naar ons hotel.

Samen met de eigenaresse van het restaurant waar we steeds eten, ga ik een CD kopen met typisch Tibetaanse muziek. (die heb ik nodig voor de film die ik na deze reis nog moet monteren).
Na een heerlijk, door oa Mieke en Frans uitgezocht restaurant gegeten te hebben, zijn we nog even naar het plaatstelijke internetcafe gegaan waar patrick zijn foto’s kan branden en wij nog een biertje nemen.
Om 22:00uur naar bed want morgenvroeg om 5:45 gaat de wekker. We krijgen dan een zware etappe van 250km met 3 hoge cols tussen de 4000m en 5000m !

• 30 Juli 2007 - 08:26

Petit:

Litang :
    Wij zijn ook erruuuuuuuuuuuug benieuwd naar deze volgende avonturen van jullie!
    Marre , jullie hoeven trouwens geen yakboterthee voor mij mee te nemen hoor , brrrrrr whahaha !

;-) petit ;-)

maar wel broodje yakfrikandel voor dhr.Fri.Kandel ;-);-);-)

• 30 Juli 2007 - 09:34

Jet:

GAAAAAAAF!!

Nou, voor t weer hoef je t niet laten!(hier is het ook koud en nat!!)

He Miek, is t een btje te doen achterop zo'n glibberfiets, hihihi

• 30 Juli 2007 - 09:37

Oona & William:

Hier een kort weerberichtje uit Heusden;
    Regen, regen, regen en nog eens .......
    Wij hebben dus ook vakantie en blijven nog maar even binnen, later geven we wel een verslag van onze wereldreis over de zeeuwse stromen (hihihihihi)
    ----
    Wij lezen met veel plezier jullie ervaringen, waarom ben jij geen shanghaichinees ? ook zo'n snelle reporter met video en foto's.

Wij wensen jullie nog heel veel plezier en rij voorzichtig, ohja niet te veel jakburgers eten.

We bellen.

• 30 Juli 2007 - 11:09

Twan:

....ook van onze motorgroep zijn er drie omgekomen, maar we hebben in elk geval wel dit unieke paardenfestival meegemaakt...!?!

• 31 Juli 2007 - 07:19

Ineke:

Dag Marjo,
    Pittige reis hoor, hoop dat jullie genoeg kleding hebben voor de kou.
    Ben je al zo goed gewend aan de hoogte dat al dat bier weer kan!
    Veel plezier bij de paarden.
    Groeten aan Frans en Mieke!
    hart. gr. Ineke

• 31 Juli 2007 - 10:42

Wolfie:

Gaat goed met jullie, zo te lezen.
    Mieke, hou je Mai wel een beetje in de gaten met al die Chinese meiden daar ?

Grtz
    Tonny en Elly

• 31 Juli 2007 - 11:44

Betsie:

Nou jullie beleven veel!!!Hoop dat je het een beetje warm houd daar boven,maar met veel in één tent dat geeft elkaar warmte!!! Enne Theo, wel op het zadel blijven hé!! Anders misschien zijwieltjes?? HaHa...Zon schijnt hier met regen!!Ik ga nog ff een paar uur sturen, bleh wel 9 uurtjes!!Tot mails!!

• 31 Juli 2007 - 17:38

Wim En Anny Arts:

Hoi,die piraten,

Wat moet het toch iets enerverends zijn
    wat jullie t/m dag 20 hebben beleefd.
    Jullie kunnen bijna DEN HEMEL aanraken.
    Ongelooflijk dat zoiets allemaal bestaat.
    Geniet nog maar lekker de komende week.

Let goed op want als ik het allemaal lees !!!!!?????

Alles gaat bij jullie voortreffelijk, met
    ons ook.

Wim en Anny Boxmeer

• 02 Augustus 2007 - 10:03

Twan:

Hoeveel Yuan kosten een portie Tsampa en een groot glas Chang eigenlijk??

• 02 Augustus 2007 - 10:54

Marjo En Mieke:

Yakboterthee best wel lekker hoor: 1e slok is vies.

Het weer hier is redelijk 20 gr en af en toe een bui.

Met Mieke gaat het uitstekend achterop, ik, maar ook de anderen vd groep, hebben allemaal respect voor haar !

Er is niet overal internet: dus snelle reporter kun je hier wel vergeten.

Twan: Ook 3 omgekomen ???? Bier kost hier trouwens tussen de 30 en 50 eurocent voor 0,6 Liter !
    sampa kost niets wordt ons overal gratis aangeboden bij de nomaden !

Inneke: Vanwege de kou hebben we in een hotel geslapen !

Wolfie, Mieke let goed op mij hoor ben maar niet bang. Tibetaanse zijn meestal niet zo mooi trouwens!

Pa en Ma, Inderdaad we hebben in de wolken gereden. Geweldig.