Dag 1 en 2 Amsterdam-Frankfurt-Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 Amsterdam-Frankfurt-Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 Amsterdam-Frankfurt-Beijing

Door: Webmaster Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

13 Juli 2007 | China, Peking

Zo, hier dan het 1e berichtje vanuit een zeer warm Beijing (33grC). We hebben een goede vlucht gehad (redelijk geslapen) en zijn hier om do 12-7 om 11:30 uur geland.
We werden opgevangen door een plaatselijke gids, haar naam is Cindy(haar engelse naam) en ze is een jaar of 20 en spreekt redelijk Engels. Ze is heel aardig en regelt echt alles voor ons.
Na een opfrisbeurt in ons prachtige ?? sterren hotel (met alles erop en eraan) zijn we middels een riksja door de straten van de oude binnenstad gereden. We hebben de drumtoren en een typisch orgineel chinese arbeiderwoning bekeken.

Met de taxi zijn we terug gereden in het gigantisch drukke verkeer; veel smog trouwens, ik denk dat de zon hier nooit schijnt door deze vieze gassen.
Daarna zijn we in de buurt van ons hotel wat gaan eten en later bij een barretje buiten op het terras een aantal lekkere pilsjes genomen (smaakt trouwens goed dat Chinese bier). Om 00:00 uur zijn we moe maar voldaan naar ons lekkere nestje gegaan. Het was alleen behoorlijk warm op de kamer omdat we de airco niet aan de gang kregen. Om 5:00 waren Mieke en ik beide klaar wakker. Het zal nog wel met acclimatiseren te maken hebben.

• 13 Juli 2007 - 14:00

Greet Van Dijk:

We hopen dat je dit bericht ook zo snel kunt lezen. Je bericht was iets voor 4 uur binnen 13 juli dus. Hopelijk slaap je de volgende dagen beter. Maar dat zal wel lukken. Nog mooie dagen toegewenst. Ome Wim en tante Greet

• 13 Juli 2007 - 14:01

Fikkie:

Goed aangekomen dus.
    Beijng staat inderdaad bekend als een niet frisse stad (smog).
    Hoop dat jullie snel genoeg gewend zijn aan het tijdsverschil, zodat jullie overdag geen slaap krijgen.

• 13 Juli 2007 - 14:17

Twan:

Mooi zo, Marjo en Mieke!!,

De kop is eraf en de start was alvast goed!

PS Ik denk dat dat om 05.00 uur meer wakker dan klaar was.......?!?!!

Groetjes, ook van Jes, Luuk en Jis

• 13 Juli 2007 - 14:47

René Petit:

Fijn te horen dat jullie goed aangekomen zijn ;-)
    Heej , hebben jullie al rochelende Chinezen gezien ? hihihi :-)
    En natuurlijk helemaal benieuwd naar de foto's en films !
    Geniet er maar van !
    Hier alles ok , het weer wordt dit weekend geloof ik beter.
    Eind volgende week gaan wij misschien richting Normandië toe ( Ouistriham )

Tot gauw luitjes !!!
    René, Shirley en tante Jannie ;-)

• 13 Juli 2007 - 16:21

Jet:

Ok, doe maal voolzichtig andels klijg je al een plaatselijk dialect.
    P.s. niet te veel met je ogen knijpen, he
    geintje!!
    groetjes

• 13 Juli 2007 - 16:25

Ton En Anneke :

Hallo china reizigers,
    Geweldig dat jullie goed zij aangekomen!
    Hier is het intussen ook lekker weer , maar dan zonder smog ! laat het polsje maar goed smaken dan slaapt je misschien beter !geniet van deze mooie vakantie en lieve groetjes van
    pap en mam Hendriks .

• 13 Juli 2007 - 17:35

Dirk En Leny:

Hoi Wingers, dit is wat anders dan Holland, even goed aclimatiseren en dan de remmen los.
    Groetjes uit Appelland

• 14 Juli 2007 - 16:46

Paul Anny:

Zo die speelt oogjes.Ik kan het niet in het cinees schrijfen maar ik denk dat je daar ook geen bal van kunt lezen .
    WE WENSEN JULLIE EEN FIJNE VAKANTIE EN VEEL PLEZIER

• 15 Juli 2007 - 11:14

Marjon:

wat leuk om jullie chinareis zo te kunnen volgen. ik hoop dat jullie een fijne reis verder hebben en dat wij nog veel van jullie avonturen kunnen genieten.