Dag 17,18 en 19 - Reisverslag uit Pololem, India van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 17,18 en 19 - Reisverslag uit Pololem, India van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 17,18 en 19

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

04 December 2018 | India, Pololem

Zo 2-12 Deze dag rijden we door verschillende koffieplantages. Het is weer een leuke en rustige slingerweg dwars door de bergen. Tijdens de lunch zitten we precies aan de spoorweg. Door overstromingen is een stuk dijk incl rails weggeslagen. Een honderdtal Indiërs zijn met man en macht bezig de schade te herstellen. Er staat een hele grote oude Liebherr kraan (misschien nog wel een oude van Jenniskens) maar het meeste werk gaat met de hand. De werklui staan allemaal tegen elkaar te schreeuwen maar als we klaar zijn met het eten ligt de rails incl. een stalen frame van 40m lengte op zijn plaats. Ondersteund door zandzakken, hardhouten planken en andere natuurlijke hulpmiddelen is werk alweer bijna gedaan. Ik zou niet graag in de 1e treinrit zitten !
Dan rijden we verder en al vrij vroeg in de middag arriveren we bij hotel Royal Orchid in de plaats Shimoga. Miek gaat op stap met de 2 Patricks als bodyguard en ik ga lekker op bed liggen. ’s Avonds eten we een heerlijke butter chicken curry in het zeer luxe restaurant van het hotel.

Ma 3-12 Om 6:30 loopt de wekker af. We hebben een lange rit voor de boeg van 225km. Dat is in dit land met deze wegen een stevige rit te noemen. Bert (onze reisleider) is ziek en gaat in de volgwagen. De wegen zijn wel goed en er is weinig verkeer. We zien zelfs meer koeien en waterbuffels op de weg dan auto’s. In totaal wel enkele honderden van deze beesten met prachtige grote horens moeten ontwijken. Onderweg stoppen we bij de op 12 na grootste waterval van de wereld, genaamd Jog falls”. Hij is meer dan 225m hoog. Als enige loop ik de trap af naar beneden om wat mooie plaatjes te schieten. Ik heb me er wel op verkeken want ik tel in totaal 1007 traptreden omlaag en dan ben ik nog niet eens helemaal beneden in het dal. Diezelfde 1007 treden moet ik ook weer omhoog en bij elk groepje Indiërs die ik tegenkom moet ik met hen op de foto. Komt zeker door mijn goddelijk bezweet ontbloot bovenlichaam. Ik ben nl. de enige die er zo bijloopt. Ik heb in heel India nog geen meisje gezien met een korte broek of rokje en dat terwijl het hier altijd 30grC of meer is. Dan rijden we weer verder en maken nog een paar keer een stop om de benen te strekken. Het laatste stuk is onverhard en is bijna niet te doen met z’n tweeën op deze motor. We eindigen vandaag om 17:00uur bij Banana county resort ergens midden in de jungle in de plaats Yellapur. Het is hier heerlijk rustig en ze hebben een zwembad met barkrukken in het water. Feru haalt voor ons een heerlijk koud biertje en dat kunnen wij zeker wel waarderen na zo’n lange rit. Feru kan zelf niet zwemmen net zo als alle andere jongens van de crew. Ook al bieden we ze een gratis zwemles aan ze trappen er niet in. S’aonds na het eten nemen we nog een laatste biertje bij het kampvuur dat speciaal voor ons is aangemaakt. Ik voel me alweer een beetje thuis !
Di 4-12 De laatste grote rit tot aan onze eindbestemming van deze mooie India motor reis, genaamd Goa. Bert is nog steeds niet lekker en blijft in de volgwagen. We rijden langzaam de bergen uit richting West-kust van India. Meteen na de start van deze rit zie ik een arm moedertje met haar dochter. Ik maak wat foto’s en ze vraagt om wat roepies. Het geld ligt in de volgwagen maar ik heb nog wel een oud rood Amtravel T-shirt wat ze maar al te graag aanneemt. Het is nog redelijk rustig in het begin maar hoe verder we bij Goa komen wordt het alsmaar drukker. Ze zijn hier bezig een snelweg aan te leggen en dat gaat ten koste van honderden woningen die al leeg staan of zelfs plat liggen. Tijdens de lunch eten we garnalen en inktvis in een soort volière. Mieke vindt nog een lief jong poesje en wil deze meenemen naar NL en in de tanktas doen. Dat feest gaat niet door en we gaan verder voor de laatste 30km. We hebben voor de komende 3 nachten een compleet ingerichte tent met badkamer en zelfs airco op een resort zowat op het strand. Erg leuk en de strandbar is nog geen 10m lopen vanaf ons bed ! Eerst nemen we een duik in de golven van de Indische oceaan aan dit geweldig mooie witte strand. Als ik 10min in het water ben voel ik ineens een branderig gevoel aan mijn beide voeten. Een kwal heeft mij te grazen gehad. Gelukkig heeft Sandra Tea Tree olie en dat verzacht de pijn want het brand inmiddels behoorlijk. Ook een Kingfisher biertje doet wonderen. Dan komt Sandra ook nog eens met pepernoten en chocolademuizen voor de dag. Het is tenslotte bijna 5 dec. Iedereen op het terras krijgt een handjevol pepernoten toegestopt en de meeste mensen vinden dit helemaal geweldig. En dat bij 35grC aan het strand. Erg bijzonder zo’n Sinterklaas feestje.
’S Avonds eten we een Konings vis bij kaarslicht midden op het strand. Wat een plaatje !
Morgen nog een ritje van +/- 100km rondom de stad Goa en dan zullen we de sleutel van deze zeer karakteristieke motor in moeten leveren. Snik snik.

• 04 December 2018 - 15:20

Ma Anny & Pa Wim:

........Ik kan wel opmaken dat deze reis met veel avonturen naar jullie zin is geweest.
    Ondanks de verkoudheid, rugpijn, voetenpijn, harde bedden, muizen, slechte wegen, hoge temperaturen enz.

En nu afscheid en voorbereiden op een goede terug reis.
    Tot gauw........
    Doeiiiiiiii

• 04 December 2018 - 16:25

Berry Bronkhorst:

de herinneringen zullen geweldig blijven, dus geniet van jullie laatste ritje, ik heb "meegenoten" door je verhalen te lezen.

fijne afsluiting en een goede terugreis gewenst!

• 04 December 2018 - 18:50

Anneke En Ton:

Zo te lezen hebben jullie een prachtige reis gehad.nu weer terug naar huis. Goede en veilige reis terug.

• 05 December 2018 - 07:58

Dirk:

Ja aan alle mooie dingen komt een eind, hoewel ik van enig avontuur hou ben toch wel blij dat wij gewoon thuis gebleven zijn.
    Goede thuisreis en we wachten weer af op de Dvd.
    Dirk&Leny

• 06 December 2018 - 10:05

Wil En Winand:

Is een mooie reis geweest lekker toch . Goeie reis terug

Tags: Fighting