Dag 4,5 en 6 - Reisverslag uit Madurai, India van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 4,5 en 6 - Reisverslag uit Madurai, India van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 4,5 en 6

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

21 November 2018 | India, Madurai

Ma 19-11 Gisteren tijdens de 1e testrit dwars door de stad zijn we Bert en Patrick nog kwijtgeraakt. 1 uur later zijn ze door een riksja rijder terug gebracht naar het hotel. Op het dak (de 11e verdieping van ons hotel) genoten we van het mooie uitzicht over deze miljoenenstad en het natuurlijk het heerlijke Indiaas eten.
Deze morgen rijden we eerst de stad uit. Nu is het pas echt druk (het is maandag morgen). Honderden brommers en motoren vliegen ons links en rechts voorbij. Weer raken we bij een drukke kruising 2 man kwijt. Het is bloedheet en het water loopt met straaltjes van ons af. Na een half uur zijn we weer compleet.
Als we de stad uit uit zijn wordt het een beetje rustiger. Onderweg bezoeken we een soort hunnebedden achtige stenen en een tempel. Veel indische vrouwen willen met Mieke op de foto. Ze is bijna 2 koppen groter en echt een bezienswaardigheid hier. Misschien moet ik daar ook geld voor gaan vragen?
Dan rijden we weer verder moeten ons best doen om geen honden, geiten, koeien of ander overstekend wild te raken. Ik heb zelfs bijna een aap met een jong onder haar buik onder mijn voorwiel. Op een gegeven moment missen we weer 2 man van de groep. Bij Ewald blijkt een kabelbreuk in de amperemeter de boosdoener te zijn. Als het al donker begint te worden komen we aan bij de eindbestemming van deze dag ; hotel Lotus in Puducherry. Een toeristische stad aan de oostkust van (Zuid India). Weer eten we op het dak van een gebouw met uitzicht over de zee. Beneden in de bar nemen we nog enkele rummetjes en wisky’s en dan is het alweer tijd om gaan te slapen.Vandaag 180km gereden.

Di 20-11 Deze morgen bezoeken we nog maar eens een tempel. Als we net binnen zijn begint het te regenen. En niet zo’n beetje ook. Het komt met bakken naar beneden. Misschien een straf van een of andere god omdat sommige van ons met schoenen aan naar binnen probeerde te komen. Ze werden trouwens meteen terug geroepen. Met regenpakken aan rijden we verder en dan komt er nog een tandje regen bij. Straten staan blank en we kunnen nu de gaten in de weg niet meer zien. Grote bussen halen ons, volop claxonerend in. Ook al komen er tegenliggers aan, ze drukken iedereen aan de kant en het water onder hun wielen vliegt naar alle kanten. Onvoorstelbaar dat we nog geen ongelukken hebben gezien. Maar iedereen let hier op iedereen en men respecteert het dat de bussen en ook vrachtwagens dit doen. In de dorpen die we doorkruisen lopen ook nog overal grote groepen schoolkinderen. Trottoirs kennen ze niet dus lopen ook die gewoon op straat net zo als de vele honden die ze hier hebben. Het verkeer gaat er al toeterend rakelings langs-op. Vanwege een zeer zware storm van enkele dagen geleden liggen er ook erg veel bomen om. Soms zijn ze niet opgeruimd en liggen nog gedeeltelijk over de weg.
Rond 17:00uur zijn we bij ons hotel Gnanam in de stad Thanjavur. Op het nieuws zie ik dat in deze stad door die storm 50 mensen zijn omgekomen. De kleren (+ schoenen) die ondanks de regenpakken zeiknat zijn worden, worden gedroogd voor de condensor van de airco buiten op het balkon.

Woe 21-11
Deze morgen (met goed weer) de oudste tempel van India bezocht. Zou als ik het goed heb van het jaar 1400 zijn. Omdat we weer onze schoenen uit moeten en de vloer ook hier niet al te fris uitziet besluiten we alleen foto’s van de buitenkant te maken. Dan rijden we verder en hebben een prachtige nieuwe weg. Dit schiet lekker op totdat er ineens een opstopping is. Auto’s en vrachtwagens keren om. Er blijkt verderop een 200 tal Indieers midden op de weg te zitten. Niemand komt er meer door. Ze zijn in protest vanwege de orkaan die hier heeft huisgehouden en de slechte hulp die ze nu krijgen van de regering. Omdat we geen zin hebben om heel veel km’s om te rijden besluiten we om de redelijk droge sloot te te nemen. Een spektakulaire actie die voor ons goed uitpakte. De volgwagen moet wel omrijden. Shit happends. Als we verder rijden zien we inderdaad dat de orkaan hier flink heeft huisgehouden. Hier liggen niet alleen veel bomen en stoompalen om maar ook div huizen hebben het begeven. Wel een beetje zielig want ze hebben hier toch al niet veel. De lunch is in een traditioneel restaurant. We krijgen onze rijst met vegetarische groenten op een bananenblad geserveerd en het is gebruikelijk om het met de rechter hand (zonder bestek) te eten. Niet zo smakelijk in onze ogen maar iedereen doet dit hier zo. Kosten voor 7 man incl drank en een soort kroepoek; omgerekend €10,-
Na de lunch gaat het verder en wordt het steeds drukker en drukker. We eindigen vandaag in het centrum van Madurai. Hotel Residency Madurai. Een van de mooiste hotels tot nu toe. De motoren gaan onder in de parkeergarage en worden straks, net als elke dag trouwens, helemaal nagekeken en schoongemaakt door de jongens (monteurs) van onze volgwagen. We hebben trouwens een leuke gezellige groep met nog een stelletje (Ewald & Sandra), 2 Belgen (Patrick & Patrick; lekker makkelijk), Bert (reisleider) en Feru (voorrijder/gids uit India zelf).
Als het goed is gaan we voor de afwisseling vanavond nog maar eens uit eten op het dak van dit zeer luxe hotel. Trouwens foto’s staan hier. Vandaag gereden 187 km

• 21 November 2018 - 11:04

Fikkie:

Gullie maakt het weer mee. Drukte, hitte en blokkades.
    Hoop dat jullie wel van het land kunnen genieten.
    Wij gaan hier over op de beremuts.

• 21 November 2018 - 12:09

Anneke En Ton:

Groetjes pap en mam. zweten, hier moet je een dikke jas aan.veder goede reis en genieten

• 21 November 2018 - 12:15

Anny:

Mooi verslag.

Kan geen foto's zien.

Veilige KM voor de volgende dagen..!!

Lieve Groet van ons: Pa Wim & Ma Anny.
    Doeiiiiiiiii

• 21 November 2018 - 14:54

Paul En Jolanda:

hee mooie mense doe mar voorzichtig daar ojaa let op de koeien die zijn helig hhahahahahh

groet ons

• 21 November 2018 - 15:23

Berry Bronkhorst:

ik had hier op het nieuws al gezien van die vreselijke storm in zuid India, we hoopten al dat jullie daar niet in zouden zitten. maar jullie zij al weer een stukje verder gekomen. het beste gewenst voor het vervolg

• 21 November 2018 - 16:35

Erwin:

Nou spannend allemaal kiek mar uut. Zo ver van huus.
    Ik ga drek happen bij Ferdy en zullen het vast nog over jullie hebben.
    Nog veilige km toegewenst.

Ed raket.

• 21 November 2018 - 16:32

Erwin:

Nou spannend allemaal kiek mar uut. Zo ver van huus.
    Ik ga drek happen bij Ferdy en zullen het vast nog over jullie hebben.
    Nog veilige km toegewenst.

Ed raket.

• 22 November 2018 - 06:13

Dirk Hageman:

Hoi Sambeekse luitjes, Succes met deze reis weer een avontuur op zich maar niets meer voor ons vind het wel jammer maar is helaas het nadeel van ouder worden, ik berust er maar in.
    Groetjes van Dirk@Leny

Tags: Fighting