Zwiebodzice (PL) - Heukewalde (Jena) (D) 360km - Reisverslag uit Heukewalde, Duitsland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Zwiebodzice (PL) - Heukewalde (Jena) (D) 360km - Reisverslag uit Heukewalde, Duitsland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Zwiebodzice (PL) - Heukewalde (Jena) (D) 360km

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Marjo

13 September 2017 | Duitsland, Heukewalde

Het is droog als we wegrijden en maar 14grC. Het is 30km tot de snelweg A4. Als we een uurtje op de snelweg rijden begint het te regenen en vreselijk te waaien en worden bijna van de weg geblazen maar ja, we moeten door. Om 13:00uur zijn we al op de plaats van bestemming. Ik wil naar binnen gaan maar de deur is nog op slot. Er hangt een briefje met een telefoonnummer dat ik kan bellen. Ich bin sofort da, krijg ik aan de andere kant te horen en inderdaad. De gastvrouw brengt ons de 2 sleutels, zegt waar we de motoren kunnen parkeren, verteld dat het restaurant niet meer is geopend (dit was niet zo beloofd bij booking.com) en is weer weg. Ik ben er weer vanavond na 21:00uur! Ok, dan maar op de kamer gaan zitten. Komt ook wel goed uit want Dirk zit erg over Leny haar vermoeidheid en duizeligheid in en we proberen via de ANWB en reisverzekering een taxi voor haar te regelen naar NL. Dit gaat zomaar niet. Ze willen een bevestiging van een dokter. Allemaal veel te omslachtig, zegt Dirk, straks ligt ze hier dagen in het ziekenhuis voor onderzoek. Dan probeer ik zelf een taxi te regelen. Het taxibedrijf weet vanavond pas of ze iemand hebben. Omdat we niet op een paard willen wedden belt Dirk zijn beide zonen in voor een oplossing. Die bellen al na een half uurtje terug dat ze morgenvroeg deze kant op gaan rijden. Het is zo’n 650km vanaf Tiel. Rond middag zouden ze hier zijn. Erg netjes van de jongens.
de taxi die voor €800,- op en neer had willen rijden zeggen we af.

Miek en ik pakken de motor en rijden naar een plaatsje 5 km op; een Italiaans restaurant. Als we uitgegeten zijn nemen we een pizza mee voor Dirk en Leny die op de kamer zijn gebleven.
Morgen nog een overnachting maar dan zonder Leny. Die gaat rechtstreeks met de auto naar huis. jammer maar is wel beter vaar haar.
We drinken nog een paar biertjes, chatten wat via FB en gaan slapen.

Hier nog een filmpje van paar dagen geleden

• 13 September 2017 - 22:17

Anny:

Vind dit heel jammer voor Lenie en ook voor jullie, maar misschien wel beter.
    Wens haar maar heeeeeel veel beterschap van ons.
    Groetjes:
    Tot gauw

• 13 September 2017 - 22:55

Cor & Sjan:

Jammer dat Leny met de thuishaven in zicht moet stranden. Maar de gezondheid en veiligheid gaat voor alles!

Wens haar van ons alle sterkte en beterschap toe en we hopen dat het laatste stuk geen problemen meer oplevert.

Veel succes en tot de volgende keer.
    Cor & Sjan

• 14 September 2017 - 16:04

Dik En Loes:

Wat sneu dit te lezen echter voor Leny misschien wel beter. Goed geregeld door de boys.
    Dik nog even volhouden voor reis terug.
    Je hebt goede maatjes bij je, dus dat lukt zeker.
    We denken aan jullie.
    Groetjes van de Vleutjes