dag 15 Suceava (RO) - Ternopil (UK) 260km - Reisverslag uit Ternopil, Oekraïne van Marjo Miek - WaarBenJij.nu dag 15 Suceava (RO) - Ternopil (UK) 260km - Reisverslag uit Ternopil, Oekraïne van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

dag 15 Suceava (RO) - Ternopil (UK) 260km

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

09 September 2017 | Oekraïne, Ternopil

Omdat Dirk verwacht vandaag lang aan de grens te moeten staan (kan wel tot 4 uur duren, had hij gelezen) had ik een hotel geboekt 30km over de grens in Ukraine. Totaal zouden we dan maar 100km rijden. Bij de grens aangekomen eerst Roemenië uit. Dat ging vrij snel. De jongen in het loketje had haast en wilde zeker naar de koffie. Dan 400m verder rijden door diepe gaten en hoge drempels waar de motorstandaard protesteerde door een bonkend geluid af te geven.
Dan een 1e slagboom, dit moet de Ukraine grens zijn. Een gewapende militair controleert onze paspoorten en kenteken. We krijgen een handgeschreven briefje en kunnen weer 100m verder. Hier weer hetzelfde ritueel; paspoort en kenteken tonen. Overal zien we militairen lopen. Dan weer 30m doorrijden en nog een keer hetzelfde ritueel. Nu duurt het wat langer. De paspoorten gaan mee het kantoortje in, net als een zwerfhondje die net heeft gejongd (het kan hier allemaal). Na 20min komt de douanebeambte terug en we kunnen doorrijden, dachten we. Want na 400m weer een slagboom en weer een militair die ons tot stoppen maant. Hij wil de paspoorten ook weer zien en hij wil het handgeschreven papiertje hebben van post 1! Dan gaat de slagboom open en zijn we in Ukraine Jiiihhhaaaa. Hier hebben we naar uitgekeken. De wegen beginnen slecht maar het wordt al snel beter. Net als de huizen langs de weg. Valt allemaal wel mee dachten we nog. Binnen no time zijn we bij het hotel van deze dag. Super chique en nog maar een maand geleden geopend. Het is pas 11:00 uur. De 4 uur van Dirk waren wat overdreven dus we besluiten om verder te rijden. Bij de nette receptioniste kan ik gelukkig het hotel kosteloos annuleren. We gaan dus nog even verder. We rijden dwars door het centrum van deze grote stad die geheel vol ligt met kinderkopje en grote gaten. Ik rijd vol door een van de diepe gaten; een putdeksel die 20cm diep ligt. Gelukkig niets kapot, alleen weer een flinke aanslag op de rug en een vloekende Mieke achterop. Volgende keer maar om het centrum van de stad heen, roept Dirk. Na deze stad een hoofdweg naar het noorden. Ook deze weg is weer zeer slecht en vol gaten en diepe sporen van vrachtauto’s. Miek telt langs deze weg zeker 30 kruisjes ! Deze weg met gaten en sporen gaat zo de hele dag door tot aan het eindpunt van deze dag, de stad Ternopil. Onderweg bij een tankstation had ik snel alweer een nieuw hotel geboekt en in de Zumo (navi) gezet. We rijden er dus zo naar toe zonder al te lang te hoeven zoeken. Ook dit is een mooi hotel (had ik niet verwacht vanwege de slechte foto’s op booking.com). Vandaag dus geen 100km maar ruim 260km ! Morgen zitten we als alles goed verloopt alweer in het Oosten van Polen. Hopelijk worden de wegen dan ook wat beter. Met een Wing moet je deze landen eigenlijk niet aandoen. Maar ja wij houden van uitdagingen. Welterusten, morgen gezond weer op.

• 09 September 2017 - 21:27

Marjo Miek:

Het weer is hier fantastisch ma. Hele dag zonnetje en 26grC. Heerlijk weer om te rijden. Alleen de wegen mogen wel ietsjes beter!
    Groetjes van Marjoartspuntwaarbenjijpuntnu

• 09 September 2017 - 21:38

Wim Arts:

Hallo minse uut Boksmer en uut Tiel,

Wa doede gulle eigenlijk zo ver van huus ?

Tjonge Tjonge , was ik mar beej moeder thuusgebleve , dan hadde jullie keuntjes nie zon pien gedoan !!

Motors kennen ze hier in de BALKAN ook al niet , wel kleine briefjes maken bij de grenspost voor de
    volgende grenspost. Ik hoop dat Oekraine straks uit de Eu gaat, of zijn ze er al uit, dit is toch geen leven meer, maar ja nog wel beter dit dan op de Antillen en zeker St.Maarten, (hadden ze eigenlijk beter
    op de Beneden-Windse eilanden kunnen wonen. bv
    Dus het was dus eergisteren KIJKDAG bij de Honda-dealers.
    Kiek ze kieke , wa moi grei hebbe ze ien HONDA-Holland, behalve wat er ze er nog veul meer grei
    hebbe, bv moie derkes, tulpe, kaas, en nog veul mier.
    Ik zal bleej zien as wer tuus bent, het is mar stil ien huus.
    ut get ollie goed en tot de volgende weik.

Howdoe wa.!!!

• 09 September 2017 - 21:57

Marjo Miek:

Ja pa, Wat hebben wij het toch goed in NL ! En de mensen maar klagen.
    Moeten ze hier maar eens komen kijken/rijden.

• 10 September 2017 - 16:45

Ria:

En dat noemen jullie vakantie, survival trip zal je bedoelen, en nog tijd om rond te kijken? wel wat om straks weer hele verhalen over te vertellen.