dag 12 Constanta - Galati (Roemenia) 220km - Reisverslag uit Galaţi, Roemenië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu dag 12 Constanta - Galati (Roemenia) 220km - Reisverslag uit Galaţi, Roemenië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

dag 12 Constanta - Galati (Roemenia) 220km

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

06 September 2017 | Roemenië, Galaţi

Vandaag de beste weg tot nu toe. En gelukkig maar want ik heb erg veel last van de rug.
Net voor het eindpunt steken we met de ferry de erg brede Dunarea rivier over. Alle auto’s moeten keren op de boot om zo met de neus de goed kant op staan. Het hele deck ligt vol gelast met betonijzer (dit voor meer grip). Voor Dirk is dit niet te doen dus neem ik zijn stuur even over. Hetzelfde geld voor als we na 20 min eraf mogen rijden. Er staan ook grote vrachtauto’s op. Die gaan natuurlijk als 1e. Als allerlaatste ga ik met mijn eigen motor eraf. De nieuwe lichting wachtende auto’s moeten nog even geduld hebben. Dan is het nog maar 2 km tot aan het mooie 4 sterren Galmondo hotel in het centrum van de stad Galati.
Lekker ge-doucht en daarna een cola rum in de bar. Ook het avondeten hebben we hier genuttigd. Het was perfect. Zo nu naar bed want morgen weer een zware rit en misschien een lastige grensovergang naar Moldavië.

• 06 September 2017 - 20:54

Wim Arts:

Beste allemaal,

Als ik die verslagen, en zeker die van 6 nov. lees, denk ik na wat je zo allemaal tegenkomt op zo'n
    gigantische reis...!!!
    Ik vind het knap dat jullie mannen met vrouwen dot nog steeds presteren .
    Marjo en Mieke - we houden veel van jullie, dus rustig aan op de terugreis en nog een stukje
    heenreis en we zien mekaar weer in Boxmeer , doen we he ..!!
    De gebr. Voemans hebben veel motor-gereisd , maar ik denk dat ze deze stunt niet gauw zullen
    doen of nadoen . Stuur het filmpje straks maar even op naar FRANS den oudste .

How doe wa ....en nogmaals goed uutkieke , doede det ???

• 06 September 2017 - 21:11

Marjo Miek:

Inderdaad pa, dit is hele andere koek dan wat de Voermansjes doen. En Dirk en leny zijn ook al 72+ !!
    We doen zo voorzichtig mogelijk dus we gaan elkaar over iets meer dan een week weer zien.

Groetjes ook aan moeders

Onze Mai

• 06 September 2017 - 21:11

Wim Arts:

Nog efkes ,

Ik heb een ondoordachte fout staan in mijn mail van straks.
    Waar ik scheef 9 nov. moet dat ook een maand zijn met een R erin namelijk SEPTEMBER.
    Muk toch degge bint !!! Ollie Vat wordt al un bietje owwer, dan wette det . Dus genne
    proat hier mer ovver, en zeker nie verder vertelle Akkoord. ?????

OLLIE VAT uut BOKSMER, wie kent um nie ??

• 07 September 2017 - 09:15

Berry Bronkhorst:

Marjo, let je op je rug! toch nog even een seintje van je gymleraar, doe morgens even wat oefeningen die de goed helpen op te staan en de dag verder door te komen. ik kan me voorstellen dat langdurig op de motor zitten wat problemen kan geven. dus blijf gezond !
    groet van Berry

• 07 September 2017 - 10:05

Ria:

Ha avonturiers poeh poeh wat een rit. helemaal niet jaloers dat ik niet mee kan. maar wat een onderneming petje af. ben benieuwd naar de volgende sterke verhalen