Dag 9 Pleven - Kostandenets 250km - Reisverslag uit Kostandenets, Bulgarije van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 9 Pleven - Kostandenets 250km - Reisverslag uit Kostandenets, Bulgarije van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 9 Pleven - Kostandenets 250km

Blijf op de hoogte en volg Marjo

03 September 2017 | Bulgarije, Kostandenets

Als 1e bezoeken we vandaag Devetashka Cave; hier bevinden zich de oudste grotten van Bulgarije. Dirk en Leny wachten bij de motor want het is een lastig stukje om te lopen. Daarna hebben we een erg slecht stuk weg van zeker 50km. We kunnen niet harder dan 40km/h. Daarna hebben weer een goed stuk weg; wel weer betaald met geld van de Europees gemeenschap. In Kozloduy bezoeken we een Middeleeuwse kasteel (Veliko Turnovo). We maken wat foto’s van de buitenkant en en gaan we verder. Om 15:30 komen we aan in Kostandenets Een heel klein dorpje in the middle off nowhere . We volgen de Navi maar kunnen het huis van Cor en Sjan niet vinden. We rijden weer terug naar het begin van het dorpje. Ik vraag de weg bij een paar bouwvakkers die aan een huis bezig zijn. Ze weten niet waar de Rila straat 18 is. Maar als de zoon van het huis, die wel engels kan, vraagt bij wie we moeten zijn, en ik zeg; Cor en Sjan zeggen de bouwvakkers; ohhhh Cor en Sjan. Die weten we wel te wonen. Ze springen in hun oude gammele auto en zeggen “rijd ons maar na” Zo gezegd zo gedaan en nog geen 5 min later staan we bij Cor en Sjan aan de poort. Na een leuke begroeting krijgen we een rondleiding door hun mooi verbouwde villa. Wat een werk is hier verricht (ik heb nog foto’s van de bouwval gezien).

S’avond wordt de BBQ aangemaakt. Ook komen er nog 4 Belgische vrienden/buren op bezoek. Monique & Henk en Els & Koerd zijn helemaal weg van onze motoren. Koerd heeft zelf ook nog motor gereden: een Suzuki Cavalcade 1400.
Als we bezig zijn met het toetje begint het ineens heel hard te waaien. De Bolsius kaarsen waaien zelfs uit! Ook bliksemt het en dan valt ook nog de stroom uit. Met zijn allen ruimen we snel alles op en gaan naar binnen. Onze Belgische vrienden vertrouwen het niet; nemen afscheid en vertrekken naar huis. Binnen drinken we nog wat en gaan dan lekker naar ons mandje. Wat een leuke avond hebben we gehad en wat hebben Cor en Sjan goed gezorgd.

• 04 September 2017 - 15:52

Harald:

Wat een moie verhalen om te lezen. Zo kunnen wij moi meegenieten.
    Water loopt ook langs mijn kin van de dubbele schnitzel en goulashsoep ! heerlijk.
    Geniet nog met zijn allen !

Harald

• 04 September 2017 - 16:55

Berry Bronkhorst:

er valt heel wat te beleven onderweg! hopelijk heb je goede vering om al die kuilen niet te voelen in de weg.
    ook gezellig om bij vrienden "thuis" te zijn, blijven jullie daar even hangen of ga je de volgende dag weer door?
    groet van Berry

• 04 September 2017 - 19:45

Wim Arts:

Hallo die lui uit Holland,

Wat een geweldige Bofkonten zijn jullie om zo'n Europese reis te kunnen maken.
    Wij vonden het met een NSU prinz of later een Renault 4 naar de Eiffel voor 1 week al een hele tour.
    Jullie reizen duizenden kilometers met beiden zo'n geweldige HONDA MACHINE , niet
    te geloven. Anders had je op die wegen zo een klapband gekregen en maar de pitsch-stop gemoeten
    of naar huis.
    Wij gunnen het julie van harte want het leven duurt maar even.....!!! en geld kun je zoveel kopen
    als je maar wilt. Mooi avontuur hebben jullie gehad bij Sjan etc (weet Zijn naam even niet. )
    Was de BBQ meteen afgelopen met die storm ?
    Nog veel spannende en goeie WEGEN en hoe komen die Voetballende Bulgaren hier in Holland doen ?
    gelukkig hebben ze verloren. Hadden van mij gerust mogen verliezen, want die Kaaskoppen
    hier komen niet verder meer.
    Jullie zitten al bijna op de helft dacht ik ?
    Straks rustig op ow gemak op huus an , goed oplette en we zien straks wel de beelden bij NPO 1.

Vur daalek nog efkes Geniete en dan lekker in ollie nest kruupe.
    Hou doe wa !!!1