dag 7 - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Marjo Miek - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

dag 7

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

17 Juni 2016 | Verenigde Staten, Tucson

Deze morgen lig ik alweer vroeg (6:15uur) in het zwembad en trek snel even 20 baantjes. Na het ontbijt maken we een groepsfoto van de groep samen met de motoren. Omdat deze USA reis de EK special word genoemd stellen we de motoren zo op als net als een echt voetbalelftal. Dan gaan we rijden. Omdat mijn HD Roadking de afgelopen dagen zo slecht liep gaat Joost (om te testen) het 1e stuk hierop rijden. Wij krijgen de zijn gele Goldwing 1800. Wat een verademing. 20Ml verderop bezoeken we het historische stadje Bisbee en verteld Joost ons dat wij de reserve motor uit de aanhanger krijgen. Er is niet mee te rijden. Zo gezegd zo gedaan en na het bezoeken van deze mooie stad gaan we vol goede moed op pad met de HD Streetglide. Het eerste stuk tot aan de geboorteplaats van Billy the kid ging redelijk goed maar het stuk snelweg van zo’n 80 mile tot aan de stad Tuscon was een ramp. Deze motor heeft een kuip met een schermpje van nog geen 10cm hoog. Je wordt helemaal gek van de wind wervelingen die over het ruitje in je gezicht komen en ook het smalle zadel zit voor geen meter. Dit gaat hem niet worden zeg ik tegen Joost; hoe lossen we dit op? Dan krijgen jullie overmorgen (morgen is een rustdag) de rode Roadking van Andre! Andre had nl vooraf aan deze reis de Streetglide speciaal aangevraagd met laag ruitje maar na twee dagen had hij ook wel gehad met de lastige wervelingen en kreeg toen de rode Roadking uit de aanhanger aangeboden. Jammer maar helaas Andre!
In Tuscon bezoeken we nog het groots opgezette vliegtuig-en ruimtevaartmuseum. Erg interessant maar buiten op het terrein ook erg warm. Dan rijden we nog 6ml naar het hotel. Een leuk ressort met 3 of 4 zwembaden. We eten tegenover ons verblijf en gaan op tijd naar bed!

• 18 Juni 2016 - 07:34

Marjo Miek:

He Dirk,
    Ben maar niet bang dat de Goldwing verkocht gaat worden. De Harley's zijn leuk om te zien, gaan best goed door de bocht maar zijn het voor ons toch net niet. Nee, we houden het thuis lekker bij de Wing. En er rijdt trouwens ook een stel mee uit Ijselstein(L) van 77 jaar! Je bent dus nog lang niet oud genoeg om te stoppen.

Groepjes aan iedereen die dit allemaal wil lezen. M&M uit Tuscon Arizona

• 18 Juni 2016 - 09:33

Anneke:

Hoe gaat het met mieke hoor alleen jou verhaal,,,,,

• 18 Juni 2016 - 19:20

Marjo Miek:

Met Mieke gaat het fantastisch. Krampen in het been zijn weg. Ze zit nu onder een palmboom met een leesboekje aan het zwembad. Vandaag (zaterdag) hebben we een rustdag. Het genieten nu.

• 19 Juni 2016 - 20:15

Hans:

Mooie verhalen Marjo, en dat lage ruitje klopt helemaal is niet mee te rijden. Maar het is een avontuur tenslotte he hahahaha.
    Doe de groeten aan Jo en Leentje van mij.

• 20 Juni 2016 - 21:57

Rene Liem Appeltje ;-):

Leuk dat jullie naar de geboorte plaats zijn geweest van William Henry McCarty, alias William H. Bonney, alias Kid Antrim, alias Billy the Kid ;-)
    En wat een toestanden met die motoren en de ruitjes.....maar mooi opgelost voor jullie ! op naar de volgende mijlen !!!

• 21 Juni 2016 - 08:00

Fikkie:

Goed dat the Kid al gestorven is.
    En als het zo door gaat, dan heb je al veel verschillende types motoren gehad.
    Maar ik zie dat de reisleider een Goldwing heeft. Bewust voor Harley gekozen?