dag 5 - Reisverslag uit El Paso, Verenigde Staten van Marjo Miek - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit El Paso, Verenigde Staten van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

dag 5

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

15 Juni 2016 | Verenigde Staten, El Paso

Woe 15-6 (313mile)
Om 05:15 lig ik al in het zwembad en probeer ik wat extra calorieën te verbranden. Om 07:10 zitten we al op de motor en rijden we een van de mooiste routes tot nu toe. We hebben vandaag veel bergen met mooie bochtjes en iedereen kan zijn eigen tempo rijden. Na dit mooie stuk komen we weer in een soort van woestijn. Lange rechte stukken waar de temperatuur weer snel oploopt tot boven de 40grC. In een klein dorpje proberen we wat te eten maar de eigenaar is met vakantie. Dan moeten we weer 60ml rijden tot een volgende dorpje waar het enige restaurant wel open is. Onderweg stoppen we nog wel bij een chauffeurs barretje waar we alleen wat kunnen drinken. Het is wel heel mooi aangekleed met veel foto’s en leuke emaille borden. De grappige eigenaar verkoopt ook t-shirts va zijn zaak; the Nut Corner; met als extra tekst “in the middle of nowhere” Zo’n shirt nemen we mee en als verrassing geven we de owner een shirt van het ‘ t Brummerke voor aan de muur. Hij is erg trots om een shirt van Nederlands meest bekende motorclub te krijgen en hij geeft ons zijn adres zodat we de foto die we met hem en het shirt hebben gemaakt te kunnen opsturen. Om 18:00uur rijden we de grote stad El Paso binnen. We zitten inmiddels in de 3e staat: Texas. We stopen eerst bij een van de grootste Harley zaken van Amerika: Harley Burnet. Ik heb nog nooit zoveel nieuwe Harley’s in mijn leven gezien. Wat een zaak. Er staan ook veel splinternieuwe zelfbouw choppers: geweldig. Bij deze bekende zaak koop ik ook maar een t’shirt en een badge voor op mijn vestje. Ik moet van Mieke wel opletten dat ik Harley als merk dadelijk niet te leuk ga vinden! Buiten ga ik nog op de foto met de president van de Jesus motorclub of Amerika; leuke vent.
Het Ramada hotel ligt langs de motorzaak da’s dus makkelijk. We drinken een flink aantal biertjes uit de aanhanger en we gaan zonder te hebben gegeten naar bed. De minimale hoeveelheid calorieën die je op een dag nodig hebt hadden we vanmiddag al bij elkaar.

• 16 Juni 2016 - 20:07

Wim :

Boxmeer, 16-6-2016

Hallo lieve kinderen ,

Sorry, maar ben al een week aan het ploeteren om jullie een e-mail te sturen.
    Maar ik heb van Mam alle belangrijke dingen gezien en gehoord.
    Ik vraag me af of Chromeo dit teweeg brengt of anderszins.
    Heb ook al geprobeerd om het bericht anders te versturen , maar het
    lukt nog steeds niet ..! Met kopieren en plakken en zo.... en zal binnenkort eens
    een uitgebreidere mail versturen.
    Mogelijk gaat het NU -met deze Mail dus al wel goed..

Ons Vadderke en ons Moederke.

Het gaat jullie goed en ik zal binnenkort nog een een verslag. Sturen

bericht sturen..
    Ik heb gezien en gehoord dat het allemaal goed gaat, fijn om te lezen..
    Wat zitten jullie och ver weg

• 16 Juni 2016 - 20:13

Wim:

erika

MARJO EN ANNEMIEKE, HOERA

het is gedeeltelijk gelukt om mijn Mail naar Amerika te krijgen (beetje verminkt

Nu weet ik ook hoe het komt.

• 16 Juni 2016 - 22:03

Cor & Sjan:

Hey Marjo & Mieke,

Leuk om te lezen dat jullie tot nu toe bijna dezelfde route rijden als wij in 2001 hebben gedaan.
    Voor ons is het lezen van jullie verslag een leuke herinnering aan onze reis.

GFeniet er van maar denk eraan, het is en blijft Amerika en niets is echt wat het lijkt.

Have fun and take care,
    Cor & Sjan

• 16 Juni 2016 - 22:42

Emile:

Hoi Luitjes,

Hier even een update vanuit het altijd mooie Frankrijk.
    Vanuit het zonnige (maar geen 40graden) Frankrijk, het is hier goed vertoeven en het wordt als "verrekt" mooi ervaren.
    Zitten inmiddels in de buurt van Lourdes en gaan daar de komende twee dagen eens rondkijken of we nog "een bekende" tegenkomen.
    Wij komen aan calorien niets tekort, want er wordt onderweg en bij aankomst bij ons onderkomen flink voor het natje en het droogje gezorgd.
    Kortom, we genieten er van.
    Hopelijk hebben ze morgen voor jullie wel wat te snacken, anders waaien jullie straks nog van de motor.
    Geniet ervan en we spreken elkaar snel weer.

Groetjes,

Winand, Wil, Riet & Emile.

• 21 Juni 2016 - 07:49

Fikkie:

En alweer is het Brummerke vereeuwigt in het buitenland.