Dag 06 18-6 Portrush - Buncrana - Reisverslag uit Buncrana, Ierland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 06 18-6 Portrush - Buncrana - Reisverslag uit Buncrana, Ierland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 06 18-6 Portrush - Buncrana

Door: Hanssies

Blijf op de hoogte en volg Marjo

19 Juni 2015 | Ierland, Buncrana

Dag 06 18-6 Portrush - Buncrana

Deze nacht heerlijk geslapen in de laatste noord Ierse badplaats Portrush. Het ontbijt moesten we 's Avonds al invullen, kiezen tussen potato of soda brood. Bij het ontbijt gelijk maar eens gevraagd wat het was. Nu voor ons een weet en voor jullie blijft het een vraag? We rijden voor een keer terug om dit nooit meer te doen. We hadden nl de publieks trekker van het wereld erfgoed vergeten te bekijken " de Giants Causeway ".
De plaats is op gebouwd met zes hoekige stenen kan ook 4, 8 of 10. Er liggen 37 duizend basalt blokken. En de legende gaat dat reus een pad aanlegde naar Schotland om tegen een Schotse reus de strijd aan te gaan. We hebben geen parkeer geld betaald en de motors buiten het terrein geparkeerd scheelde 36 pond. Kunnen we weer een pilsje voor nemen. Op de weg naar Londonderry missen we de temple lijkt wel of Marjo haast heeft. Zijn snelheid word ook meer. De wing komt op wegen waar hij zich weer op thuis voelt. Rechte wegen dus met genoeg asfalt. In Londonderry stoppen we en bekijken we het oude stads gedeelte met stadswal. Vinden een mooie zonnige plaats waar ze koffie serveren. En genoeg mensen voorbij komen om alles te bekijken. We vervolgen onze weg naar ons doel Ierland. De weddenschap dat we gecontroleerd worden op de grens overgang. Wint Hans. We worden niet gecontroleerd en rijden zo Ierland in. Aan de kust stoppen we voor een versnapering soep en ijs en halen de top van Ierland niet. Maar we steken binnen door, de bochten worden scherper de weg wordt minder en 25 % omlaag en omhoog wat willen we nog meer. Marjo lekker werken op de wing en ik heerlijk bochtjes draaien op de Varadero. We rijden naar onze volgende stop de plaats Buncrana. We rijden over een grote vlakte waar schapen los lopen en zelfs bruidjes gefotografeerd worden.
Marjo op de rem om daar een foto van te maken, gelijk komt het bruidspaar op hun af om op de foto te gaan met de wing.
Al snel vinden we B&B Town Clock, de motoren passen achter het huis. Althans de Varadero de wing valt nog te bezien. De kamers zien er prachtig uit, en voor weinig hebben we weer een mooie slaapplaats. Na weer geïnstalleerd te zijn en een beetje te zijn opgefrist vertrekken op zoek naar een eetgelegenheid. Uiteindelijk vinden we er een, maar hebben al weer spijt dat we naar binnen zijn gegaan. De 4 limo wordt geserveerd met 48 ijs blokjes (we hebben ze geteld!).En na driekwartier zijn we weer buiten en gaan naar de pub. In de eerste pub was de eigenaar ook in Nederland geweest duinerel. In de tweede pub wat meer ons genre is, spraken we bij het weggaan nog een Ier die drie jaar in nederland had gewerkt en gebrekkig Nederlands sprak. We worden ook nog uitgenodigd voor het weekend vanwege een music festival en Sies komt met de info dat het in 70 jaar niet zo koud is geweest. Terug in de B&B eerst het verslag afgeschreven en dan naar bed.
Hansies

• 19 Juni 2015 - 20:51

Dirk:

ja Hans, ik weet niet wie voorop rijdt maar voor bruidjes en ooievaars gaat Marjo gelijk in de ankers. Flink afstand houden dus en blijf genieten.
    groetjes. Dirk&Leny