Dag 12 Santa Flavia - Nicolosi (253 km) - Reisverslag uit Nicolosi, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 12 Santa Flavia - Nicolosi (253 km) - Reisverslag uit Nicolosi, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 12 Santa Flavia - Nicolosi (253 km)

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Marjo

28 Augustus 2013 | Italië, Nicolosi

We dachten dat het niet slechter kon, het tegendeel bleek waar. Het ontbijt bestond uit slechts 1 croissantje en een kopje thee. Nee, dit Villa Soles Hotel weet echt niet wat een ontbijt is. Op weg dan maar. Eerst de tanken vullen want we gaan de bergen in. Een klein stukje A20 richting Palermo, dan draaien we af de SP76 op, de bergen in. Een prachtige route waarbij wij de camera’s en foto toestellen met enige regelmaat tevoorschijn halen. Veel bochten werk en hoogte verschillen. We moesten zo’n 135 km. bergweg afleggen om aan de andere kant van Sicilië te komen. Echter na 80 km. een berg zand met rotsblokken op onze rijbaan met een bord erbij verboden in te rijden. In het Italiaans stond er nog enige uitleg bij. Wij begrepen hieruit dat er verderop iets mis was, even Truus de GPS geraadpleegd, er was geen ander weg dan terug. We besloten het er toch op te wagen en langs de zandhoop door te rijden. Ja, en na 5 kilometer hield de weg plotseling op, was 30 meter weggezakt. Aan de overkant ging hij weer verder. Je kon er wel komen via een hobbelig pad van 2 meter breed, vol kuilen en gaten. Marjo, voor niets verschrokken, zegt ik rij de motoren wel even naar de overkant. Goed zeg ik, als ik het moet doen lig ik zo op zijn kant, Mieke en ik zullen wel filmen.
Zo gezegd zo gedaan, en niet veel later had Marjo met een brede grijns de motoren aan de overzijde. Wij lopend er naar toe en konden verder rijden. Denk niet dat hier ooit een Nederlands kenteken is geweest. Nee, wie is er nou zo gek als wij? Trouwens na Rome zagen we al geen Nederlandse auto’s meer. De bergweg bleef mooi en zowaar was er later ook nog een benzine station waar wij enig vocht tot ons namen. Verder maar weer, het blijft mooi. Dit is waar we hier voor zijn. Aan het eind bij Ponte Cingue Archi de A19 op, deze moeten we 80 km afrijden, na 20 km de lunchstop, 60 km verder eraf en zitten we aan de voet van de Etna. Je kon merken dat we even de bergen uit waren want de temperatuur was inmiddels opgelopen tot 38 gr. We rijden nog 23 km door de glooiende vlakte van de Etna omhoog naar het Hotel en arriveren daar om 14.15 uur. Een prachtig Hotel aan de voet van de Etna waar wij na de toch wel inspannende rit, verkoeling zochten bij het zwembad met een biertje erbij.
Het verste punt zijn we deze dag gepasseerd en draaien nu langzaam maar zeker weer richting het Noorden. Vanavond blijven wij in het Hotel dineren dus het bekende ritueel en morgen weer naar het vaste land.

Een groet van Dirk en de rest van de crew.

• 28 Augustus 2013 - 23:32

WIM (PA) Arts:

Hallo kilometervreters,

Wat een prachtige verslagen van jullie ( "wereldreisjes") een genot om die 's avonds te lezen.
    Gelukkig gaat het allemaal perfect, alleen dat ritueel door det smal paadje zou ik wel eens
    graag hebben willen gezien.
    Ik snap niet dat jullie dit allemaal aan durven. Maar Marjo kennende , die gaat voor niets
    uit de weg. En met jou Dirk zal het wel hetzelfde zijn.
    En hoe gaat het met Leny en Mieke ? Gelukkig hebben jullie een goede ZIT.
    En nu over en sluiten. A demain. en ...........Morgen gezond weer op.
    de beste groeten voor MARJO en MIEKE en natuurlijk ook voor DIRK en LENY.
    HOU DOE ......!!!

• 28 Augustus 2013 - 23:47

Rene Van Appeltjes En Peren ;-):

DAT IS NOG EENS EEN AVONTUUR !....DOET ME WEER DENKEN AAN DIE BERGPAS OP OOST Java BIJ DE BERGPAS VAN sUKAMADE.....MAAR DAN MET KLEINERE BROMMERTJES VAN 200CC ;-)))

• 29 Augustus 2013 - 00:29

Emile:

Als ik het goed begrijp, vallen jullie flink af deze reis. Nagenoeg geen ontbijt, goed warm en dan ook nog off-THE-road met een Wing, dat moet veel calorieën kosten. Maar goed dat Mario van die lange stelten heeft.
    Wel op tijd bij de boot morgen, hé, en uiteraard bij de goede terminal gaan staan.
    Blijven genieten en de groeten,

Emile

• 29 Augustus 2013 - 08:05

Marjo Miek:

He Pa, fijn dat je onze verhalen leuk vind en ook dat je hier iets schrijft.

Rene; lijkt inderdaad op Sukamade, alleen hoefden we nu niet door een riviertje. Denk dat onze electronische motoren dat ook niet hadden overleeft.

Emile; Met het avondeten compenseer ik het tekort weer ruimschoots! Ik eet steeds alle restjes van de anderen op.

PS Het poesje hebben we maar achter gelaten.

Zo, nu op weg naar de veerboot en terug naar het vaste continent

Groetjes allemaal en bedankt voor de leuke reacties

M&M D&L

• 29 Augustus 2013 - 12:09

Sies En Hans:

Ben weer benieuwt naar foto's en film of het echt zo spectaculair is zoals je beschrijft.
    Jullie hebben het weer lekker mee, bij ons ook prima weer.
    Zo' n 20 graden dus heerlijk voor ons landje
    En nu de terug reis dat zijn. Nog wat kilometers.
    Vergeet de trolliehuisjes niet komen jullie langs als de weg omhoog gaat
    Groetjes Sies en Hans

Tags: motorreis