Dag 07 Rome – Pompei 320 km - Reisverslag uit Pompei, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 07 Rome – Pompei 320 km - Reisverslag uit Pompei, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 07 Rome – Pompei 320 km

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

23 Augustus 2013 | Italië, Pompei

Vanmorgen voor 10:00 de stad weer uit. Via de ring bereiken we de A1 (tolweg) naar Napels. Ruim voor Napels verlaten we de snelweg om via een zeer slechte binnenweg ri de Vesuvius te rijden. Je kunt duidelijk merken dat hier minder welvaart is. De wegen zijn dus zeer slecht, in veel dorpen liggen grote kasseien. Zullen er nog wel liggen vanaf de Romeinse tijd. Waar wel asfalt ligt is deze later weer gedeeltelijk opengebroken voor het plaatsen van de rioolbuizen. Het gat is daarna weer slecht opgevuld. Hier wil je met de motor niet inkomen Ook gooien de mensen al hun afval langs de weg. Buiten de dorpen word volgens mij ook geen vuilnis opgehaald. Wat ons ook opvalt is dat je hier nergens iets van moskeen ziet maar destemeer kerken, Mariabeelden en kapelletjes. Ook een of ander Josef beeld is goed vertegenwoordigd. Voordat ik er erg in heb zet Dirk ons af voor het hotel del Sole in het centrum van pompei. Het is nog maar14:15uur. De motoren gaan in de garage en wij krijgen voor het eerst een welkomstdrankje. Dan nemen we nog een biertje waarna we even een momentje voor onszelf nemen.

S’avonds lekker gegeten in een steakhouse in het centrum van Pompei en na de nodige afzakkertjes op tijd naar bedje; morgen gaan we een berg stenen bekijken: de verzonken Romeinse stad. Volgens Dirk die hier zo’n 50jaar geleden ook al was zeker een bezoekje waard. We gaan het meemaken. Doei Marjo

• 23 Augustus 2013 - 23:35

William:

He motormuizen,
    Al gestoord geworden van de scootertjes? Zoniet dan gaat dat zeker komen.
    Maar Pompei is zeker de moeite waard.
    Ook verder naar het zuiden Amalfi niet overslaan.

Gr
    W&O

• 24 Augustus 2013 - 00:13

Rene Van Appeltjes En Peren ;-):

over die vuilnis in Italie :was ooit op tv geweest over die problemen ....schijt te maken te hebben met crimis daar enzo.....
    als ik die foto zo zie dan valt het mee met die wegen ...Mai Indonesië was erger he, daar planten ze gewoon een boom in een gat van de weg ;-)
    ben benieuwd naar de foto s die morgen gemaakt worden ;-)

• 25 Augustus 2013 - 15:24

Marjo Miek:

He William, hebben Amalfi niet meer aangedaan maar wel in de verte zien liggen; erg mooi. Verder onderweg naar het zuiden verschillende van die kleine mooie stadjes tegen de bergen zien liggen.

He Appeltje, heb geen foto kunnen maken van de slechte weg. We werden teveel op en neer geschud. Bomen midden op de weg hebben we inderdaad niet gezien maar wel rijden er regelmatig kleine Fiatjes of scooters erg langzaam voor ons op de weg.

• 25 Augustus 2013 - 21:33

Hans En Sies:

Vies hè dat asfalt langs de weg, die gaten in de weg hebben wij niet gehad.
    Mar wat wil je met de mafia