Dag 03 Orsieres (CH) – Genova (I) 350km - Reisverslag uit Genua, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 03 Orsieres (CH) – Genova (I) 350km - Reisverslag uit Genua, Italië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 03 Orsieres (CH) – Genova (I) 350km

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

19 Augustus 2013 | Italië, Genua

Gisterenavond redelijk lekker gegeten bij het hotel! Leny een volle bord met koud vlees, Mieke en Dirk een kaasfondue waar ze gekookte piepertjes in moesten soppen en ik gelukkig een normale steak met de allerkleinste frites die ik ooit heb gezien ! Na de nodige biertjes en nadat Leny nog even op het zelfreinigende toilet had gezeten lekker ons bedje opgezocht.

Deze morgen na een minimaal ontbijt de rekening betaald. Het dubbele van wat we gewent zijn; maar we zitten dan ook in Zwitserland. Een steak kost hier dan ook Eur 58,-!!
We rijden via de St Bernardstunnel het laatste stuk door de Alpen en zijn al om omstreeks 10:00 uur aan de grens van Italië. Ook geen probleem alleen die slecht verlichte 2-baanse tunnel kostte wel 15,- per motor ! Wat een afzetters zijn het toch. Maar goed het is hier wel lekker rustig op de weg en dat op maandagmorgen. Waar zijn al die sleephutten, campers en vrachtverkeer? Ook de rest van de route is lekker rustig en we zijn dan ook snel op het eindpunt; de stad Genova oftewel Genua, de grootste havenstad van Italië. We moeten alleen nog even in deze Giga stad met meer dan 600.000 inwoners een hotel zien te vinden. En dat viel niet mee. Een contrast met de rest van de dag toen het nog zo rustig was. Nu krioelt het van de auto’s, motoren en ontelbare scooters die je links en rechts voorbei schieten. Helaas waren de meeste hotels vol of veel te duur. Na een uur crossen om de stad uit komen valt ineens mijn Zumo navigatie uit. Dirk moet nu voorop en is daar niet echt blij mee. Dan is de tank ook nog bijna leeg en begint het ineens met bakken uit de hemel te komen. Nog steeds zijn we de stad niet uit. De wegen zijn na lange droogte ineens spekglad. Tijdens het tanken vraag ik een cheep hotel en de pomphouder verwijst ons naar hotel Iris, zo’n 600m terug. In een smal straatje waar je je kont nog niet kunt draaien vinden we het hotel. Mieke gaat naar binnen en krijgt het voor elkaar om 30,- per kamer van de prijs af te krijgen. Normaal was deze 120,- wij dus voor 90,- Echte Hollanders zullen ze gedacht hebben. Iets te drinken is er niet, dus gaan we na een heerlijke douche de stad in. We eten een echte Italiaanse piza en bij de ijssallon nemen de dames een ijscoupe en wij onze eerste BACO; heeeerlijk. Dan nemen we nog even plaats op een bankje aan de boulevard en genieten nog even van het uitzicht op zee. Daarna word het tijd terug te gaan naar de kamer alwaar we nog een laatste afzakkertje nemen; gedeeltelijk uit de minibar en gedeeltelijk uit de door Dirk uit Tiel meegenomen fles Bacardi. Wat zullen we nu slapen.

• 20 Augustus 2013 - 00:31

Rene Van Appeltjes En Peren ;-):

allemaggies, een biefstukje van bijna 60 euro....! :-O en als toetje regen uut de hemel ;-)
    De meeste sleurhutten zijn denk ik alweer terug in NL ......

• 20 Augustus 2013 - 08:36

Ria:

Tip....volgende keer boekje van TOURENFAHRER meenemen, hier staan motorhotels / pension in door heel Europa. prijzen liggen tussen € 40 en €80 dan voor halfpension!!!!
    Met een garage voor de bikes. Dit hebben wij deze vakantie ook weer gedaan en dat is prima bevallen. Vertel ik nog wel een keer bij een pilske.
    en veuuuul plezier onderweg.

• 20 Augustus 2013 - 08:48

Hans En Sies:

Marjo die steak in Zwitserland smaakt die nu anders is die groter of is de prijs gewoon anders. Je begrijpt het nog niet hè, heel Nederland is weer aan het werk jullie zijn de enige die vakantie mogen houden, daarom geen sleurhutten.
    Je wil je toch als Brabander niet met een Hollander vergelijken als je wat van de prijs afhaald? Tip vanuit genua kan je de boot nemen naar Sicilië is sneller.
    Tot morgen

• 20 Augustus 2013 - 12:58

Winand:

Nou das minder dat je regen hebt maar het wordt nu ook daar lekker, geniet er maar lekker van.GR en proost

• 20 Augustus 2013 - 22:11

Emile:

Ja die Zwitsers toch. Ze hebben nog steeds een bankgeheim, maar dat heeft zijn langste tijd gehad. Het was er nooit goedkoop, maar deze prijzen hebben wij daar nooit betaald.
    Misschien proberen ze nog wat extra inkomsten te krijgen voordat ze een "gewone" staat worden. Maar ze hebben wel erg mooie bergwegen.
    Hoop voor jullie dat het weer droog blijft en genieten hè

Groeten uit de Vogezen,
    Emile & Riet

• 21 Augustus 2013 - 18:35

Marjo Miek:

Denk dat de sleurhutten via de snelweg rijden. Hebben inmiddels wel al gemerkt dat de Italianen vakantie hebben !

Ria, bedankt voor de tip maar boeken nu steeds een dag van tevoren onze hotels en zoeken gewoon via internet de beste tegen de gunstigste prijs !

He Hans, ik hou niet van varen; word ik zeeziek.

Regen was maar van korte duur Winand. Nu is het weer prachtig

He Emile, jullie ook veel plezier daar in France

Tags: Geonova, Genua