Dag 18 Marbach (a/d Donau) (O) – Kvilda Tsjechie - Reisverslag uit Kvilda, Tsjechische Republiek van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 18 Marbach (a/d Donau) (O) – Kvilda Tsjechie - Reisverslag uit Kvilda, Tsjechische Republiek van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 18 Marbach (a/d Donau) (O) – Kvilda Tsjechie

Blijf op de hoogte en volg Marjo

04 September 2012 | Tsjechische Republiek, Kvilda

Heden ochtend tijdens ons ontbijt, 09.00 uur, komt er een plaatselijk persoon naar zijn stamkroeg en krijgt gelijk een grote pul bier voor zijn sufferd gezet. Wij kunnen wel ergens in mee gaan maar zo vroeg aan het bier vinden we van de gekke. Ben je dan verslaafd of niet.
Dan rijden maar weer, voor het eerst geen zon en een matige temperatuur 20 gr. Eerst een stukje, 15 km, langs de Donau richting Linz., daarna gaat het rechtsaf de heuvels en bergen in, een prachtroute en weer aardig sturen geblazen. Op de top stopt Marjo weer. “Benzine soms weer op” vroeg ik met een glimlach. “Nee even bijkomen en foto’s maken” was zijn antwoord. Mieke grijnsde van oor tot oor. Verder maar weer richting Tsjechische grens, het gebied bleef mooi. De grensovergang Oosterijk –Tsjechië beperkte zich tot een bord u bent in Tsjechië, verder niets geen slagbomen, kantoortjes of beambten. Makkelijk zo, doorrijden. 5 kilometer verder stond de police met zwaailichten en waren een busje vol met nieuwe kleding aan het uitladen. Gestolen of drugs dat weten wij niet. Doorrijden tot het mooie Lipno resort, hier hebben Marjo en Mieke vroeger op de camping gestaan. Was wel erg verandert allemaal nieuwe gebouwen en voor ons doen koud 16 gr. gaf de teller, dikkere kleding aangedaan. Het huisje wat Marjo daar toen die tijd kon kopen voor 15.000 gulden stond er nog en zou nu zeker een aardig winstje opgeleverd hebben. Maar ja, toen hadden Marjo en Mieke, net als wij, nog geen centjes om zoiets te kopen. Nu wel, alleen moeten zij zich nu beperken tot Hongarije en gaan met mij mee denken. Gauw doorrijden dus maar. Het Lipno resort blijkt aardig bekend bij motorrijders de één na de ander komen we tegen. Op het eerste gezicht is het mooier dan Sauerland en zeker een plek om nog eens te bezoeken.
Het is weer tijd om een hotelletje te zoeken. In het eerst volgende plaatsje was een aardig optrekje, Marjo hield in maar toen zag hij de tekst “nieuwe meisjes” op de deur, en reed hij gelijk door. In het volgende dorpje waren 3 pensionnetjes, we konden wel slapen maar niet eten of ontbijten. Dan in de heuvels een groot gebouw met een bord ervoor zimmers vrij. We stopte en dachten dat het niet veel zou kunnen zijn. Toen we binnen kwamen keken we verrast, de barruimte leek we een soort bikers home net zoals bij het Brummeke maar dan in grote uitvoering op de bar een tiental schaalmodellen van Hummers de grote open haard brandde en straalde van gezelligheid, verder waren mooie grote kamers met douche en toilet. Ontbijt en avondeten wat de pot schaft, internet en zelf een verwarmd zwembad achter de schuur en dat voor € 28,00 p.p. Na een biertje ga ik aan het schrijven en Marjo duikt het zwembad in. Leny en Mieke liggen te rusten, die hadden afgelopen nacht geen oog dicht gedaan op de nieuwe Ikea bedden in het toch wel mooie gerenoveerde gasthaus. Rond 19.00 uur gaan we dineren maar wat we eten zal me een worst wezen alles smaakt inmiddels tijdens deze reis. Als Marjo naar buiten loopt staat en een echter Hummer met 650pk in de kap, het kwijl loopt uit zijn mond. We hebben het goed naar onze zin en veel plezier. Morgen naar Duitsland met het vizier weer richting huis.

Groet van Dirk

• 05 September 2012 - 20:43

Lucienne Tang:

Hai beikkeurssssss,
    Het schiet alweer aardig op. Niet te hard rijden anders ben je snel thuis en het avontuur is weer voorbij.
    gr. Luus