Dag 12 Larisa (Greece) - Berovo Macedonie 300km - Reisverslag uit Strumica, Macedonië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 12 Larisa (Greece) - Berovo Macedonie 300km - Reisverslag uit Strumica, Macedonië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 12 Larisa (Greece) - Berovo Macedonie 300km

Blijf op de hoogte en volg Marjo

29 Augustus 2012 | Macedonië, Strumica

Vandaag om 9.30 uur uit Larissa vertrokken en gelijk de tolweg op, deze wordt meerdere keren onderbroken en er zitten diverse tolpoorten waar betaald moet worden. Dan hebben we er een waar niemand thuis is en de bomen stonden open. Doorrijden dan maar, we zien het wel. Het gaat voortvarend en de geplande route voor vandaag is gauw verreden. We besluiten een gedeelte van de route van morgen alvast te nemen en Griekenland te verlaten. Rond 13.30 uur zijn we net voor de grens en tanken we de motoren vol, nemen een tosti en gaan naar de Grieks-Macedonische grens. Aan de Griekse kant was een oude gebouwtje met een grenswacht erin die niet naar buiten kwam en een bordje “pasport control inside”. De bomen stonden open dus Marjo reed zonder te stoppen door en ik erachter aan, niemands land in. Even later de Macedonische grenspost, bomen dicht en stoppen, de vriendelijke beambte vroeg ons om de paspoorten en groen kaart. Daarna liep hij achter de motoren door om het kenteken te controleren. De passen werden in de computer gecontroleerd waarna Mieke nog extra werd bezichtigd en komen we door, heeft nog geen 10 minuten geduurd. Gelijk de bergen in, weer sturen geblazen. We rijden door een prachtig gebied waar ook een bronwater stopplaats is, om je op te frissen. Gelijk maar even het scherm van de motoren schoongemaakt en Marjo vult een leeg flesje met bronwater. Wil dat later opdrinken. “Als hij morgen niet lekker is licht dat niet aan de drank maar komt het door dit water” zeg ik hem nog. Het is weer 30 gr. Een hotel met zwembad zou uitkomst kunnen brengen. De klok was inmiddels ook weer één uur terug gegaan en omstreeks 16.00 rijden we de bergen uit. Komen in het plaatsje Berovo en zoeken het eerste beste hotel wat de GPS aangeeft, hier is plaats en belanden in zogenaamd klein Zwitserland, heeft geen echt zwembad maar wel een waterpoel en heeft normaliter veel bezoekers, gasten die in dit gebied komen wandelen. Marjo zet mijn motor even goed wat er is een keien weggetje naar boven en het risico van omvallen en weer breken van de remhandel is mij te groot. Hij heeft het er heet van gekregen en springt pardoes in het zeer koude water en hapt naar adem. Het eerste biertje hebben we al weer op en een barcardi cola kom er ook al aan, Marjo en Mieke hebben een totale body massage geregeld, dat hebben wij oudjes, dus niet nodig. De zon gaat onder en het wordt meteen koud in de heuvels ga toch wel even een vest aan trekken. Als Marjo van de massage tafel afrolt kunnen we dineren, dit was een echt traditioneel Macedonische menu, een stoofpot met van alles en nog wat erin gedonderd. We weten niet precies wat we gegeten hebben maar het was erg lekker. hoe het vanavond afloopt weet ik niet, als ik dit verhaald niet aanvul dan ben ik er niet meer toe in staat, vakantie toch!
MORGEN AL NAAR BULGARIJE, wat gaat de tijd toch snel.
Groet van Dirk

• 30 Augustus 2012 - 07:47

Marjo Miek:

He Ton en An,

Lukt het een beetje daar in de Sambeeks hei ? Kun jullie het gras kort houden?
    Hier hoeven ze het gras niet zo vaak te maaien. Het is overal kurkdroog. Het heeft hier in de Balkan al meer dan 2 maanden niet geregend. Overal zien we dan ook bosbranden en zwartgeblakerde bomen en gras.

Zo we gaan dadelijk de Bulgaarse grens passeren en bezoeken we het Rila klooster.

PS

Lukt het trouwens niet met mailen via de bekende website van Home ?

Nou, de groetjes van ons allen maar vooral van

Miek en Mai

• 30 Augustus 2012 - 18:44

Appeltje ;-):

Geniet er van want hier regent het al weer :-(

;-)))

• 30 Augustus 2012 - 22:34

Ton En Anneke:

Wij hebben een prachtig groen tapijtje alleen ........ het kost geld ?
    Maar al het andere gaat prima . poesje worden prima verzorgd en wij hebben al mooie fietstochjes gemaakt en overal al lekker gegeten, dus wij hebben ook vakantie! goeie terugreis en samen nog heerlijk genieten.

groetjes ton en anneke.

Tags: Berovo