Dag 04 Kroatie 250km - Reisverslag uit Krvavac, Kroatië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 04 Kroatie 250km - Reisverslag uit Krvavac, Kroatië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 04 Kroatie 250km

Blijf op de hoogte en volg Marjo

21 Augustus 2012 | Kroatië, Krvavac

Ma 21 aug. Sibenik (Kroatie) – Krvavac (Kroatie) 2e (250km)

Weer een nacht voorbij, met pijn in de rug opgestaan wat wil met zo’n bed, de veren porde met enige regelmaat in je lichaam en als Leny zich omdraaide sprong ik overeind.. Ontbijt zag er in eerste instantie matig uit maar zoals altijd die ongeduldige Hollanders kwam het echte pas na één kwartier, de soort piza broodjes moesten nog uit de oven komen.
Dan op naar Split, op zoek naar een nieuwe achterband, was de oude soms 2e hands????. Marjo rommelt nog wel eens wat aan als doe het zelfver. Het adres bleek de woning dus geen band andere gegevens hadden we niet. Op naar het Politie bureau. Hier bleek een aardige dame het banden bedrijf te bellen en in gelijke taal te zeggen dat wij op het bureau stonden. Geen probleem het banden centrum kwam op wel even ophalen, en zogezegd zo gedaan, binnen een kwartier kwam er en motorrijder ons ophalen en zaten we snel op het banden centrum. Ze handen wel de goed band maar Marjo moest wel even aanwijzingen geven hoe ze het achterwiel moesten demonteren, ja Goldwing 1800 rijden er in Kroatie niet. Na anderhalf uur was de zaak gepiept en konden we verder. Langs de kust richting het zuiden, was zeer toeristisch en Marjo had af en toe meer oog voor het vrouwelijk schoon als voor het verkeer.
Niettemin ging alles goed en de temperatuur al weer aardig op 35 graden. Wat op valt zijn kleine en rotsachtige strandjes met som klimpartijen naar beneden vanaf de hoofdweg, niet zoals we in Nederland gewend zijn. Verder een mooie blauwe zee met aan de andere zijde verschillende eilanden. Wat goed te zien is. Dan de lunch stop, trek hebben we eigenlijk niet door de warmte maar je moet toch eten. Een soepje dan maar, rundvlees soep kon je ook met ei krijgen. Ik neem dat met ei. Blijken ze er gewoon een rauw ei in gekieperd te hebben die ook nog van je lepel af lazert als je hem denkt te kunnen scheppen. Leny lachend en gaat na het toilet, blijkt Marjo op de dames afdeling te zitten, was de weg kwijt door de hoge nood.
Verder langs de kust inmiddels getankt en is het vier uur, hotel zoeken en gauw gevonden.
Goede kamer en bedden zelfs airco op de kamer. Wat zullen we aankomende nacht slapen.
Inmiddels zitten we aan het bier, baco’s hebben ze hier niet zelfs geen andere soort rum.
Marjo weet niet wat hij wil drinken, geen bier en begint met van alles te proberen, Gin tonic en Vodka, vind hij niet lekker en trek een zeer vies afwijzend gezicht. Dan cola cognac nu dat ligt hem wel en dat zal het drankje van de avond worden.
Krijg van Mieke commentaar dat ik moet stoppen omdat er een vijg licht te rotten, gekregen van de uitbater.
Morgen via Bosnië naar Montenegro zo’n kleine 200 kilometer maar moet goed te doen zijn.

De groeten van de crew en mij Dirk.

• 21 Augustus 2012 - 22:27

Fikkie:

UUhhhhhhh, zie ik dat goed.
    Is dat Dirk zijn motor op de bok?
    Dus dit keer niet Marjo!!
    En nu zonder rare dingen gewoon verder hé.
    Hier begint het gelukkig weer een beetje af te koelen.

• 21 Augustus 2012 - 22:43

Ons Mam Anny:

Zo Dirk, dat was een heel verhaal!! Je zult maar met Marjo op stap gaan die zorgt altijd wel voor verrassingen.......

Maar ik dacht; alles bij elkaar, dat het tot nu toe wel een mooie vac.voor jullie is en hoop dat het vervolg ook naar jullie zin zal verlopen, dat is mijn wens.

Mooie foto's, we blijven jullie volgen, heel veel groeten voor jullie 4tjes van ons: Anny & Wim

PS.ik hoor nu het vuurwerk knallen ter afsluiting van de kermis, (al hoe wel: van wege het zeer warme weer Zaterdag en Zondag, de kermis morgen ook nog open is..!!)
    DOEI..

• 22 Augustus 2012 - 08:37

Marjo Miek:

Ja, je maakt wat mee Fik. Het was mijn Wing die een nieuwe band gebruikte.

We hebben beide een rode wing; wel verwarrend zo.

• 22 Augustus 2012 - 08:37

Marjo Miek:

Ja, je maakt wat mee Fik. Het was mijn Wing die een nieuwe band gebruikte.

We hebben beide een rode wing; wel verwarrend zo.

• 23 Augustus 2012 - 13:42

Tante Greet:

Via jullie Mam kreeg ik te horen dat jullie weer op vakantie waren en heb zojuist jullie belevenissen
    even doorgespit.

Het gaat jullie goed!!!