Dag 2 Augsburg (D) - Zagradec (SL) 540km - Reisverslag uit Zagradec, Slovenië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 2 Augsburg (D) - Zagradec (SL) 540km - Reisverslag uit Zagradec, Slovenië van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 2 Augsburg (D) - Zagradec (SL) 540km

Blijf op de hoogte en volg Marjo

19 Augustus 2012 | Slovenië, Zagradec

Ook vandaag weer tropische temperaturen van 35 grC. We staan dus vroeg op zodat we op tijd (9:00uur) kunnen vertrekken, slecht geslapen zoals altijd de eerste dagen. Moet nog even acclimatiseren. Ontbijt was goed.

Via München rijden we naar Oostenrijk alwaar we een Autobaan vignet moeten hebben. Ik heb mijn huiswerk goed gedaan en had deze vooraf al besteld bij de ANWB.

Dan de autobaan in Oostenrijk op een zeer mooi landschap, die Alpen echter de vele tunnels is wat minder. Nog vreemder is het dat je wel een autobaan vignet hebt maar toch nog onderweg extra € 10 moet betalen voor een tolweg. De overgang van Oostenrijk naar Slovenië verliep zonder problemen. Ook hier moest een autobaan vignet worden gekocht. 2 franse auto’s welke voor ons aan de kant gezet voor controle. Even later lag er een sleurhut in de greppel.
Dan opnieuw betalen voor de Karawanka tunnel welke ruim 8 kilometer was met tegemoetkomend verkeer. Erg fris was de lucht niet. Eindelijk hebben we de autobaan dagen achter de rug en gaan we in Slovenië toeristisch rijden. De temperatuur is inmiddels 33 gr. Dus motorpakken uit. Nog even tanken en een overnachting zoeken, nu dat viel mee 5 kilometer van het tankstation was het raak een heel aardig opstalletje in de heuvels.
Ik stop er mee anders wordt het diner koud en ons bier lauw.
Allemaal de groeten van ons koppel en van mij Dirk.

Wetter in Deutschland - Samstag, 18.08.2012
Am Sonntag überall sehr heiß
Im Westen bis zu 39 Grad möglich

Die Hitze steigert sich überall noch etwas. Am Sonntag zeigt das Thermometer Höchstwerte von 32 bis 36 Grad an. Am Rhein wird es sogar unerträglich heiß mit Werten von 37 bis nahe 40 Grad. Zunächst bleibt es sonnig und trocken, am Montag steigt örtlich das Gewitterrisiko. Aldus wetteronline.de/

• 20 Augustus 2012 - 21:27

Harald De Winter:

He vakantiegangers !

Hier is de 38 graden gelukkig verdwenen, ik hoop bij jullie ook. Alhoewel 's avonds een koud pilsje dan wel heeel lekker smaakt. Ik lees wel dat jullie weer volop geniet, weer een avonturenreis, de zoveelste. Bankier is tegenwoordig geen populair beroep meer en die jullie getroffen hebben is schijnbaar ook slachtoffer geworden van de recessie. Bij Bolsius ook slechte tijden. Echt gruwelijk balen van Chris en Resi. Ik heb Chris nog gesproken en hij had het zelf wel beetje verwacht maar van Resi was totaal onverwacht. Wat een ellende. Ik steek straks voor jou een kaarsje aan (van de concurrent). Slovenië is een mooi land, leuke mensen en een prachtige natuur. Ik hoop dat jullie genoeg geheugenkaartjes bij hebben. Ik zie het verslag zometeen wel weer verschijnen van vandaag. Groeten en goeie reis en tot mails ! Harald

• 20 Augustus 2012 - 22:32

Marcel & Marij:

Ha Gullie,

Gisteren ook hier een hete dag. Op Boxmeerse kermis was weinig volk. Kermis stond smiddags zelfs stil. We konden bij La Bamba onze stoeljes recht voor het podium zetten waar de band speelde en ff uitbuiken van frietje speciaal.
    Toch aan onze tax gekomen qua drank en gezelligheid. Zeer benieuwd naar jullie verdere avonturen.

Groeten van jullie Brummerke Brother & Sister.

• 29 Augustus 2012 - 16:12

Appeltje ;-):

Da's nog eens een ritje : 540km ;-)))
    Geweldig Mai !
    En voorzichtig he ;-)))

René'& Co

• 29 Augustus 2012 - 16:12

Appeltje ;-):

Da's nog eens een ritje : 540km ;-)))
    Geweldig Mai !
    En voorzichtig he ;-)))