Dag 12 Kolno – Kolo (Konin) (PL) 324 km. - Reisverslag uit Warschau, Polen van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 12 Kolno – Kolo (Konin) (PL) 324 km. - Reisverslag uit Warschau, Polen van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 12 Kolno – Kolo (Konin) (PL) 324 km.

Door: Ley

Blijf op de hoogte en volg Marjo

31 Augustus 2011 | Polen, Warschau

Vandaag ben ik weer aan de beurt, Leny dus. Een prima hotelletje gehad en een goed ontbijt. Één van de beste hotels tot nu toe. Alleen afgelopen nacht word er om 3.15 uur op de kamerdeur gebonst. Dirk, zo doof als een kwartel, hoorde weer niks en heb ik wakker gepord. Als door een wesp geprikt vloog hij uit zijn bed. Marjo stond voor de deur en melde dat er een motor? alarm afging. Dat dit vermoedelijk Dirk zijn motor was. Dirk, nog niet helemaal bij kennis, wees dit van de hand. “De motoren staan toch op de binnen plaats achter de gesloten deuren”. “Zal wel van een Poolse auto zijn”. Het alarm was inmiddels gestopt en enige inspectie door Mieke, uit het raam, is de rust weer gekeerd. Dirk was binnen 5 minuten weer in dromenland maar mijn nachtrust was ernstig verstoord. Mart en Ans hadden niets van dit voorval gemerkt. Na het ontbijt rijden dus, waarbij Mart nog opmerkte dat de wegen nu wel slecht zouden zijn. Het tegendeel bleek waar, er was op onze komst gerekend. De binnen- wegen waren net van en nieuwe asfalt laag voorzien en voor zover dat nog niet het geval was, waren ze er mee bezig, wat wel enige vertraging voor ons opleverde. Marjo had hoge nood en ging zonder enige schroom vlak bij de wegwerkers uit de broek wat toch enig gefrons opleverde. Er was niets te bezichtigen vandaag, dus alleen kilometers maken richting thuisfront en zoals gebruikelijk de benodigde stops. Rond half vijf weer een hotel gezocht en dat was meteen raak. We konden hier niet dineren en hebben we naast gelegen pizzeria bezocht waar ook kebab, en chicken kon worden verkregen. Het weer voor vandaag was licht bewolkt met start temperatuur van 16 gr. Welke eindigde met 20 gr. Goed motor weer dus.
Dit was het dan weer, allen de groeten van de crew en van mij, Leny Hageman.

• 01 September 2011 - 16:21

Fikkie:

Apart dat jullie niets gemerkt hebben van de overgang van Lithouwen naar Polen. Het het krottige hotel bleek dus wel goed te zijn, alleen die verrekte alarmen. Maar goed dat die erop zitten, want in die landen weet je maar nooit. Succes met de terug reis.