Dag 01 Thuis - Rittershude (D) - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 01 Thuis - Rittershude (D) - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 01 Thuis - Rittershude (D)

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

20 Augustus 2011 | Duitsland, Berlijn

Estland 2011

Voor we vertrekken de motor buiten gezet, verrek er zit toch wel heel erg veel stof op. Dat vindt Dirk nooit goed. Dus toch maar even met een spons en theedoek over de rode lak. Zo nu kunnen we gaan. Eerst bij Mat en Ans een bakkie en daarna gezamenlijk naar de Texaco op de A50 waar Dirk en Leny al een half uur op ons staan te wachten. De motor kan er mee door, zegt Dirk. Nu zijn we kompleet en kan het volgende avontuur van start gaan. Via prachtige binnendoor wegen rijden we naar Coevorden waar we Duitse grens passeren. In Duitsland zijn de wegen wat beter als bij ons; minder rotondes, minder drempels en je mag hier gewoon 100 op de meeste binnenwegen! Dat schiet dus beter op. Het weer is ideaal, het is 23 grC en het zonnetje staat hoog aan de hemel. Wat wil een motorrijder nog meer. Onderweg stoppen we een paar keer om wat te drinken en een broodje te eten. Ja, je moet goed voor jezelf zorgen. Iets ten noorden van Bremen nemen we de veerpont. Dit is een behoorlijke jongen. Er staan zo’n 40 auto’s en 3 motoren op ! Als we varen komt er ons zo’n zelfde veerboot vol auto’s tegemoet. Alleen al Eur 3,30 per motor. Goede handel dus !
20 minuten later rijden we de motor voor de deur van hotel-restaurant Jagerstube in het plaatsje Rittershude. We worden vriendelijk welkom geheten door de charmante gastvrouw. Nemen eerst een biertje of 2, regelen een veilige plaats voor de motoren en gaan dan naar de kamer om ons klaar te maken voor het avondmaal. Mieke en ik hebben een kamer met 5 bedden. Hier hadden we makkelijk met z’n allen kunnen liggen. Maar ja voor 5 tientjes mag je niet klagen ! Het avondeten is niet verkeerd. Alleen het zoutgehalte van alle ingrediënten is wat aan de hoge kant. Dat is dan weer goed voor morgen. Volgens Mieke zou het morgen erg warm worden en dan moet je zorgen dat je niet uitdroogt en ook moet je zorgen dat je geen zout tekort hebt ! Dat probleem hebben wij nu alvast geëlimineerd!

Morgen verder richting Poolse grens. Doei Marjo

• 21 Augustus 2011 - 02:03

Fikkie:

Eerste stuk zit erop.
    Nu op naar Polen.
    Van jullie vorige vakantie weet je dat de wegen daar niet erg goed zijn. Dus kijk weer uit voor die gaten.
    En zondag wordt het inderdaad warm weer, gevolgt door onweer. Dat laatste mag wegblijven.
    Tot het volgende bericht.

• 21 Augustus 2011 - 08:47

Wil Winand:

He Gullie een geweldige vakantie en geniet er van en kom heel terug.Groetjes

• 21 Augustus 2011 - 10:11

Twannie:

Zo, de kop is eraf!
    Geniet ervan!

Groetjes, ook van Jis, Luuk en Jes

• 21 Augustus 2011 - 10:33

TF15:

Hey hallo,

De eerste dag erop zitten.
    En ja het eten is inderdaad belangrijk, even een tip voor Marjo en Dirk, als Math een beetje bleek begint te worden, geef hem `s avonds een beetje sla, het liefste heeft hij het op Franse wijze klaar gemaakt maar ik denk dat de Poolse sla ook wel goed voor hem is.
    Dus maak me toch wel een beetje zorgen of hij wel goed eet, niet dat hij dadelijk onderweg ziek is.....

Groetjes,
    Erwin, Wilma en de kids