Dag27 Leshan-Chengdu 6-8-2007 190km - Reisverslag uit Chengdu, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag27 Leshan-Chengdu 6-8-2007 190km - Reisverslag uit Chengdu, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag27 Leshan-Chengdu 6-8-2007 190km

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

06 Augustus 2007 | China, Chengdu

Vroeg op (6:15 uur), om voor de grote drukte de miljoenenstad Chengdu te bereiken.

We gaan niet via de snelweg want dat is verboden voor motoren ! We nemen dus de alternatieve route ! En hij is alternatief. Na een aantal kilometer zijn ze een betonbaantje aan het maken. De volgwagen kan hier niet meer verder (een hele hoge rand) en moet via een omweg naar de eertsvolgende grote plaats. We worden gesommeerd om van de motor af te stappen, maar wij doen net of we het niet begrijpen en rijden de wegwerkers bijna omver omdat ze voor de motoren gaan staan. Joost wordt nog bijna bekogeld maar komt met de schrik voorbij de blokade. Dan rijden we verder over een hobbelige weg en dan blijkt dat Huib een lekke achterband heeft. We moeten terug naar het vorige dorpje en daar wordt in een klein uurtje het lek vakundig gerepareerd en dat voor de prijs van Eur 0,50.

Dan rijden we weer verder en na nog geen 5 km gereden te hebben is ook de achterband van Jan zo lek als een mandje. Jan kan gelukkig nog verder rijden tot een volgend dorpje en daar krijgen we weer hetzelfde ritueel. Het halve dorp komt kijken wat er aan de hand is en vinden ons erg interessant. We zijn nu 4 uur onderweg en hebben al 24km afgelegd ! Dat belooft wat.

We kunnen weer verder en krijgen een harde weg. Het word ook steeds drukker en drukker. we naderen de voorstad van Chengdu!

We stoppen nog een keer om onze benen te strekken en gaan dan de duik in de grote stad nemen. Er wonen ongeveer 10 miljoen mensen in de stad Chengdu, dus we kunnen onze borst nat maken. Gelukkig gaat het allemaal goed en komen we veilig door het gaotische verkeer. Om 17:45 uur zijn we bij ons hotel midden in het drukke centrum van de stad.

We moeten voor het eerst onze paspoorten tonen; steeds voldeed een kopie, maar hier dus niet. Het duurt allemaal erg lang want ze moeten ergens anders kopieen gaan maken. Als uiteindelijk alles geregeld is denken we dat we het motorrijden erop hebben zitten. Maar niets is minder waar; we worden nog getracteerd op het toetje van deze motorreis. we moeten nl onze motoren wegbrengen naar een parkeerplaats buiten de grote ring van de stad. Dit omdat de vrachtauto die onze motoren terug gaat brengen naar Lanzhou niet in het centrum mag komen. De meeste vrachtauto's mogen hier niet in de stad komen. Smog verhaal, misschien!

Het ritje (in de spits) is 13 km en we doen er zo'n 3 kwartier over om de motor op z'n eindbestemming te krijgen.

Dan nemen we alle emotioneel afscheid van onze Yamaha Serrow 225cc en ook maak ik nog een foto van de kilometerteller om de uiteindelijke reisafstand te kunnen berekenen. In het totaal hebben we 2489 km gereden. Sommige iets meer een ander weer een aantal km minder. zal wel met het profiel, van de noppen, van de banden, te maken te hebben! Hierdoor heb je verschil in diameter en dus in de omtrek van de wielen.
We zijn blij dat we het er alle goed vanaf hebben gebracht ondanks, dat op Mij, Mieke en Frans na, iedereen wel een of meerdere keren is gevallen.

Dan stappen we met z'n alle op de bus en doen er nog een uurtje over, om via de zeer drukke wegen in het centrum, weer bij ons hotel terug te zijn. in die tijd ben je ook van Boxmeer naar Utrecht. Wat een stad is dit !

S'avonds gaan we met z'n alle uitgebreid dineren in een oude (opgeknapte) stadswijk; Hutong genaamd. Ik neem een heerlijke zalm en Mieke Spagettie. Eens wat anders als rijst en babi pangang !

Daarna nog even op het Net, dat gratis beschikbaar wordt gesteld door ons hotel; dat moet je hebben. Daarna lekker slapen.

Nog twee nachtjes dan zijn we weer thuis.

• 06 Augustus 2007 - 10:49

Tonny Walk:

Hallo Marjo en Mieke.
    Ik heb jullie reis helemaal gevolgd. Geweldig wat een avontuur en wat hebben jullie veel meegemaakt en gezien. Ook veel afgezien hoor! Ik zou zo'n reis niet kunnen maken maar vind het geweldig hoe jullie dit allemaal doorstaan.Ik volg jullie tot je weer thuis bent nog veel plezier. Groetjes Tonny Walk
    PS mijn broer is nu ook weg ben benieuwd hoe hij het ervaart. Doei

• 06 Augustus 2007 - 17:07

Twan:

Proficiat, dat jullie het hoofddoel heelhuids hebben kunnen afsluiten!

Tot over een paar daagjes!

Groetjes

• 06 Augustus 2007 - 21:24

Petit ;-):

Heej leuk zeg dat jullie ook bij de Hutong wijk zijn geweest.
    Hebben jullie nog andere Nederlanders gezien van bijv.Fox Reizen ? whahaha !

Hoop jullie te zien op Schiphol ;-)

• 06 Augustus 2007 - 22:29

Fikkie:

Nog even en de reis zit erop.
    Ben benieuwd naar de foto's en de film.