Dag22 (1-8-2007)Verblijf Litang: Paarden Festival - Reisverslag uit Litang, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag22 (1-8-2007)Verblijf Litang: Paarden Festival - Reisverslag uit Litang, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag22 (1-8-2007)Verblijf Litang: Paarden Festival

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

02 Augustus 2007 | China, Litang

Mieke gaat alleen met de groep in de stad ontbijten. Ik blijf lekker in het hotel om me op mijn gemak te wassen en alle spulletje in het koffer eens uit te zoeken.
Om 10:00uur gaan we met de taxi naar het Festival. Het is maar 2 km maar al naar 1km staan we in de file en besluiten we om uit te stappen en de rest te lopen. We lopen langs de vele kraampjes met etenswaren en spelletjes en komen uit voor het hoofdpodium waar de openingsceremonie aan de gang is. Na de lunch in de tent waar we eigenlijk zouden slapen bekijken we de paardenrace: een wedstrijd tussen verschillende ruiters die moeten proberen om zo snel mogelijk een sjaaltje van de grond op te rapen. Sommige vallen met paard en al om en ook worden er soms mensen die steeds verder de baan op lopen, door de paarden omvergelopen. Mensen van de organisatie slaan met knuppels de menigte terug naar achteren ! Ook wij moeten uitkijken niet geraakt te worden. Na zo’n 3 kwartier zijn de races voorbij en begint het regenen. Veel van van de ongeveer 10.000mensen die aanwezig zijn vluchten in hun tentjes of stappen in hun auto en rijden naar huis. Er staat de rest van de middag een gigantische file op de weg langs het terrein. Ook wij vluchten in onze tent en om 19:00uur krijgen we hier ons avondeten. Omdat we het festival allemaal een beetje vinden tegenvallen besluiten we met z’n alle om een dag eerder te vertrekken. Dit komt mooi uit, we kunnen nu de monsterettape van 310km overmorgen opsplitsen in 2 delen. We moeten nl weer dezelfde weg terug als gisteren en daarna nog een stuk verder zelfs !
Dan gaan we met zes man terug naar ’t hotel om daar nog een biertje te nuttigen. De andere 6 van onze groep gaan vannacht proberen te slapen in de tent. Er zijn inmiddels extra dekens en plastic gebracht. Wat een “die hards”

Wij kruipen in ons lekkere warme nestje.

Doei M&M

• 02 Augustus 2007 - 14:26

Sofie:

Ben benieuwd bij welke groep Nicole is ? de die-hards of toch maar het hotel ?

• 02 Augustus 2007 - 14:32

Edgar:

Ik vind het allemaal maar stoer hoor! Mijn mans is lang niet zo mobiel.

• 02 Augustus 2007 - 14:59

Marjo En Mieke:

Nicole zit bij de "die hards" ! Ze wilde eerst niet, maar toen er een hele pak dekens werd bijgehaald heeft ze toch deze beslissing genomen !

Edgar, stoer is het zeker !

• 02 Augustus 2007 - 15:19

Sofie:

Dacht ik het niet !

• 02 Augustus 2007 - 15:45

Fikkie:

Hebben ze daar al eens van de metworst gehoord :-)

• 02 Augustus 2007 - 15:51

Marjo:

Ja, metworst.... heb ik ook aan de anderen verteld; maar ik moet zeggen dat ze er bij de metworst nog wat van kunnen leren ! De paarden zijn razendsnel en sommige ruiters zijn acrobaten; ze hangen bijna onder het paard om in hoge snelheid een sjaaltje te grijpen. Soms vallen ze met paard en al om maar ze trekken het paard dan toch weer omhoog en gaan gewoon verder !

Nicole is goed bezig !

• 02 Augustus 2007 - 18:19

Petit ;-):

Die paardenrennen bij ons tijdens de Beverwijkse feestweek gaat denk ik wat gemoedelijker aan toe hoor hihihi !

fik : whoeaaaaaaaaaaaaaaa ! met of zonder worst ? whahaha !

• 02 Augustus 2007 - 19:28

Ineke:

Dag Marjo

Wat jammer dat het feest verregend is!
    Wat een wegen daar zeg, jullie leveren wel een prestatie hoor!
    Groet voor jou M en Frans