Dag15 verblijf LngMuSi hot springs - Reisverslag uit Peking, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag15 verblijf LngMuSi hot springs - Reisverslag uit Peking, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag15 verblijf LngMuSi hot springs

Door: Webmaster Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

25 Juli 2007 | China, Peking

Na het ontbijt eerst met de motoren naar een hoge berg gereden net buiten de stad. Hier worden de overledene op een bijzondere manier aan het hiernamaals overgedragen: De dode lichamen worden in stukken gesneden en de delen worden op een speciaal daarvoor ingericht stukje grond neergelegd. Nadat de familie de kleding over een soort pikkeldraad heeft gehangen en afscheid genomen heeft komen de gieren en arenden binnen een no time de stukken mensenvlees opeten!!!!!!
Net voordat wij arriveerden had er zo'n ritueel plaatsgevonden. De gieren en arenden zaten zo'n 50 m van plaats delict rustig uit te buiken van het lekkere hapje wat ze zojuist naar binnen hadden gewerkt. Ik vind het eigenlijk een hele goede manier om van de dode lichamen af te komen; je hebt geen energie nodig om net als bij ons de overledenen te verbranden. En het is ook veel milieuvriendelijker dan om ze in de grond te stoppen.

Na deze bijzondere gebeurtenis zijn we via een behoorlijk stoffige zandpad van zo'n 35 km naar een hot spring gereden.
Het water is hier meer dn 38 gr C en iedreen zit in zijn blote kont. De meeste van onze groep zien er nu vanaf behalve Rob en ikzelf natuurlijk: zie foto's dag 13-16 op :

Via dezelfde stoffige weg rijden weer terug naar ons dorp en eten warm appelgebak bij Leisha's cafe. Volgens mij is dit een zeer populair eetcafe, gezien de muren vol hangen met foto's , briefjes met namen en t'shirts.

Na dit overheerlijk stukje gebak gaan enkele van ons paardrijden. Anderen gaan een eindje wandelen in de bergen. Aangezien dit niet mijn populaire bezigheden zijn kan ik mooi de verslagen en foto's bij gaan werken. Daarna nog even rusten en dan het diner. S’avonds Tradidioneel Tibetaans diner. Na het eten nog even naar een Tibetaanse Disco waar speciaal voor ons een tibetaans dans en zangvoorstelling werd gegeven. Het was best leuk alleen het gigantisch harde geluid wat uit de speakers kwam was wat minder.

Vandaag een beetje op tijd naar bed want morgen word het weer een zware tocht.

• 25 Juli 2007 - 09:39

Cor & Sjan:

Hey avonturiers,

Mooie foto's van de tour en omgeving maar wat doe jij daar bij die os en waarom blijven die vrouwen zover bij jou in het water vandaan???

Groetjes en tot lezens,
    Cor & Sjan

• 25 Juli 2007 - 10:15

Fikkie:

Hey ja, verklaar die foto van jou op die Yak eens nader? :-)

• 25 Juli 2007 - 13:00

WIM En ANNY Arts,:

Dag Marjo en Mieke,

Het gaat heel goed met jullie, met Mieke
    ook? ,want daar horen wij wat minder van.
    Hebben alle verslagen t/m dag 15 al weer
    volledig doorgenomen, ook de laaste foto's. Bijzonder mooi allemaal...en
    wat komt er toch allemaal op jullie af ?
    't Is met geen pen te beschrijven als wij alles op een rijtje zetten.
    Ik denk wel dat dit de meest zware
    motorvakantie is tot nu toe ?
    Bij die Nomaden hebben jullie het wel naar de zin, zo te lezen, en lekker
    buiten naar de plee, met uitzicht op
    de mooie natuur.
    Jullie zitten nu exact op de helft.Dus
    nog 2 weken met volle teugen genieten

Het gaat jullie bijzonder en hou het recht...!!!

Pa en Ma Arts Boxmeer

• 25 Juli 2007 - 16:22

Greet:

Ik sta verwonderd wat jullie allemaal meemaken daar in China. Bedankt voor al die mooie foto's. Is het eten daar wel lekker?
    Tot een volgende keer. Doei!!!!!

• 25 Juli 2007 - 20:01

Cor En Margriet:

Een berichtje voor Joop Kooloos:

Hoi Joop, ziet er goed uit! Alles goed verder? We hebben de bus al opgehaald en zijn bezig met de inrichting.

Veel plezier!
    Margriet Cor en kids

• 26 Juli 2007 - 17:49

Mieke:

hoi china gangers,wat een interresante reis, ook een geweldig reisverslag zo zie nog eens wat en maak je nog eens wat mee.Heel andres dan treffen rijden(haha)nou het gaat julie verder goed en tot de volgende keer,groetjes van Hennie en Mieke

• 27 Juli 2007 - 06:06

Harald:

Gelukkig zag ik Mieke een broodje shoarma eten, ha ha, zag er goed uit !!
    Hele mooie foto's maar kreeg een beetje medelijden met die Yak.
    Effe een heel ander leven in China dan wij hier in Nederland gewend zijn.
    Geniet nog van deze prachtige reis en we mailen weer !!
    Groeten aan Mieke en Frans !
    Jullie krijgen natuurlijk ook de groeten van Jo en Hennie.

• 27 Juli 2007 - 09:01

Ineke:

Ha Marjo,
    Ik ben bioloog en begrijp de recycling maar van mijn dierbaren zou ik zo niet graag afscheid willen nemen!
    Geniet ze en groeten aan Frans en Mieke.
    hg.
    ineke

• 28 Juli 2007 - 10:39

Twan:

Na onze korte vakantie (we moesten eerder terugkomen omdat onze vriend Frank is overleden) was ik heel benieuwd naar jouw verslagen, want daar in Oostenrijk was er steeds wat mis met de Internetverbinding!

Schitterende belevenissen, die jullie daar meemaken!! Wat een (levens-) ervaringen!
    Ook prachtige foto's !

Geniet er nog van!

Groetjes (ook van Jes, Luuk en Jis)

Twan

• 30 Juli 2007 - 01:34

Van Marjo:

Gewoon even Yak rijden ! net zoals je in Nederland paard rijd, maar dan anders !

Lichamen verbranden zoals wij dat doen is ook niet plezierig om te zien.

Twan gecondoleerd met het overlijden van je vriend. Je ziet maar ...blijf elke dag genieten van het leven !

Pa en Ma, met Mieke gaat het heel goed achterop ondags de vaak zeer slechte wegen met veel gaten. Soms vliegt ze een halve meter omhoog. Gelukkig land ze op het kruiwagen binnenbandje.