Dag14 Nomadenstam naar Lang Mu Si - Reisverslag uit Peking, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag14 Nomadenstam naar Lang Mu Si - Reisverslag uit Peking, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag14 Nomadenstam naar Lang Mu Si

Door: Webmaster Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

25 Juli 2007 | China, Peking

Als we wakker worden blijkt het ietsjes gevroren te hebben. Het ijs zit op de zadels van onze motoren. Ja het kan hier op bijna 3000m hoogte behoorlijk afkoelen. We krijgen een goed ontbijt van de nomaden (gebakken eieren in Yakboter gebakken) en dan rijden we aan !
Het 1e stuk is weer off road en onderweg stoppen we bij een kleine Nomaden familie. we rijden een stukje op een Yak en kijken in hun tenten. De lunch doen we in een traditionele Tibetaanse woning (bij de zus en moeder van onze geweldige gids; Sanche genaamd). We krijgen van allerlei typisch Tibetaanse gerechten voorgeschoteld waaronder brood met Yakboter en honing, Yakmelk en dumplins. Wat zijn deze mensen gastvrij. Een wc hebben ze niet, daarom mogen we allen achter in de achtertuin onze behoefte doen. Het is ook nog veel hygieeniser trouwens en ook het wijde uitzicht op de bergen is veel beter dan tegen 4 muren aan te zitten kijken! Het laatste stuk van de route van vandaag is over een nieuw aangelegde tolweg; voor motoren en brommers is de weg tolvrij. We stoppen nog even bij een waterbron. Het is koud water maar het zou goed zijn voor heel je lichaam. Rob en Joop proberen wat van het water, wat zo uit een gat in een weiland loopt; zij voelen zich sindsdien een heel stuk beter. Misschien iets voor Jomanda om hier haar water voortaan hier uit Chineese Tibet te halen !

Bij het hotel aangekomen blijkt er nog geen warm water te zijn. Dat is er meestal pas na 20:00 als de ketel is opgestookt. We vragen of het voor ons wat eerder kan en inderdaad ze maken een uitzondering en na een klein half uur hebben we een beetje lauw water.

Ook laten we onze inmiddels behoorlijk vuile kleren hier even wassen. Even later zien we ze buiten op de binnenplaats aan de waslijn hangen

'S avonds hebben we onze 1e Yakburger gegeten. Gelukkig hadden we alle maar een kleintje besteld want deze had al een doorsnee van zo'n 20 cm !!!

• 25 Juli 2007 - 10:06

Fikkie:

Vanavond naar de Mac Donalds.
    Een Mac Yak halen :-0

• 27 Juli 2007 - 09:08